Ik zei nog zo: "GEEN BOMMETJE!!!"

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Roel van Essen, 14 feb 2004.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Vandaag met Han(nibal) Jansen, kor en John Hoogstrate naar Groningen geweest. Aan het van Harinxmakanaal werden twee coasters gedoopt en te water gelaten... Wat een spektakel!
    [​IMG]
    Hier ligt ze nog netjes op de kant; Naamplaat is nog niet onthuld en alles is nog rustig.
    [​IMG]
    Hier gaat ze: Doop is verricht, de laatste blokken zijn weggeslagen, en plots glijdt ze omlaag en valt gewoon een meter omlaag, het water in... :hammer:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Let even op de vloedgolf rechtsonder... Als je daar gestaan had, waren je voeten onder je vandaan gespoeld... :lol:
    [​IMG]

    [​IMG]
    En daar ligt ze dan... De Sider Joy, een nieuwe containercoaster, te wachten op afbouw, ergens in een Groninger 'sloot'.
    Hannibal heeft ook nog foto's gemaakt; die komen er wel bij denk ik zo.
    Roel
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    zohooo, dat is een groot model! ;)
    kheb zoiets nog nooit gezien, maar ziet er cker wel strak uit.

    groeten thomas
     
  3. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Iets dergelijks is wel eens op de TV ook geweest, alleen toen stonden er mensen op de dijk en die lagen na de tewaterlating er achter!

    Groetjes Hans.
     
  4. ja, ik was er dus uiteraard ook bij....en dit hebben we dus 2 keer gezien vandaag. Foto's van de andere volgen nog wel. Echt heel gaaf
     
  5. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Zo'n kleintje boven de doopvont blijft toch een ontroerend moment hé :)

    Groetjes,

    Droopy
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hoeveel accu's liggen erin ??
    Hoe vaart ie ?

    :lol:

    Mooi en spectaculair :cool:
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Roel, WWWOOO dat zijn mooie foto's :lol: en wat is zo'n schip toch eigenlijk hoog 8) , wat is de diepgang van dat schip en neem aan dat die de zeeen gaat bevaren.

    Op de laatste foto staan er mensen op het schip :? , neem aan dat die er later opgeklommen zijn na de GROTE PLONS.

    Maak je van zo'n schip ook direct een fotoserie om die eventueel later na te kunnen bouwen :wink: .

    Ton
     
  8. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Haha...hier kom ik elke ochtend langs als ik naar mijn werk ga. :lol:
    Hmm...ik had al zo'n idee dat er een schip te water zou worden gelaten, omdat er al bordjes hingen dat de weg ontoegankelijk zou zijn de 14e.
    Jammer dat ik het gemist heb. :( Maar het is inderdaad altijd weer een spectakel, de te water lating van zo'n schip. 8)
     
  9. nou, jonathan, dan is dit ook wel wat voor jou:

    een filmpje van het tweede schip dat te water ging. je kan op de link klikken en dan word die geopent, of rechter-muis-knop en doel opslaan als kiezen. Have fun....

    filmpje door Hannibal
     
  10. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Dank je Kor. Leuk filmpje (goede kwaliteit ook). :) Het is toch altijd weer leuk een schip te water gelaten zien worden. 8)
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Mooi gefilmd!
    Knap gedaan Han. :pim:

    Groetjes,

    Droopy

    Ps: Dat getoeter op de achtergrond, is dit afkomstig van nabijgelegen schepen die de boreling verwelkomen?
     
  12. ik weet alleen dat het van de werf af kwam, verder niet. maare, zie je die camera op die zwaailampen? die stond op de bro granite gericht en heeft zo alles gefilmd toen wij de foto's erbij maakten.

    [​IMG]
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Magnifieke foto's en filmpje, bedankt!!!

    Moeten we met onze modelschepen ook maar eens in gaan voeren, hartstikke leuk voor het publiek....
     
  14. Hannibal

    Hannibal Guest

    Nou foto's toevoegen hoeft niet lijkt me en filmpje heeft Kor al geregeld dus ik hoef helemaal niets te doen dan te zegge: Gaaf om een keer mee te maken
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    totaal off topic, vallen jullie nog onder de van der linden groep han, of is dat voortaan allemaal onder heijmans ondergebracht dat verkeerstechniek spul ?
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    @Ton, die mensen op de Sider Joy werden onmiddelijk nadat het schip te water was gelaten met een hijskraan aan boord gezet. (op de foto zie je dat ze nog op een loopplank staan die ze aan boord takelde) Zij moesten alle houten planken waarop het schip van de helling gleed, uit het water vissen. Die zaten met touwen (kan je ook zien) aan de railing vast.

    @Droopy: Die scheepshoorns waren inderdaad afkomstig van andere schepen die de nieuweling in het water welkom heetten.

    En nabouwen... Nee. Dit zijn niet mijn type schepen. 't Is machtig mooi om zoiets te zien, zo'n tewaterlating, maar de schepen zelf... Met name die Sider Joy blijft een vierkante bak. :wink: Maar ja, 't moet functioneel zijn he... het is tenslotte een containerschuit, dus lekker vierkant! Tot de bulb aan toe. Overigens: dit was de eerste keer dat ik een boegschroef in de bulb ingebouwd zag..

    Roel
     
  17. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Het valt me op, dat de Bulb bij de BRO GRANITE mooier en gestroomlijnder is dan op de SIDER JOY is er een idealelijn of is het een kwestie van, als er maar een bulb(t) op zit.

    Ton
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    @Ton, dat zou je aan de jongens van het MARIN moeten vragen. (Maritiem Instituut in wageningen)
    Die zullen een en ander wel doorgerekend hebben. Mij verschaft de bulb van de "Sider Joy" weinig 'joy'... ik vind dit gezwel aan de voorkant van zo'n schip spuuglelijk... Maar het zal hydrodynamisch wel verantwoord wezen.
    By the way: ben jij DE Ton van Munsteren van Kwiklink? (pardon, Modelbouw Aktueel)?
     
  19. mennojan

    mennojan Guest

  20. mennojan

    mennojan Guest

    van harinxmakanaal?! :evil:

    :wink:
     

Deel Deze Pagina