Ik volg het niet meer.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 23 jul 2004.

  1. veel wel ja

    ronnie
     
  2. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    ik verdien ook mijn auto door zelf er keihard voor te werken...ik moet dan ook nog eens kostgeld betalen over mijn salaris...

    ik snap uberhaupt niet waarom je je zo druk over straat rijders maakt...ze doen je toch niks?...kijk dat wij het zonde vinden dat hun allemaal spullen kopen voor hun auto's om ze er zo goed uit te laten zien en dan ze op een parkeerplaats helemaal aan gort te rijden...mij interesseerd het weinig...zolang het mijn spullen maar niet zijn...

    ik kijk wat er op dit moment het beste voor mijn auto is en ga daar voor sparen...

    je zal altijd mensen hebben die voor het beste van het beste gaan maar er eigenlijk niks aan hebben...waarom zou je een ferarri kopen met 600 pk die wel 300 kan als je het toch niet mag rijden? das precies het zelfde...dat doe je ook voor aanzien en bling bling...

    mij maakt het niet uit wat andere mensen hebben...als ik maar blij ben met mijn eigen spullen...ik verdien het allemaal zelf...krijg niks van mijn ouders...zo heb ik ook geen schuldgevoel dat als ik iets krijg van me pa dat ik dat op het cicuit door stommigheid kapot rijdt...nu is alles wat er met mijn auto gebeurd mijn pakkie an...hebben mijn ouders niks over te zeggen...

    bedenk ook wel dat heel veel mensen wel circuit willen gaan rijden maar daar nog niet de mogelijkheid voor hebben...( niet gebracht kunnen worden...geen geld voor openbaar vervoer enz ) dat die eerst tot hun 18de op de straat gaan rijden..maar wel zorgen dat hun spullen in orde zijn zodat als ze er heen kunnen dan wel gelijk goed materiaal hebben om mee te rijden....
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Uit jouw verhaal komt weer dit naar voren: geen PING, wel BLING

    Bij mijn parkeerplaats auto's koop ik niet de BESTE onderdelen, maar de onderdelen die het goed funtioneren, bijvoorbeeld goedkopere servo's, goedkopere banden en velgen, schokbrekers, etc.... meestal tweedehands van eBay.de,
    Voor mijn circuit auto's koop ik de beste onderdelen. Servo's met metalen tandwielen, 'echte' schokbrekers, gefreesde alu-parts... Die ga ik heus niet aan gort rijden op een parkeerplaats.

    Mijn advies: Koop een BLING auto voor het circuit, tune die tot de grens van je portemonee, en rij daarmee alleen op het circuit. Koop daarnaast voor iets van 250 een Carson/Conrad/e-Bay auto voor op de parkeerplaats. Als je op de parkeerplaat gaat rijden, neem je alle twee de auto's mee, en je rijdt alleen met de Carson, maar de BLING zet je duidelijk zichtbaar neer. Als iemand dan vraagt waarom je niet met de BLING rijdt, zeg je heel cool: "Nee, die is voor het circuit, je rijdt ook niet met een F-1 auto op straat...." Ben je toch 'the Man' en heb je geen pijn aan je portemonee als je per ongeluk wat kapot rijdt aan je Carson/Conrad/eBay autootje.
    En vergis je niet: een Conrad/Carson CR-4 met 2,5cc Force motortje met tweebak gaat vies hard op een parkeerplaats! Als de ondergrond een beetje vuil/ongelijk/hobbelig is kan je een Serpent 710 (waarvan de wegligging op het circuit is afgestemd) aardig pesten!!
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Leuk dat je dit voorbeeld aanhaalt. Want zo zie ik het wel, Jan Modaal die het niet kan veroorloven maar toch een Ferrari koopt om af te raggen zoals enkele het hier met Serpent's 950 met de snelste motoren of met Technokits doen. Dan ga je toch vragen stellen hoe Jan Modaal dit kan veroorloven......

