Ikarus V2

Beste micri vliegers,

Ik ben van plan een ikarus V2 micro heli te kopen is dit een goede keus en wie heeft er ervaring mee? Ook wil ik graag weten wat een goed maar niet te dure setup is. Wie kan mij helpen?

gr,

niels

Goede heli, eerst nog niks aan veranderen tenzij je geld teveel hebt.

In dit laatste geval wil ik je mijn banknummer wel even mailen..

Hoe bedoelt u precies niets veranderen? En ik heb een cockpit zender volgens sommigen is het dan niet nodig om een mixer te kopen voor de hoofdrotor met de staart te combineren en hoe veel procent moet ik dan afstellen op mijn zender? Ook heb ik op de rechterkant van mijn zender een ratel zitten voor het vliegen met vliegtuigen kan ik daarmee nog gewoon heli vliegen?

gr,

niels

Persoonlijk vind ik het niet zo'n fijne heli om mee te beginnen. Ik heb in het begin erg veel schade gehad door kapotte tandwielen (a 12 euro stuk) als gevolg van de idiote motoraansturing. De ontvanger stuurt in het geval van storing (door bijvoorbeeld een andere zender, of een servo die teveel stroom trekt ) alle motoren vol open.

Neem de tijd en lees op het forum over ervaringen van andere micro vliegers. Zelf heb ik eerst een Piccolo V2 gehad, daarna een Hummingbird Elite gekocht. Of nu nog steeds de Hummingbird Elite een goede keus is weet ik niet. Het schijnt lastig te zijn om aan onderdelen te komen.

Mocht je een Piccolo nemen met Piccoboard, dan beschikt het Piccoboard een mixer, gyro (+gain), motorbesturing (staart + hoofdrotor), BEC en ontvanger. En een optie tot heading hold.

Je kunt me altijd PB'en als je meer over mijn ervaringen wilt weten.

Ik kan me voorstellen dat je nu vragen hebt, de meeste antwoorden zijn al lang een keer beantwoord op dit forum. Ik hoop dat je hier mee vooruit kunt.

Spirit zei:
Of nu nog steeds de Hummingbird Elite een goede keus is weet ik niet. Het schijnt lastig te zijn om aan onderdelen te komen.

Problemen om aan onderdelen te komen?? Echt niet hoor, binnen 3dagen heb ik altijd alle onderdelen weer in huis.

Ik heb hele leuke ervaringen met de picollo, ik zeg er wel bij dat ik ervaring heb met helivliegen dus blijven de klappers beperkt. De cockpit is een prima zender en je mag nooit een helimix inschakelen bij de pic.

Ik heb mezelf leren helivliegen met een Piccolo, dikke accu op de grond snoertje eraan en uren hoveren.
Piccolootje is wel zenuwachtig maar dat zijn bijna, zo niet alle micro heli's

Ik vind de picollo wel een goed helietje, de V2 vliegt leuk uit de doos. Het piccoboard is bagger, je kunt er gewoonweg niet mee op een indoor meeting vliegen want hij gaat storen bij het leven als je verder dan 3 meter gaat. Hij pikt andere signalen op en gaat spastisch doen. Als ik er buiten alleen mee vlieg zijn er geen problermen en is het een leuk ding.

ik ben vanplan om de losse heli te kopen en dan zelf de onderdelen te kopen niet met een picoboard of de t2f versie. Zijn digitale servo's noodzakelijk of kan het ook met gewoone servo's? Kan ik ook elke giro gebruiken? en is er ook een speciaal soort regelaars voor heli's? En is er ook een aparte regelaar nodig voor de staartrotor?

sorry dat ik veel vraag maar het wordt mijn eerste heli

gr,

niels

Back