Satoer
Forum veteraan
niels polfliet zei:Dit komt door het veminderen van het magnetisch veld als de magneten versleten zijn.
Versleten magneten ??? bedoel je geen koolborstels.. of collector?
Magneten kunnen toch niet verslijten ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
niels polfliet zei:Dit komt door het veminderen van het magnetisch veld als de magneten versleten zijn.
Ja, en daar word je hoofdmotor zo jaloers en nerveus van dat hij er heet van wordt :?Dus het is niet zo dat het GWS staartmotortje meer vermogen verbruikt
Een stuk harder dan voorheen? We spreken hier over ocharme 6 gram! Dat betekent misschien 1328 rpm ipv 1324 rpm in hover, daarvan heeft dat motortje misschien 10 seconden minder levensduur, en is de vliegtijd 2 second korter :roll:en ook qua gewicht veel zwaarder is dan het originele motorje? Door het extra gewicht van de staartmotor moet de hoofdmotor uiteindelijk toch ook meer gewicht van de grond tillen? De rotor draait ook gewoon een stuk harder dan voorheen....
:lol:ronaldvisser zei:Luitjes,
Hier enkele vragen van een beginnende heli-brokken-piloot.
Ik heb mijn eerste heli, een Piccolo Fun, nu zo'n 6 weken geleden gekocht. Inmiddels heb ik al drie 8O standaard staartmotortjes versleten. Nu vlieg ik gemiddeld wel zo'n drie accu's leeg per dag (25 minuten in totaal schat ik), maar dat een motortje zo kort meegaat kan toch niet de bedoeling zijn? De standaard geleverde hoofdmotor doet het echter nog steeds wel prima.
Ik gebruik een accu-pack bestaande uit 3 Kokam 350 cellen. Dit pack weegt zo'n 30 gram, dus de heli is een stuk lichter dan met de standaard accu. Ik gebruik geen koelers, omdat ik begrepen heb dat dat niet veel zou uitmaken.
Mijn vraag: Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? Een zwaardere staartmotor heeft niet mijn voorkeur, omdat de heli al zo moeilijk in balans te krijgen is met het huidige lichte accu pack. Maar ja, 16 euro per twee weken aan een staartmotortje betalen vind ik ook niet echt leuk.
Verder is mijn ervaring dat er slecht met de FUN te vliegen is, dwz voorwaardse snelheid te maken is met de Fun. (Hoveren en heel langzaam vooruit gaat prima) De Heli vliegt een kommetje, klimt en overtrekt als je er voorwaardse snelheid (pitch down) mee wilt maken. (ik ben niet zo thuis is de heli termen, dus ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) Ik had al begrepen van Niek dat dit komt door de grote V stelling. Probleem is dat als je buiten vliegt (bij windstil weer natuurlijk)dat dit nog sneller gebeurt (bij een zuchtje wind) en ik als het ware geen down over heb om te corrigeren. De enige oplossing is dan een flinke dot gas (fixed pitch op de Fun) erbij om voldoende controle te kunnen houden.
Mijn vraag: Is dit normaal en ligt dit aan de heli of doe ik iets verkeerd?
Ik had al gehoord dat het help om om te bouwen naar CP. Maar dan krijg je andere bladen die hogere toeren draaien lijkt mij.
Vraag 3: CP set is misschien dan toch niet echt bedoeld voor in de huiskamer? Meer toeren = minder veilig voor de onervaren heli-brokken-piloot.
Ik zie tips en ervaringen gaarne tegemoet. Veel vliegplezier allemaal!!