ik wil graag beginnen met rc vliegen wie helpt mij

• Topicstarter Topicstarter martijn b
  • Startdatum Startdatum
M

martijn b

Guest
ik zou graag willen weten wat een goed instap vliegtuig is om te beginnen met rc vliegen..

kan iemand mij daarbij helpen :?:

alvast bedankt :!:

Even de zoekfuctie gebruiken :wink:
Er staat erg veel op dit forum, over de verschillende beginnersmodellen.
Veel succes.

martijn, een duidelijkere topictitel doet wonderen voordiegene die jouw draadje willen gaan vullen met info.

met een titel als "vraagje" leest er 85% zo overheen, zonder te kijken wat erin staat.

bedankt voor het advies ik zal eraan denken..als ik weer wat neerzet op dit forum

Tip: zoek in de 'gebruikerslijst' medeforumleden in je woonplaats en zoek contact. Vraag naar hun club en ga een keertje mee (nodig jezelf op subtiele wijze uit :wink: ). Kijk daar rond en vraag ze he-le-maal suf.... Zou me niks verbazen, je op deze manier nog eens tegen te komen!

Hoi Martijn,

Ik raad je aan als je een brandstof kist wil een Calmato van Kyosk aan. Een zeer goede kist en het is ARF, dus een goed beginnerskistje. Met een 7,5 cc Super Tigre is hij krachtig genoeg. Het is een 4 kanaals vliegtuigje.

Prijslijst bij Hobbyin:

Calmato €119
Super Tigre €99
4X s 148 (futaba) €14,95 X 4 = €59.80
Ontvanger F 136 Futaba 6 kanaals €69.95
Kleindelen €50

Zender €250

Totaal ------------------------------ +
€647.95
ZONDER ZENDER €397.75

Gr. Kelvin

Met een beetje geluk haal je de Calmato inclusief 7.5 cc Hype motor voor 149 eypo. (PB Rob Keij en vraag het hem... via hem heb ik ook de Calmato gekocht)

Zoek anders op trefwoord naar: "Calmato" , bekijk de links, daar staat veel info over dit beginnersmodel. En natuurlijk de links die DualdudE al gaf (de 2e :P ) bekijken!

Greetz!

edit: DualDude verandert in: DualdudE :turn-l:

Hoi Martijn

Wat kelvin zegt is een hele goede keuze. Vroeger hadden ze de charter ( tegenwoordig ook ) , taxi , westerly. Dit waren kisten die goed te bouwen waren en niet al te duur. Nu zijn er diverse soorten vliegkisten te koop , van verschillende merken. Kijk is in het beginners forum en je zult een aantal beginners vliegkisten tegenkommen van tegenwoordig. Een aantal merken zijn ; kyosho , Greatplanes , Robbe , Graupner en nog een paar andere merken.

Heren ; Ik ken martijn goed , hij woont vlakbij mij in de buurt dus hij heeft al een hoop vragen gesteld en door mij is hij een beetje aan gestoken door het modelvliegen.

Nou, breng hem dan mee naar de club....
Het goedkoopste en makkelijkste leertraject loopt via ervaren instructeurs.

Bruno

Martijn heeft nog geen vliegkist . Als het as. zondag mooi weer is
( droog ) dan neem ik mijn vleugel mee om te laten controleren en neem ik die martijn wel effe.

M.v.g.

Andry Sappe´

HOi

Jammer , maar er zullen wel denk ik wat meer mensen zijn hoop ik in ieder geval , maar we gaan weer :ontopic:

Back