    Overigens met dit soort spullen is zoals BB het al aangaf geen reden om te zeggen dat je geen geld hebt voor het circuit.
     
  5. Qlone

    Qlone Guest

    Gouda is ook niet zo ongezellig als het hier overkomt hoor (is mijn ervaring tenminste).
    Horken heb je overal wel, daar moet je je niets van aantrekken. Wat jammer is aan gouda is dat de 1/10 rijders een beetje ondervertegenwoordigd zijn, zowel brandstof als electro en sommige 1/8 rijders het niet prettig vinden als er constant een 'jeugdig iemand dwars op de baan staat'. Gewoon laten zeuren EN het rijden een beetje op elkaar afstemmen; het kan echt wel.
    Ik rijd zelf een wat snellere 1/10 wagen en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met zowel snellere (kom je eens op de 5 a 6 laps tegen) als (veel) langzamere rijders. Ik vind wat langzamere rijders wel leuk eigenlijk; kan ik m'n inhalen oefenen :p
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    daar ben ik het wel mee eens Qoune, maar wat ik al meerdere keren gemerkt heb op gouda,

    wij elektro rijders rijden liever zonder de benzine's, ze hebben een hele andere rijd stijl en zijn roekelozer en sneller op het rechte stuk wat voor ongelukken kan zorgen, dus als wij dan netjes aan iedereen vragen of we om en om mogen rijden stemt iedereen daar mee in.
    maar dan wil je gaan rijden en goh dan start net iemand zijn benzine kunnen wij weeer wachten, uit eindelijk rijden zei een uur staan wij te wachten en kunnen wij 10 min rijden en dan rijden zij weer een uur..
    en soms is het zelfds zo associaal dat we aan het rijden zijn en dat mensen gewoon hun benzine's op de baan zetten en gewoon gaan rijden, we hadden toch wat afgesproken of niet??? nu dat valt me behoorlijk tegen, maar dit zul vast op meerdere banen hebben.

    Groet Robo
     
  7. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Dat los je op door het op de agenda van de club/leden vergadering te zetten en daarover in clubverband duidelijke afspraken (en eventueel regels) op te stellen.
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    dat zou kunnen, maar komt er dan van het bestuur niet de opmerking: "zijn jullie niet mans genoeg om het op het desbetreffende moment zelf netjes op te lossen"

    je kunt wel over al regels gaan opstellen, maar word de sfeer er beter op, en houd iedereen zicht er aan?.. kijk het is jammer en lastig en als het echt uit de hand loopt zou het kunnen. dit is enkel een voorbeeld wat me opviel over mijn thuis circuit

    Groet Robo
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij ons mag je de vervelende rijders op het rij-schema wijzen.
    Er is al div. malen kritiek geweest op voornamelijk de bigscalers dat die alles aan hun laars lappen en die dienen zich bij geen goed overleg met de andere klasses dan gewoon aan de verplichte rij-tijden te houden die dan wel als wet optreedt.
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    rij-schema..... :roll: hebben wij dat ook.....
    wie weet toch maar eens een proefballoneteje oplaten bij de volgende vergadering.

    Groet Robo
     
  11. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    OP HFCC hebben we geen brandstofrijders, maar wel een klok die in vier vakken is ingedeeld, zodat de langzamere rijders een kwartier mogen rijden en daarna de snellere rijders een kwartier. Bij ons is het eigenlijk nooit een probleem en wordt die klok niet zo strikt gehanteerd, maar voor jullie zou het dan een oplossing kunnen zijn.
     
  12. Qlone

    Qlone Guest

    Mjah... daar kun je de betreffende rijder best op aanspreken als het inderdaad vooraf is afgesproken (en als inderdaad die persoon er ook bij was toen de afspraak werd gemaakt; iemand die net aan komt lopen weet misschien niet dat het zo is afgesproken)...

    Een zelfde 'probleem' hebben de brandstofrijders onderling ook wel een beetje. De 1/8 rijders zijn sneller op het rechte stuk en rijden roekelozer. Als je een botsinkje hebt met een 1/8 als 1/10'er is er geen houden aan voor de 1/10 terwijl de 1/8 nauwelijks van z'n koers afwijkt...

