Ik zoek een borstelloze motor die past tussen:

En daar istie dan!

685491b271d0ba37.jpg

netjes met stekkertjes eraan:

685491b271d35296.jpg

Ik zal er niet direct aan toe komen e.a in te bouwen. Grootste struikelblok is nu om het 4s Lipo pakket om te bouwen naar een 3s. Dat zie ik nog niet zo een-twee-drie zitten....

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon oppassen voor geen kortsluiting en dan komt het wel goed. ik heb ook wel eens lipo's opgedeeld naar meerdere single cell lipo's gaat perfect

Prop-er, nogmaals bedankt voor het omsolderen van de accu.

De accu past prima voorin. het lijkt of ik geen extra lood nodig heb. De eerste testvlucht moet nog wel plaatsvinden, maar zo op het gevoel klopt het. De propellor draaid als ik gas geef, daarmee lijkt alles in orde. Hoeveel stroom deze aandrijving trekt weet ik nog niet.

Hier een plaatje van de zwever. Deze is alweer een jaar of 10-12 oud en krijgt met deze aandrijving alweer de 4e soort aandrijving die in deze kist heeft gezeten. Ik begon met een speed 600 direct drive en 7 NiCad cellen van 1700mAh. Daarna 8 cellen 1000mAh NiMh en een vertraagde speed 400. Later weer 7 Nicads 1500mAh en een vertraagde speed 500 race. Nu dus de roxxy en een 3s Lipo.

685494e3a15b5e51.jpg

Een klein probleempje nog. Mijn balancers herkennen de accu niet. De stekker welke eerst voor 4S gebruikt is geweest is nu als volgt in gebruik:
685494e3a15d0033.jpg

Rechts zit een zwart draadje. Da's de min. Van rechts naar links meet ik steeds een celletje meer op de rode draadjes. De laatste twee rode draadjes geven allebei dezelfde spanning van het 3S pakket.

Als balancer gebruik ik die van Robbe (best.nr. 8446) in combinatie met de adapter van graupner (best.nr. 3065)

Heeft iemand een idee waarom de balancer de accu niet "ziet"?

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het zijn dat er bij het ombouwen van 4 naar 3 cellen de balancer stekker niet is aangepast? Volgens mij moet je nl maar 4 draden daarvan in gebruik hebben.

Mmm, je brengt me op een idee. Ik heb nog een "echt" 3s pakket liggen. Die balancerstekker kan ik natuurlijk even nameten..... :rolleyes:

(nu even geen tijd voor om te doen. Moet over 3 minuten weg......)

Mmm.

Het 4S pack had (zoals op de foto te zien) 6 aansluitingen. Dat was voor mij ook nieuw. Het bleek dat de laatste twee aansluitingen hetzelfde voltage hadden. Omdat ik Berrie's balancer niet ken, heb ik deze configuratie maar even aangehouden in de 3S uitvoering.

Normaal gesproken heeft een 3S pack inderdaad 4 aansluitingen. Je kan dus het beste even met een kleine rechte schroevendraaier het plastic lipje op de balancerstekker van je pack oplichten, waarna je de laatste rode stekker er zo uittrekt.

Vincent

685494e3a15d0033.jpg

EOSLBA26TP-FP4Smod.gif

Laatst bewerkt:
Hey Vincent,

gisterenavond heb ik idd gedaan wat jij nu adviseert. Het buitenste draadje (uiterst links op de foto) heb ik nu verwijdert. Het werkt prima. De accu hangt nu aan de balancer/lader. Morgenmiddag gaan Dennis en ik eens poberen hoe het vliegt.

Ha, dat ging leuk!! met een vlieggewicht van 910 gram stijgt de Electra heel aardig. het zwaartepunt ligt op z'n achterste standje. Voor rustig weer prima. Glijden doet de Electra met dit gewicht niet meer zo goed. Zo'n 1300 gram vindt ik een mooier gewicht. Maar goed, met spulletjes van de plank, en alleen een extra motortje heb ik er toch een geinig zwevertje bij!

De regelaar en motor werden maar een beetje warm. Omgevingstemperatuur circa 7 graden. (De motorstroom moet ik nog meten.)

Prop-er bedankt voor je advies.

Back