De Syma 107 valt toch echt onder de noemer speelgoedheli, en lijkt mij geen goede tip voor iemand die later meer wil. Ik zou altijd gaan voor de Blades.
Neem gelijk de Spektrum DX6i (die heb je dan voor je hele verdere vliegcarriere) en begin met de mCX. Dan heb je direct een 4 kanaals coax. Lekker stabiel om te oefenen.
Daarna neem je de mSR (of als je wat meer ruimte hebt de 120 SR). De mSR en de 120 SR zijn FP's die je rustig kan vliegen maar eigenlijk ook later leuk blijven.
Hierna zou ik gaan voor een 450 3d of zoals al eerder genoemd de mCP X als goede CP heli's. De DX6i kan al deze modellen perfect aan (BNF); de 450 is zelfs al default geprogrammeerd (geheugenplaatsen 9 en 10)
Je hebt ergens gelijk, maar met ons klimaat kan je bijna nooit gaan buitenvliegen, en met een snelle helikopter kan je binnen niet veel doen, het minste gas en je vliegt ergens tegen. Ik beschik dan nog over een grote werkplaats, maar zelfs daar kan ik mijn NE solo pro net écht zijn gang laten gaan. Dus als een beginneling direkt met een SpektrumDX6i begint, staat die machine meestal in de kast denk ik....