Ik volg het niet meer.....

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Roelof, 23 jul 2004.

  1. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    www.rcrallycup.com vertelt je wat je wilt weten. Het idee ervoor is van mensen van HFCC (Ted Spinders gok ik, voor anderen bekend vanwege zijn KNVVL-activiteiten). Er wordt op den Haag gereden, in Bergschenhoek, maar ook op De Sluis en andere circuits. Nitro is inderdaad niet toegestaan.
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Wie wil er dan ook nog nitro in een vrije klasse? Die gasten rijden natuurlijk allang brushless! Nitro en brushed motoren lopen eigenlijk achter de feiten van de moderne techniek aan, maar ze moeten wel van wege de regelmenten. De MT klasse is 'vrij' dus daar zie je de vooruitgang!
    Brushless in MT's is krachtiger, beter handelbaar en stiller dan nitro, dus de keuze van de serieuse MT'er...!
     
  3. Ik begrijp de commotie niet helemaal. Het zal je toch een rot zorg zijn dat sommige mensen met uiterst professioneel materiaal alleen eens in het weekend een parkeerplaats aandoen. Als die mensen daar voldoening uitputten dan gaan ze toch lekker hun gang. Ik zou zelf niet snel bij een club gaan omdat ik er ten eerste simpelweg geen tijd voor heb, en ten tweede het geld er niet voor over heb. Bovendien heb ik wanneer ik rijd telkens dolle pret in de duinen. Ik heb de behoefte aan een circuit totaal niet. De duinen waar ik altijd rijd is een groot circuit. Ik rijd ook altijd samen met een vriend en dat is gewoon hartstikke lache...
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @scheerapparaat

    Het argument kosten wordt ook aangehaald door parkeerterrein rijders, en dit is krom.
    Tuurlijk met je offroad in de duinen of op een offroad circuit zal geen verschil in slijtage maken, met met je circuitauto op een parkeerterrein of een circuit scheelt behoorlijk......

    Maar ik deel de mening dat een ieder het lekker zelf moet beslissen waar hij rijdt....
     
  5. Dat het argument 'kosten' ook door de parkeerterrein rijders wordt aangehaald is niet echt krom; er is eerder sprake van een verschil in wat er bovenaan iemands prioriteitenlijstje staat. Sommige rijders stoppen gewoon liever al hun geld in het volledig customizen van hun 'ride', dan het te besteden aan contributie e.d. Bovendien kan ik mij voorstellen dat sommige mensen gewoon geen zin hebben in de 'verplichtingen' dat een lidmaatschap met zich meebrengt (voorzover er verplichtingen zijn)...
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Ach... iedere keer met het rijden een set snaren, poelies en/of koppelingslagers aan gort door de steentjes en stof lijkt mij duurder dan een lidmaatschap bij en vervoer naar een club. En dan heb ik het niet over geplofte motoren door onkunde en misbruik en de bekrasde aluminium onderdelen, dingen die bij een club ook beter zal gaan.

    Om dan maar met je Serpent op straat te blijven rijden en niet te laten schakelen omdat dan anders weer wat kapot kan gaan is een mooi voorbeeld hier op het forum te lezen. Dus ja, mensen maken keuzes en blijven liever op straat rijden met een half werkende auto omdat het al zoveel kost heeft (door op straat te rijden).
    Diezelfde persoon had wel 2 vectors met niet de minste motoren maar beweerde geen geld te hebben om naar Groningen te komen en wees ook gratis vervoer af.......

    De RC-junkies meeting gaf al aan dat mensen de ervaring van het circuitrijden zeer positief vonden en dus een teken is dat er meer aandacht aan dergelijke activiteiten gegeven moet worden.
    En ja het is uiteindelijk wel degelijk goedkoper en plezieriger om op een circuit te rijden.


    Om even terug te komen op de reactie dat het "een rotzorg zal zijn" vraag ik mij dan toch nog steeds af waarom mensen de duurste auto's kunnen bezitten en een rotsmoes zoals kosten aangeven om geen lid bij een club te worden. Waarom kunnen er maar heel weinig mensen een geloofwaardige antwoord geven ?

    De duurste (onnozele) spullen voor je auto kunnen betalen en geen lidmaatschap van zeg maar 6 euro per maand gaat niet gelijk op.
     
  7. Roger B.

    Roger B. Guest

    Ik heb een goedkoop oud 1:8 modelletje van Kyosho gekocht (pakweg 10 jaar oud, maar volgens een medewerker van de modelbouwzaak in nijmgen nog in prima staat voor zijn leeftijd) Voor onderdelen ben ik aangewezen op wat ik nog gebruikt her en der kan vinden (sloopchassis met deel van wielophanging en 4 velgen bij bovengenoemde zaak voor zacht prijsje meegenomen) als er iets kapot gaat dat ik niet kan krijgen moet ik het (laten)maken, kostbare oplossing, maar maakt de modelBOUW hobby des te leuk.....