    Je punt is dus wel geldig. Alleen gouda is niet zo'n drukke club en er is niet echt een rijschema op een normale dag... (Sterker nog; het clubhuis is in de weekends vaak gewoon dicht en het circuit wordt toevallig 'gebruikt' door leden en volgens mij ook veel niet-leden...). De rijders mogen het vervolgens onderling uit zoeken...
     
  13. Qlone

    Qlone Guest

    Dat rijdt gelukkig niet op gouda. Bigscalers zijn langzaam, blokkeren de weg en walsen overal over heen... enge dingen om met een 1/10 tussen te rijden...
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    nu weer :eek:ntopic:

    Al heeft dit stukje een beetje te maken met het mogelijke afschrik effect bij clubs is het iets wat bij de club besproken moet worden wat met een goed bestuur ook prima op te lossen is.

    BartB slaat denk ik de spijker aardig op de kop, de bling-factor. Wordt ook wel in div. topics een beetje bevestigd dat het ultime doel van veel straatrijders is om uiteindelijk een Serpent te bezitten of hun HPI oid te voorzien van zoveel mogelijk tuningparts zoals de offroaders hun Savage of Marder met zoveel mogelijk Alu onderdelen willen zien.
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    En het leuke is Roelof, waarom wil men een serpent 950 bezitten en niet een goedkopere en nog snellere Mugen MRX 3 of 4 (beide zijn wel grappige wagens dacht ik zo).....

    Ach, afgelopen weekend een leuke dag gehad in Heemstede, viel me ook op dat er iets van 6! nieuwe rijders waren, regelrecht afkomstig van...... het parkeerterrein....... (gezien de slijtage en staat van onderhoud van de auto)

    Nu vind ik het leuk om nieuwe mensen te helpen (als ze daar voor open staan), dus een kerel geholpen met zijn eerste rondjes circuit.......
    gewoon achter hem blijven rijden, hij ging vanzelf steeds harder........
     
  16. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    ik reed eerst zelf ook op de parkeerplaats met mijn sprintje vond ik schitterend. ik heb hemtoen opgereden toen mijn koolborstels kapot waren en toen dus niet begreep wat er aan de hand was :oops:.

    maar oke toen een HPI savage gekocht en gewoon veel te veel geld ingestoken dat merk ik nu ook doordat ik nu op het circuit rijd en denk zonde dat ik toen geld heb weggegooid in feite.

    nu heb ik mijn Xray evo 2 met schitterende accu's en fijne tools en super lader. ben er ook heel trots op en ook blij dat ik iedere maand weer wat nieuws aan kan schaffen door het iedere morgen kranten lopen.

    nu las ik ergens in een reactie dat de 1:10's erg "alleen" waren bij ons op evmc is het gewoon 1 grote BIGSCALE club wat ik opzich wel jammer vind. maar wat wel leuk is, de gene die electro rijden heb je makkelijker contact mee omdat het er niet duizenden zijn :wink: bij wijze van spreken.

    maar het dikke auto rijden op de parkeerplaats begrijp ik heel goed. ik deed het zelfde met mijn savage. waar je op laatst toch spijt van hebt :cry:
     
  17. michel_rc

    michel_rc Guest

    ik vind dit een beetje overdreven allemaal ik rijd nu al 4 jaar op
    een parkeer plaats[wij zijn als een van de eerste op dat terein begonnen :D ]en het gaat altijd goed afentoe een opstootje maar
    dat hoort er gewoon bij. je moet gewoon doe wat je zelf leuk vind.
    ik rij op het circuit[2weken geleden voor het eerst gedaan :D ]
    en op een parkplaats.
    maar hier ben ik het met je eens roelof dat de mensen het duure materiaal niet moeten gebruiken op een
    parkplaats of iets dergelijks waar je het toch in een
    mum van tijd kapot hebt gereden.maarja das de keuze van die mensen zelf. :wink:
     
