Ik zoek een nieuwe boot

• Topicstarter Topicstarter jsk
  • Startdatum Startdatum
J

jsk

Guest
Hallo.

Naast vliegtuigen die ik ook erg leuk vind kwam ik er achter dat rc bootjes erg leuk is. Dat kwam Na dat me oude ep race boot (30 kmpu) het weer deed (Ik was de zender kwijt en waar lag hij. Me vader had hem gebruikt als opsteuntje voor iets) kwam ik er achter hoe leuk varen is met bootjes. Maar ik zou iets snellers willen ik zou iets willen dat 50/60 kan dus een brusless (sorry als ik het verkeerd schrijf) Maar ik weet niet wat voor mij gechrikt is en ik heb wat vraagjes. Me buget is rond de 200/230. Dus wie weet wat voor mij geschrikt is en het liefst te bestellen in NL of belgie. Dan nu de vraagjes waar ik over zat.

Ik heb gelezen dat je de boot waterdicht moet maken maar hoe maak je de kap goed waterdicht.
Moet je veel evaring hebben om zulke bootjes te besturen.

Ik zoek dus een leuk modelletje die mooi is en snel en brusless is en ook moet hij lang mee gaan en het geld waard zijn. Hoperlijk kunnen jullie mij helpen.

Gr Jsk

Die zag ik gister al een mooie boot met een mooie snelheid binnen mijn buget. Maar weet iemand of deze ook echt het geld waard is. Ik had ook nog de vraag kan ik in me ep race boot brusless maken of is dat te moeilijk

Hallo JSK,

Plaats eens wat foto's van je EP boot, dan kunnen we beter beoordelen of die brushless te maken is.
De shop die harp aangaf, schijnt niet bijzonder klantvriendelijk te zijn, kijk eens hier, de boten zijn wat groter en je hebt al een zenderset, dus heb je alleen een servo en een Lipo met lader nodig:
Rennboote - GB-Modellbau

Ik heb zelf twee ARPRO boten, dat vaart als een tiererlier.
Voor een andere vaarder ben ik de Blaze aan het vaarklaar maken.
Deze boten zijn naar mijn mening hun geld waard, zoals alle RTR boten zijn ze in de fabriek geassembleerd; het vaarklaar maken moet je zelf (laten) doen.
Hier wat nadere informatie:
p1-arpro-700ep

De Sea Rider is maar een klein smal bootje, dus om wil 'ie wel, de 50 km/h is misschien wat overdreven, maar snél is 'ie wel degelijk.
Ook hier moet je zelf wat aanpassingen doen, om de boot waterdicht te krijgen.

Bij (bijna) alle speedboten word de kap met tape afgedicht.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil wel een rtf setje. Ik weet namerlijk hoe ik dan die servo,s moet plaatsen enzo.

Hallo JSK,

Dat is bij deze boten allemaal 'voorgebakken', de houders voor de servo, Lipo en de regelaar zitten er af fabriek al in, je hoeft alleen je spullen op hun plaats te schroeven.
Het laden van je batterij duurt langer...

Op de foto's in de link zie je de rood geanodiseerde bevestigingspunten zitten.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Oke. Maar als ik dat doe dan zou ik wel hulp willen omdat als ik zo'n boot koop totaal niet weet wat ik dan moet bestellen ja serfo regelaar en dat soort dingen maar het type daar van

Oke. Maar als ik dat doe dan zou ik wel hulp willen omdat als ik zo'n boot koop totaal niet weet wat ik dan moet bestellen ja serfo regelaar en dat soort dingen maar het type daar van
Hallo JSK:

Als voorbeeld de ARPRO, die wordt als volgt geleverd:
Polyester romp
- geinstalleerde 1500KV brushless buitenloper motor met waterkoelling
- geinstalleerde 40 Ampere brushless regelaar
- roergarnituur van gefreesd aluminium
- geinstalleerde servohouder
- geinstalleerde schroefas en schroef
- compleet bestickerd en gelakt.

Voor het roer heb je nog een standaard servo nodig, zoals deze (kun je gelijk meebestellen): Standard Servo - GB-Modellbau

Een Lipo met lader zijn het voordeligst in China:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99
Lader:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $34.99
Voeding voor de lader:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : 12V 5A Power Supply $9.99

Laat het maar weten, als je meer vragen hebt.

Groeten, Jan.

