iMax B6AC vraagje over laden

vermoedelijk dit snoer nodig gehad:
Netsnoer_met_randaarde_3_pins_klaver_EU__68358_zoom.jpg

iets minder standaard maar wel verkrijgbaar in nederland.

En je laad probleem, zijn de accus vol of leeg als je begint met laden? en hoelang doet die over die 50mAh. wat zijn de andere settings? Ik stel meestal de limits niet in maar zet ze gewoon uit.

Wel laat, maar even een ander vraagje.

Ik heb een 3S accu van 5000mAh die tot op heden maar 4 keer geladen is. Hij was in 20 min. hard rijden al leeg, maar oke, dat kan misschien omdat hij nieuw is.

Maar ik heb ook 2x 2S 5800mAh. Mijn mAh Cut-Off stond eerst op 5000mAh. Deze heb ik verhoogd naar 5800mAh, maar als ik hem nu laad zet hij er maar 50mAh bij? Als hij zegmaar volgeladen was op een Cut-Off van 5000mAh?

Als je 20min hard kan rijden dan is dat normaal, misschien zelfs aan de lange kant. Over laad "probleem" is dat wel mogelijk. Je ontlaad je lipo nooit helemaal dus er zal altijd wat in de accu blijven zitten. Als ik mijn lipo oplaad nadat ie leeg is laad hij ongeveer een 4400mah erbij. Verder ligt het er ook aan hoe hoog je de lipo cut off heb staan, hoe hoger hoe meer er in de accu blijft zitten en vice versa.

Als je 20min hard kan rijden dan is dat normaal, misschien zelfs aan de lange kant. Over laad "probleem" is dat wel mogelijk. Je ontlaad je lipo nooit helemaal dus er zal altijd wat in de accu blijven zitten. Als ik mijn lipo oplaad nadat ie leeg is laad hij ongeveer een 4400mah erbij. Verder ligt het er ook aan hoe hoog je de lipo cut off heb staan, hoe hoger hoe meer er in de accu blijft zitten en vice versa.

Hmm bedankt. Maar hoeveel mAh is uw lipo die u laad met 4400mAh?

Hoeveel zou er dan in de lipo blijven zitten? Want de cut-off op mijn auto is toch dat ik opeens superveel power verlies? Dan weet ik toch dat ik moet stoppen anders sloop ik m'n accu?

mAh is geen laadstroom, het is (meet)eenheid van capaciteit of lading. Stroom wordt uitgedrukt in A, ampère.

Zeer belangrijk verschil, vergissing/verwisseling kan jou, of iemand anders, een keer een accu of brand kosten:
wikipedia...Ampère (stroom, aantal elektronen per seconde, 'liters per minuut')
versus
wikipedia...Ampère·hour (Ah, lading, capaciteit, stroom gedurende een uur, inhoud van accu, 'liter', 'aantal elektronen')

Back