  18. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Leuke thread. Was wel wat werk om die zes pagina's door te spitten maja..
    Wat mij als offroader tegenhoud om bij een club / vereniging te gaan rijden;
    Te weinig klasses.
    Zo is er in Nederland bijvoorbeeld geen OFFICIELE nitro 1:8 monstertruckklasse, geen OFFICIELE 1:10 nitro stadiumtruck 4x4 klasse, geen OFFICIELE 1:10 nitro stadiumtruck RWD klasse en kan je volgens mij niet eens met je marder terecht in een OFFICIELE klasse.
    Zodra een overkoepelend orgaan als bijv. NOMAC een van bovengenoemde klasses officieel maakt houd weinig mij meer tegen om me bij een club, waar ook wat met die klasse gedaan wordt, aan te sluiten. Al moest ik 100 kilometer of meer rijden om bij die club te komen.
    Als offroader heb ik zelfs nog overwogen een 1:8 buggy aan te schaffen en te gaan rijden op het circuit in Purmerend. Maar iemand die ik ken was daar langs geweest met zijn nitro monstertruck en mocht zelfs de baan niet op met die auto. Dan hoef ik dus gelijk niet meer...
    Dus al met al spelen misschien ook de regelementen mee die me ervan weerhouden circuit te gaan rijden. Maar vooral het gebrek aan klasses.
    Misschien dat daar nog verandering in komt maar dat zie ik op korte termijn niet gebeuren.
    Uiteindelijk vermaak ik me ook prima in een zandkuil met wat maten lekker stunten.

    Grtz. Ray
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor je monstertrucks bestaat er de wintercup rally, bij www.nomac.nl onder de winterkalender is daar iets over terug te vinden....

    Het is waar dat landelijke competities geen dekking hebben in alle klasses, soms moeten merken zich daar mee bezig houden zoals Serpent de 1:10 brandstof onroad heeft gepushed terwijl dat al jaren bestond.....
    Ik had begrepen dat Groningen wel een MT klasse kent met hun clubraces.
    Misschien is dit wel een aanleiding om alle Monstertruck rijders te verenigen tot een club oid om dan verdere plannen uit te stippelen.

    Een leuk topicje op rc-racingcars:
    http://www.rc-racingcars.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2227
    Bevestigd dat mensen ook alleen voor de heb van de naam gaan.....

    Ik denk dat BartB zowel hier als daar gelijk heeft. Serpent is voor een bep. groep onroaders de ultieme bling-factor om mee te patsen ook al kunnen ze de onderhoud mentaal en financieel niet aan (getuige de vele onderwerpen met Centax- en versnellingsproblemen).
     
  20. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    Hmm... Ik heb nergens uit de informatie kunnen halen dat NITRO monstertrucks zijn toegestaan. Op de baan in Den Haag waar monstertruck wordt gereden mag volgens helemaal niet met nitro worden gereden en MVB bergschenhoek is ook een electro-only baan.
    Er wordt ook gezegd dat het niet echt iets officieels is maar meer voor het mooie praatje in de kantine achteraf en de wedstrijdkalender stelt ook niet veel voor. Hier loop ik dus niet echt warm voor.
    Misschien ben ik wel een van de weinigen maar ik zou dus wel warm lopen voor een OFFICIELE 1:8 nitro monstertruck klasse met een echt regelement, serieuze wedstrijdkalender en officiele uitslagen.
    En over die serpent sja... Zoals gelezen zijn de meningen hierover verdeeld. Ik zou zelf niet zo snel met een dure auto opgebouwd met hoogwaardige materialen over een niet-geprepareerde baan gaan rijden. Maar wie ben ik. Er zijn kennelijk zat mensen hier die wel bevrediging uit hun hobby halen door met zo'n wagen een parkeerplaatsje te pakken.
    Ieder zijn ding :)

    Grtz Ray
     

Deel Deze Pagina