Ik zoek een lader met de volgende eisen.

Hallo,
al ruim 2 jaar laad in accu's met mijn trouwe unicharger 6. Prima voor nimH nicd en pb, maar de lader slaat niet vanzelf af en liever geen lipo's emee laden want dan gaat je huis in vlammen op.

Daarom zoek ik een lader met de volgende eisen:

De lader moet nimH, nicd, pb en 2 t/m 3 cell lipo kunnen laden.
Ontladen moet een mogelijkheid zijn.
Ik wil hem aan een 12 volt accu kunnen zetten op het veld.
De lader moet redelijk snel kunnen laden, dus geen 1/10 laadprogramma, maar het hoeft ook niet in een uurtje bij wijze van spreken.
Als het voor een redelijke prijs mogelijk is, ingebouwde laadprogramma's en of herkenning van accucapaciteit.
De prijs mag niet boven de 150 uit komen, eigenlijk het liefst niet hoger als 100 euries.

Zelf dacht ik aan een Ultramat 2, maar misschien zijn er betere/goedkopere opties.

Alvast bedankt,

Julius

Ik gebruik zelf een simprop intelli bi-power. die kan op 220v en 12v. kan laden/ontladen/cyclen. Heeft alleen geen balancer aan boord maar voor de rest kan die alles wat jij wil. koste me 95 euro´s.

Hey, ik ben naar hetzelfde op zoek , maar zou bijkomen graag hebben dat ik er meerdere (dus minstens 2, maar liefst 3) lipo's van elk minimum 3 cellen serie (3s) tegelijkertijd kan laden.
Mijn batterijen geraken veel sneller leeg dan ik ze gevuld krijg, en ook al heb je bvb 5 batterijen, na een uurtje zijn ze allen leeg en is er maar één aan het laden.
Ontladen is voor mij geen vereiste.
Heeft iemand al iets dergelijks gezien?

deze vind ik heel goed de robbe power peak compact slechts 88 euro zowel 12v of 220v de transfo is er bij en het bid systeem

b.v. Triton junior kan dat alles en meer kost bij Rc technics 95,--, maar vast ook veel goedkoper te krijgen.

Heeft alleen geen balancer.

Groot gelijk , ik zou ook voor de Orbit - pocketlader gaan , heb hem zelf ook , is een heeeeeel goede lader

Ik heb nu alleen nimh (robbe multicharcher) en ben op zoek naar m'n eerste lipo lader.
De orbit pocketlader ziet er goed uit, maar kost ruim 100 euro.

Ik zoek een goede automatische oplader zodat ik zelf zo min mogelijk hoef op te letten en zo veel mogelijk tegelijk kan laden. Als ik het goed zie kan je bij deze één accu tegelijk opladen.

Er zijn goedkopere laders, maar wat kunnen die dan minder? En hoe zit het dan met meerdere cellen opladen?

Ik zoek eigenlijk hetzelfde Ernani.
Maar na wat zoekwerk heb ik wel laders gevonden voor meerdere batterijen tegelijk te laden, en ook laders die de lipo's gebalanceerd opladen, maar geen die de combinatie van beiden hebben. Er zijn dus wel laders die balanceren tijdens het laden, zoals de hier reeds vernoemde hyperion en de bantam, maar daar kan maar 1 batterij tegelijk aan gehangen worden.

Ik vrees dus dat we het niet gaan vinden, zeker niet voor een prijs onder de 200€.

Volgende lader ( http://www.perba.be/product_info.php?cPath=33&products_id=180), die gebalanceerd laadt, vind ik wel heel goedkoop en interessant in vergelijking met vele anderen, maar voor mij is de maximum laadstroom te laag. Ik heb namelijk veel lipo's van 2000mAh die ik wel met 1C (dus tot 2A opgeladen) wil laden, en deze kan maar tot 1,1A. Mogelijk wel interessant voor anderen.

The search continues ...

Hyperion EOS 1210i. Kost je 150 euro en bied enorm veel mogelijkheden. Veel opties en vermogen voor het geld. Zeker mijn keus :)

Hoi,

ik gebruik sinds een jaar de Triton2 charger en ben daar zeer over te spreken. Kost hier in NL zo'n 149 (RCtechnics)
Doet alles wat je gevraagd hebt: laden, ontladen, Nicd, Nimh, Pb en Lipo's.
tritonchargerqc2.jpg

Hier wat links met meer info.

Klik hier voor info van RCtechnics

Klik hier voor uitgebreide info v/d fabrikant.

Ik probeer me er goed in te verdiepen, maar ik geloof dat ik toch nog het nodige mis.....
Veel van de opladers zijn 12V input. Dat heb ik niet, dus blijven er maar een paar over. Gebruikt ieder dan de opladers buiten?

Ik heb er nu drie op een rij:
Jamara Xpeak voor 100,- maar zonder balancer
http://www.2brothersrc.com/main.php...tion&subject=elektronikaladers&articleid=1383

Graupner ultramat 15 voor 110,- zonder balancer
http://www.2brothersrc.com/main.php...tion&subject=elektronikaladers&articleid=1383

Simprop Intelli bipower voor 90 Euro of 130/115 euro inclusief balancer (beetje onduidelijk welke versie wat is)
http://www.rcworld.nl/manufacturers.php?manufacturerid=34

Welke werkt nu het meest automatisch voor het opladen van lipo cellen?
Hopelijk kunnen jullie me nog verder helpen.

Hey mensen,

intussen heb ik een SWALLOW 2 van T2M. Een lader/ontlader/cycler zonder balancer.
Hij werkt zowel op 12V als 220V. De laadstroom is van 0,1A tot 5,0A! Slaat natuurlijk automatisch af als de accu vol is en gaat dan druppelen. Je kunt er 1 t/m 5 cell lipo mee laden, 2V t/m 12V pb, 1 t/m 14 cell nimH/nicd. Ook kan ie ontladen met 0,01A tot 1A. Hij heeft een LCD schermpje met blauwe backlight, en in een alu case gebouwd. Ook herkent ie het aantal cellen van nimH en nicd. Ben er erg tevreden over!!!

hey hoi, ik heb me zelf afgelopen week bij de aldi een lader gekocht van Top Craft. Dit is een snellader en doet er zo'n 2,5uur over om de batterijen helemaal te vullen. Ontladen is mogelijk en bij een te hoge temperatuur stop hij automatisch met laden. Batterijen van het zelfde merk heb ik ook bij de aldi gekicht. Deze zijn 2300MaH en werken super. Was alles bij elkaar €35 kwijt. groeten

Hallo,
al ruim 2 jaar laad in accu's met mijn trouwe unicharger 6. Prima voor nimH nicd en pb, maar de lader slaat niet vanzelf af en liever geen lipo's emee laden want dan gaat je huis in vlammen op.

dus je kan geen lipo accu's met een unicharger 6 laden als ik het goed lees?
Waarom kan dit niet?

Gooi ik d'r ook nog ff een optie bij: estation BC6. 12 en 220 V input, inclusief balancer en voldoet ruim aan je eisen. De extra's als een time limiter en capaciteits limiter vind ik heel handig. Wel prijzig, € 135,-

Back