    Ik rijd op dit moment (heb net 1 keer gereden zonder dat ie niet goed liep of andere mankementjes had, dus ik heb hem eindelijk goed) bij ons voor de deur op straat en in de berm. Voorlopig zal ik me vaker op lege parkeerplaatsen (macro/ikea duiven oa) gaan amuseren met het opdoen van rij-vaadigheid later wellicht ook nog een keer op een circuitje kijken.

    Als ik straks mijn volgende project af heb (grote offroad) zal ik ook het meest rijden op "openbare" plaatsen waar "ruig"terrein beschikbaar is, ik zie mezelf niet als lid van een club rijden, kost contributie, dat is niet zo erg, maar het schept verplichtingen, naar anderen en naar jezelf, ik wil gaan rijden als ik zin heb, en als ik een keer enkel maanden iet rij, so be it, niemand die me mist, niemand die ik teleur stel....

    ik vind dat iedereen het gewoon zelf moet weten, ook of ie mat een kapitale wedstrijdauto als beginneling op een parkeerplaats overal tegenaan en overheen wil raggen...... is toch zijn auto en zijn keuze?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja... maak deze opmerking ook even in het vliegende gedeelte van dit forum en vervang een wedstrijdauto even voor een vliegtuig met gasturbine , je zult zien dat het bijna verplicht is om bij een club lid te worden, brevetten te halen en een goede verzekering af te sluiten.
    Wildvliegen is een straf, een zonde en tegelijk een ramp voor de clubs.....
     
  9. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik ga in een hoop met je mee Roelof, maar ik vind de vergelijking met modelvliegen absoluut niet opgaan. de potentiele gevolgen, risico's en crashkansen zijn daar veel groter, om maar niet te spreken van negatieve beeldvorming.
     
  10. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik ondersteun jaap in die uitspraak 100%

    dat is geen vergelijk.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Vergelijk of niet, 1 storinkje kan bv. een 10 kilo zware bigscaler met 80km/u of een 2.5 kilo zware serpent met 110 km/u ook flink schade en letsel aanrichten.......
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k denk wel dat bij de vliegers de kans wat groter is dat 't levensgevaarlijk is.... 'k zeg niet dat 't bij auto's en/of boten niet 't geval is ofzo.. maar wel minder lijkt me...

    Ongelijk zit nog altijd in 'n klein hoekje.. blijft uitkijken... dat is ook de reden dat bij de ICC en NK bigscale er nu een pitmannetje de baan over moet om de auto op de baan te zetten...
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    misschien als ne net op je knieen op de grond zit met je hoofd laag bij de grond ja, vliegtuigen komen altijd van boven en gaan dus altijd op hoofden af.

    bovendien een vliegtuig van gemiddeld 4 kilo of een auto van 2.5 kilo met dezelfde snelheid ongeveer...........geef mij maar de auto om mee te botsen.
    een serpent heeft ook geen 13x6 propeller voorop die met 10000 rpm rondgaat en bij contact met welk lichaamsdeel dan ook flinke schade aanricht.

    nee sorry roelof, jouw vergelijk is bij deze helemaal van tafel geveegd :)
     
  14. Mopreme

    Mopreme Guest

    Ik ben het hier helemaal mee eens. Het nadeel is alleen dat iemand die geen ervaring heeft en een wedstrijd-auto koopt niet helemaal kan bevatten hoe snel zo'n ding kan gaan. En ook niet wat de gevolgen zijn van een botsing (met wat dan ook).

    Ik heb een paar maanden gereden met een TG10 en heb nu een Serpent Impulse pro (welke alleen nog wat elektronica mist). Die TG10 is leuk, maar ik wou gewoon een betere auto.
    Toevallig kon ik deze serpent voor een leuk prijsje kopen, dus waarom niet?
    Ik ga met de serpent op parkeerplaatsen rijden maar ik wil ook op circuits gaan rijden, want bochten etc is veel leuker dan alleen rechtuit rijden op een parkeerplaats....
    Maar ik zal nog veel moeten leren, dat weet ik.. Maar als je het nooit probeert leer je het ook niet. En om eerlijk te zijn ga ik eerst liever rutsig op een grote mooie parkeerplaats oefenen en dingen instellen enzo..
    om dan als ik een beetje gevoel heb het te gaan proberen op een circuit....
    Als ik dat ectht leuk vind word ik zeker lid van een club en dus zal ik dan maar weining op parkeerplaatsen rijden
     
