Ik mis eigenlijk nog een plamuur....

• Topicstarter Topicstarter Igwe Aneke
  • Startdatum Startdatum
I

Igwe Aneke

Guest
Zoals de titel zegt mis ik eigenlijk nog een goede plamuur. Ik maak hoofdzakelijk gebruik van de Alabastine Easyfiller, en polyester- en epoxy-plamuur. Uiteraard afhankelijk van de betreffende toepassing. Nu mis ik alleen eigenlijk een plamuur die qua schuurgemak en gewicht een beetje tussen de alabastine en de polyesterplamuur inzit. De alabastine schuurt makkelijk, maar laat qua sterkte het een en ander te wensen over, met de polyesterplamuur is dit niet het geval, maar deze schuurt dan weer lastiger.

Heeft iemand een tip voor nog een andere plamuur?

Ik maak de alabastine easyfiller altijd aan met wat verdunde houtlijm. Je krijgt dan een goed smeerbare pasta. Die moet wel even uitdrogen (dat is het nadeel) maar is dan goed schuurbaar en vrij stevig.

Witte houtlijm is wel het laatste wat ik had verwacht. :? Dat schuurt immers voor geen meter.
Maar ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip!

Als je het hebt over polyesterplamuur, daar is al veel verschil in. Zelf ben ik lang bezig geweest om mijn plamuur zelf te maken, met gewoon polyester en microballoons. Nu heb ik, voor mezelf, een prima polyesterplamuur gevonden: van het merk MOTIP. Blijft redelijk lang verwerkbaar, met de warmte blijft het snel werken, en vooral schuurt heel vlot. De moeite om te proberen.

Ik gebruik zelf ook polyesterplamuur, dat spul dat ze voor op de auto gebruiken. En dat schuurt vind ik zlef toch heel goed weg hoor. Het zal waarschijnlijk zoals zinnia zegt wel liggen aan het feit dat er veel verschil inzit.

Groeten Maarten.

Ps. je Global Hawk vorderd al goed :D

Back