Ik wil beginnen is dit wat?

Hallo allemaal

Ik wil beginnen me deze hobby.
Ik wil een off. road auto maar ik weet nog noet precies wat ik wil kopen is dit wat HSP 1:10 Nitro Buggy Blue 2,4 GHz?
Of weet iemand anders wat rond de 200 euro?

Hi Luuk,

HSP zal niet heel slecht zijn maar een 1:10 kan nog wat problemen krijgen als je een beetje offroad gaat rijden.
Gras wat iets langer is zal hem flink vertragen en ook mul zand.
Een 1:8 is wat dat betreft meer aan te raden.

Ook moet je kijken waar je onderdelen vandaan kunt halen voor de auto.. Meestal is dit soort merken alleen bij 1 of 2 zaken verkrijgbaar en als het niet op voorraad is kan het nog wel eens lang duren .
check je pm rechtsboven..

Persoonlijk zou ik voor electro gaan. Aanschaf van lipo's zal misschien duurder uitvallen, maar het gemak en onderhoudtechnisch is toch ideaal. Wat mensen vergeten is dat zo'n nitroding toch relatief veel onderhoud nodig heeft. Er zit geen achteruit op. Plus hij slaat altijd af als hij het verst van je vandaan is :D

Wat mensen vergeten is dat zo'n nitroding toch relatief veel onderhoud nodig heeft. Er zit geen achteruit op. Plus hij slaat altijd af als hij het verst van je vandaan is :D

Iedere RC auto heeft onderhoud modig, zeker als je op vuile plekken rijdt zal het onderhoud niet veel anders zijn. Geen achteruit is een breed begrip, het is de bedoeling dat je vooruit rijdt en er zijn modellen met een achteruit. Zo kent de Savage een optioneel moduul en ook div. Traxxas modellen hebben het.
En afslaan op het verste punt is suggestief. Natuurlijk vervelend maar ook bij electo kan bv. de pinion losvliegen.

Ik wist niet dat je bij elektro ook lucht filter moet schoonmaken en dat je na het rijden after run olie in moet doen. Ooh komt er ook olie uit de uitlaat van een elektro?
En nitro rijden is gewoon veel duurder. 15 euro per liter nitro waarmee je 1.5u mee kan rijden. Met 3 redelijke lipos a 50euro ps, kan je elke dag 1.5u rijden voor een jaar lang. Die geld ben je met nitro dus in 10 dagen al kwijt.

Natuurlijk moet je een luchtfilter schoonmaken maar het werk is pinuts bij een algehele schoonmaakbeurt. Afterrun is afhankelijk van het soort brandstof wat je rijdt. Nitro is duur ja, maar koop een goede accu en lader en je bent ook even wat armer en als het tegen zig bij oa verkeerd gebruik kan de accu ook nog eens snel kapot gaan. (let op, ik zeg kan!)
Zeg nu niet dat nitro duur is, als je een electro 1:8 gaat rijden en je wilt toch 2 paar accu's hebben ben je ook snel 150 tot 250 euro verder, kan je toch een 20 liter nitro voor hebben.

Overigens is de tijd van overtollig vettige troep op je chassis met veel huidige motoren verleden tijd.

Persoonlijk zou ik voor electro gaan. Aanschaf van lipo's zal misschien duurder uitvallen, maar het gemak en onderhoudtechnisch is toch ideaal. Wat mensen vergeten is dat zo'n nitroding toch relatief veel onderhoud nodig heeft. Er zit geen achteruit op. Plus hij slaat altijd af als hij het verst van je vandaan is :D

Je vergeet dat juist de in jouw ogen nadelen, ook deel zijn van de hobby.\
Ik heb ook een elektro kar gehad en was hem in 1 dag zat.
Laat mij maar lekker genieten van het motorgeluid en het optimaal afstellen, best een uitdaging !

Natuurlijk moet je een luchtfilter schoonmaken maar het werk is pinuts bij een algehele schoonmaakbeurt. Afterrun is afhankelijk van het soort brandstof wat je rijdt. Nitro is duur ja, maar koop een goede accu en lader en je bent ook even wat armer en als het tegen zig bij oa verkeerd gebruik kan de accu ook nog eens snel kapot gaan. (let op, ik zeg kan!)
Zeg nu niet dat nitro duur is, als je een electro 1:8 gaat rijden en je wilt toch 2 paar accu's hebben ben je ook snel 150 tot 250 euro verder, kan je toch een 20 liter nitro voor hebben.

Overigens is de tijd van overtollig vettige troep op je chassis met veel huidige motoren verleden tijd.

Een nitro motor KAN je ook kapot rijden bij verkeerde afstelling. Das vergelijkbaar bij verkeerd accu gebruik. Ik heb nitro/benzine/elektro gehad.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat meer naar uit naar het rijden dan het sleutelen. Tuurlijk hoort sleutelen erbij, maar bij brandstof ben ik meer tijd kwijt aan sleutelen dan aan het rijden. Terwijl dat bij elektro juist andersom is.

Even inhaken, een verkeerd opgeslagen accu kan al snel weinig meer doen. het onderhoud eraan kost ook tijd. Niet veel maar vaak word het er niet aan besteed waardoor de accu af is dat kost ook geld.Wat dat betreft gaat nitro veel langer mee. (natuurlijk goed schudden voor gebruik.)

En inmiddels is de ts al 3 dagen niet online geweest en is het weer een discussie geworden wat er beter is....

................

Dit topic staat in het brandstof gedeelte en de ts vraagt om een brandstof auto. Dus hij wil graag advies voor en brandstof auto en niet of een electro-offroad misschien meer geschikt is.

Ach, 't is Wen maar. Dan weet je van te voren wat je gaat krijgen....
Is ooit gefrustreerd geraakt omdat hij niks met nitro-autootjes kon, het niet onder de knie kreeg en is daarna 'elektro apostel' geworden.
Ik lees zijn mening en vergeet het daarna weer...

Back