Ik neem aan dat ik in hobbycity niet met euro,s kan betallen of wel. Dus als ik dit alles bestel dan is het allen nog laden spullen in de boot doen en vastmaken en dan varen. En hoe hard gaat ie dan

Ik heb even gekeken Dus als ik deze bestel Rennboot Blaze B-24 650EP mit Brushless Motor und 40A Regler - GB-Modellbau . Dan koop ik nog de benodigde dingen er bij. En dan alles vast zetten en klaar maken en dan varen. Of begrijp ik het nu verkeerd. En hoeveel moet ik dan totaal betalen bij deze boot. En hoe snel kan deze dat staat er namelijk niet bij

Hallo JSK,

Dat heb je goed begrepen. De Blaze kost €149,00 exclusief verzendkosten (iets van €25,00, want het is een grote doos...)

Ik heb afgelopen weekend proefgevaren met de Blaze op 2S (7,4V) omdat ik geen 3S Lipo heb (die is in bestelling) en daarmee voer de boot iets van 25-30 km/h, niet spectaculair snel, maar het was maar een test, om te zien of alles dicht was.
Op 3S (11,1V) zit je tegen de 50 km/h.
Op Youtube heb ik een filmpje gezien, waar de boot op 4S voer, dat was een kogeltje, ik schat 60-65 km/h.
Er stond niet bij, of daar de standaard regelaar werd gebruikt, dus daar zou ik voorzichtig mee zijn.

Als je een mailtje naar GB stuurt en vraagt om de prijs van de boot (eventueel plus servo) plus verzendkosten naar Nederland, dan weet je wat het gaat kosten.
anfrage@gb-modellbau.de
Als je wilt maak ik een Duits mailtje voor je, stuur maar een pm.

Groeten, Jan.

Ik denk dat dit toch een stapje te hoog is ik wil denk ik eerst een rtf set.

Ik neem aan dat ik bij hobbycity niet met euro,s kan betalen of wel.
Hallo JSK,

Voor betalingen in China heb je een Paypal account nodig, gekoppeld aan je bankrekening is dat een super gemakkelijke manier van betalen.

Je kunt die spullen natuurlijk ook in "Euroland' kopen, maar dan ben je duurder uit.

Groeten, Jan.

Ik denk dat dit toch een stapje te hoog is ik wil denk ik eerst een rtf set.

Prima, het is jouw boot en jouw geld.

Hier, dezelfde boot 'RTR':
Volvo fiberglass electro speedboot

Deze boot is net zo 'RTR' als de Blaze, alleen zit de servo er dan al door een Chinees ingeschroefd.
De motor is geen brushless, maar een 550, dus qua snelheid zit je rond de 25-30 km/h.
Ook de regelaar is geen brushless regelaar, dus mocht je willen upgraden, dan kost dat een brushless motor, regelaar en Lipo (+ lader & voeding)

De boot bij TWR is identiek aan de Blaze, er zitten alleen goedkopere componenten in/bij.
(TWR vind ik een prettiger shop dan die andere, Tom Rinkes is een behulpzame verkoper)

Groeten, Jan.

Ik vaar nu met een boot die 30 gaat dus ik wil echt een snelle met brusless dus. Sorry als ik zo veel eisen stel

Hallo Stijn,

Voor een boot, die harder vaart dan 30 km/h heb je niet per sé brushless nodig, maar het helpt wél...

Mijn 65 cm wedstrijdboten varen met een 700 Neodym op 12 cellen NiMH rond de 50 km, dezelfde boten varen met een €30,00 Chinese borstelloze motor en 4S Lipo nu over de 70 km/h.

Als je hulp wilt bij het bestellen in Duitsland of China, stuur me dan even een PB-tje, dat hoeft niet via het forum.

Groeten, Jan.

Ik wil in elk geval een boot die 50 kan het liefst hader maar dan word het een beetje duur. Ik wil het liefst bestellen in NL belgie of duidserland en het moet dus rtf zijn. Maar wat is dan leuk

Zoals de Engelsen zeggen: "speed costs"...

Wat leuk is, moet jij bepalen, iemand anders kan geen boot voor je uitzoeken, ik kan hooguit aangeven welke boten, naar mijn mening, hun geld waard zijn.

Jij moet aangeven welk type boot, welke afmetingen, welke snelheid en niet onbelangrijk, welk budget.

Hoe harder je gaat, hoe groter de boot moet zijn, om, bij, pak'm beet 50 km/h, nog stabiel te varen.
De boten uit de links zijn 65, respectievelijk 70 cm lang en halen de 50 km/h met gemak.

Hier een link naar de ARPRO standaard op 3S Lipo:
gPqmmvP4bHM[/media] - arpro 700ep rc boat

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mij maakt het type of vorm niet echt heel veel maar dit zijn me eisen dan

prijs 200/230 euro
lengte 50/100
snelheid 50/70
bereik 100/400 meter

Dat zijn dus mijn eisen.

Back