  15. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het voornaamste argument waar ik het in de discussie wel met Roelof eens ben, is dat heel veel mensen gewoon niet weten wat ze missen. Dat is niet iemands schuld, maar wel een feit. De discussie gaat niet zo op voor mensen met een Savage en dat soort ellende :wink:, maar mensen die met een onroadcircuitauto op een parkeerplaats rijden, missen gewoon 80% van de fun! Ik denk dat iedereen die eerst op een parkeerplaats reed en daarna op het circuit die mening onderschrijft. Ik vind het rijden van clubwedstrijden en het trainen daarvoor zoveel leuker dan op een grote parkeerplaats heen en weer crossen, en dat vond ik al geweldig.
    Daarnaast hebben clubs gewoon hard leden nodig. Een en een is volgens Pythagoras nog altijd twee: circuit rijden is leuk, de circuits hebben leden nodig, iedereen blij :D
     
  16. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    wat jaap hier verteld is 100% de waarheid.

    wij reden ook altijd op de makro/ikea te duiven we zijn toen 1 keer op het circuit geweest (evmc te velp) en nooit meer teruggekeerd naar de makro ik rijd niet eens meer op de straat als ik ietsheb aangepast ik wacht op het weekend/tijd totdat ik weer naar het circuit kan.

    wij zijn dan ook na 2 weken meteen lid geworden en ik kan je vertellen het is schitterend er zijn meer lui die het zelfde prachtig vinden wat jij ook moi vindt en kunnen je vaak nog een heel eind helpen met bv wegligging en andere tips waar ik deze mensen dan ook vaak dankbaar ben
     
  17. Rick St.

    Rick St. Guest

    idd, mensen helpen je goed op het circuit.. Er zitten altijd wel mesnen tussne die gewoon voor zich zelf rijden. met name de bigscale rijders. De 235 nitro klasse sterft uit.. dat merk ik ook wel, er rijden er 5 bij ons inclusief ik. Maar die helpen me graag. Ik krijg heel veel spullen die hun zouden weggooien waar ze niks meer aan hebben. Meestal heb ik er wel wat aan.. Laatst nog een startbox gekregen, waar maar 1 motor vankapot was. MAargoed.. 100% circuit voor mij!!! Enne

    @michel.: wanneer was jij er toen??op het circuit, wij waren er toen ook..
     
  18. Roger B.

    Roger B. Guest

    Met betrekking tot de "gevaren" van wildrijden/vliegen

    Als je gaat vliegen en je laat alles los, dan stopt je vliegtuig niet zoals een auto dat wel doet (zeker als je even remt)

    Vliegen doe je in de lucht, het is meoilijker in te schatten waar de crash zal plaatsvinden, en vaak niet goed in te schatten of daar iets of iemand staat.

    Verder ga ik er vanuit dat als je met een (snelle) auto op een parkeer plaats gaat racen, je dan een LEGE parkeerplaats uitkiest, liefst zonder toeschouwers, en anders in elk geval uit de buurt van de toeschouwers probeert te blijven en je snelheid een beetje aanpast.

    Voor mezelf is de reden om een parkeerplaats oid te kiezen (en dan met pillonnetjes oid een parcours uit te zetten) dat mijn (oude niet zo snelle) RC auto waarschijnlijk erg uit de toon zal vallen op een circuit. Ik vrees dat mijn, door gebrek aan materiaal en ervaring veroorzaakte, veel te trage rondjes (begrijpelijk)de irritatie van snelle circuitraces zal opwekken en ik dus misschien minder welkom zal zijn... kan me daar natuurlijk ontzettend in vergissen hoor. Ik ben in elk geval van plan om een bezoekje aan EVMC te brengen binnenkort

    Daarnaast bescherm ik mezelf op die manier een beetje tegen het zien van, en vervolgens dus ook heel graag zelf zo'n dure snelle wil :roll:
     
  19. Rick St.

    Rick St. Guest

    Je bent altijd welkom op evmc,!!!! Een inferno is toh niet traag?? maargoed. je bent altijd welkom met rijden, wel op eenzondagkomen want danis de eigenaar er. en kijk ook op www.evmc.nl, want misschienvalt die dag uit op een wedstrijd!

    mvg rick
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat blijf ik daar vreemd vinden, het is een club, een club kent geen eigenaar. Hoeveel hij daar ook geregeld heeft en werk, geld en tijd in heeft gestoken blijft het circuit nog steeds van de club.
     

Deel Deze Pagina