ik heb mijn raptor 30V2

op 't gemakske...

Hallo Crazykuki,

nogmaals proficiat met je aankoop,met deze heli ga je zeker nog veel plezier hebben.Zo te lezen gaat het goed vooruit met de vorderingen,doe zo verder en alles op je eigen tempo,niet laten beïnvloeden door anderen...;)
Grtz Dimitri

Dag greyman :)

ik ben zeker van plan het rustig aan te doen, de heli wat leren kennen en me toeleggen om het zeer rustig aan te doen.
Vliegen lukt me al heel goed, enkel de zenuwen vormen meestal de beperking ( dat is normaal)
Het speelt me steeds door de kop om 1000 Euro niet zomaar kapot te knallen.
easy does it zolang er geen technisch mankement opduikt.
een pre-flight check is dus steeds van toepassing, controle van alle ball-links, vijzen en goede orde van werking van technisch materiaal.
greetz

idd mooi gevlogen, kan niet wachten tot ik me hk-450 binnen krijg zo dat ik ook met een CP helicopter kan gaan oefenen :)

stef

dank je wel Eric :)

was de 2de maal dat ik rondjes vloog met de raptor :)

@ Laurens
met 85% bedoel ik de gashendel, ik heb niet op volle gas gevlogen.
Mijn throttle curve staat nu op 76, ik ga binnenkort naar 100.
eerst nog 3 liter erdoor jagen ;-)

Die interlacing is niet normaal, moet ik nog even nakijken :(
ben ermee bezig

verkeerd gecaptured en omgezet.
ik zie het voorlopig niet zitten om de montage opnieuw te doen, de volgende keer beter ;-)

Ik zie je op een moment naar je zender kijken, beter is de hele tijd je heli te volgen want voor datje het weet is hij een andere kant uit en voor dat je juist kunt reageren is het te laat . Als je later wat licht 3d werk begint te doen ga je dat wel ondervinden .
Toch eventjes je antenne wat beter vasthangen want vroeg of laat komt ie in je rotor terecht .
Je headspeed mag eigenlijk wat hoger , hij zal dan wat stabieler in de lucht hangen zelf bij wat hardere wind . Je kan het zien op het laaste van het filmke voordat je landt , hij hangt een beetje te wiebelen .
Denk ook goed na over de veiligheid , voldoende afstand houden bij het hoveren,landen en opstijgen , voor jezelf en omstaanders .(cameraman) Stel je voor dat de heli tegen jou vliegt !?! Ge kunt zelf op de forums fotos zien van gasten die een heli tegen hun kop gekregen hebben, t'moest daar een verder door t'leven met een oog . Ik heb zelf ook al veel zien gebeuren met zelf een keer een heli die achter de piloot neerkwam (goeie engenbewaarder) beter wat teveel afstand houden dan later de wonden likken !:rolleyes: Tis tenslotte nen heli met afstandbesturing hé .:D
Veel succes nog !

De antenne was losgekomen, ik had het pas gezien als ik geland was (dom !)
ik heb tot op 7.5 meter wegegebleven van de camera(vrouw) het lijkt dichter omdat er wat gezoomd was.
Mijn headspeed zal ik wat verhogen, thx voor de tips.

ik ben daarnet even een halfuurtje met de raptor gaan vliegen.
De throttle curve had ik eens op 95% gezet.
Wat fijn was dat nu voor het hoveren de gas maar ietsje meer dan half open moest, daarvoor was het eerder op 65 tot 75%
Alweer veel wind, 4 tot 5 beaufort, daarmee wordt lekker hoveren wat moeilijker, rondvliegen ging lekker hard, ik ben op een zeker moment gestopt omdat ik plotseling een kleine storing had (wat bonkte mijn hartje toen !) , de heli kreeg een schokje terwijl ik nose in naar me toe vloog.
Uit schrik de heli neergezet, motor laten afkoelen en 10 min later opnieuw gevlogen.
Verder geen storing meer ondervonden.
De wind stond harder toen en ik besloot om ermee te stoppen.
Vandaag voelde ik dat ik steeds verder ging, ik heb geen schrik meer en dat beschouw ik als een waarschuwing.
ik drijf mijn heli steeds verder qua experimenten en ik moet mezelf continue inpraten "rustig jongen".
Easy does it, ik wil mijn beest niet crashen.
Wat vliegt hij toch lekker, zo stabiel :)

gisteravond gaan vliegen en motor is vastgelopen in de lucht.
Het was zeer warm weer.
Gelukkig heb ik hem mooi op autorotatie neergezet zonder schade en dit vanaf +/- 70 m hoogte :)
Volgende week nieuwe motor erin, het wordt een os 50'er zodoende dat ik meer kracht heb.

graag advies van de pro's

wat ik wil :

een 50'r engine in mijn raptor 30v2 inbouwen.
Kan dit makkelijk, moet ik nog andere spullen bijbestellen? (o.a: clutchbell.....?....)
ik wil geen full upgrade doen om van mijn 30 size over te gaan naar een 50 size, enkel motor vervangen dus.
graag advies op wat ik allemaal moet letten / bijbestellen.

Greetz

graag advies van de pro's

wat ik wil :

een 50'r engine in mijn raptor 30v2 inbouwen.
Kan dit makkelijk, moet ik nog andere spullen bijbestellen? (o.a: clutchbell.....?....)
ik wil geen full upgrade doen om van mijn 30 size over te gaan naar een 50 size, enkel motor vervangen dus.
graag advies op wat ik allemaal moet letten / bijbestellen.

Greetz

Ale je alleen een ander motor wilt plaatsen heb je verder niets nodig
Misschien wat nieuwe boutjes...

En voor een volledige upgrade heb je een langere staartbuis, belt, motortandwiel en 600mm bladen nodig.

ik belde naar een vriend die me zei dat als ik een 50'er in mijn raptor 30v2 zou plaatsen ik ook een nieuwe clutch bell en andere zaken zou moeten vernieuwen, aanschaffen, klopt dit,

ik hoop dat je gelijk hebt beste Frank.

iemand soms enig idee van een richtprijs van een OS 50 motor?

ik belde naar een vriend die me zei dat als ik een 50'er in mijn raptor 30v2 zou plaatsen ik ook een nieuwe clutch bell en andere zaken zou moeten vernieuwen, aanschaffen, klopt dit,

ik hoop dat je gelijk hebt beste Frank.

iemand soms enig idee van een richtprijs van een OS 50 motor?

Ik heb mijn Raptor v1 ook omgebouwd en heb niet een andere bell gemonteerd, wel heb ik het tandwiel op de clutchbell vervangen.

Back