ImmersionRC Vragen

Airwave word idd gebruikt, maar het formaat ziet er wel anders uit dan de module's die je linkt.

http://www.vandijkenelektronica.nl/preview.php?index=1419&table=files

Heb hier een 5,8 Ghz Airwave ontvanger liggen die in een fatshark 2,4 Ghz extra word ingebouwd (tip van Wiebe). Ook de ontvanger module is aanmerkelijk groter dan degene die ik ken in de bekende ontvangers.

Als ik de plaatjes van ImmersionRC 5.8 GHz 600mW en 100mW bekijk zie ik gewoon de AMW683 Module die in de datasheet staat en van de foto. Van Dijken heeft inderdaad een andere module met pennen aan de buitenkant.

Zijn die modules goed ?.

Groetjes Willem
Net nieuw op het forum en FPV't nog niet maar vliegen kan ik wel :smile:

Als ik de plaatjes van ImmersionRC 5.8 GHz 600mW en 100mW bekijk zie ik gewoon de AMW683 Module die in de datasheet staat en van de foto. Van Dijken heeft inderdaad een andere module met pennen aan de buitenkant.

Zijn die modules goed ?.

Groetjes Willem
Net nieuw op het forum en FPV't nog niet maar vliegen kan ik wel :smile:

De modules die gebruikt worden zijn inderdaad van Airwave, echter niet de standaard modules, er zijn op ons verzoek wat wijzigingen doorgevoerd i.v.m. CE en FCC eisen, waarbij vooral gekeken is naar een nóg betere onderdrukking van de harmonischen. Ook zijn er wijzigingen in het video uitgangscircuit zodat de beeldkwaliteit verbeterd is.

Met een dergelijke module op een PCB solderen ben je d'r overigens nog niet, da's vééls te simpel gedacht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

zijn er geen 5,8 rx module,s te koop die je in een video bril kan inbouwen
dus iets meer dat een losse airwave module

dus stroom er op
video en audio uitgang aansluiten,en klaar

rob

RSSI vraagje,

Sander weet jij wat ik aan RSSI signaal van een chainlink ontvanger moet verwachten? Ik kom namelijk niet hoger dan 53 en dat lijkt me veel te laag. Ik heb trouwens alleen de signaal kabel aan de stroom sensor gesoldeeerd, niet de ground om ground loop te voorkomen.

Verder valt op dat de easybus kabel erg los zit aan de OSD kant: er zit 1-1.5 mm speling op maar dat is voldoende om het beeld weg te laten vallen als hij net een beetje verschuift. Heb de kabel al omgedraaid, maar probleem blijft dus lijkt de stekker op het OSD te zijn. Is daar nog wat aan te doen want mid flight de boel op zwart lijkt me ook niks.

Maarten

Edit:
Stekker probleem is opgelost. De plastic houder waar de stekker in vastklikt was iets van de pinnetjes afgeschoven. Aangedruk en dat werkt weer soepel.

Extra info mbt RSSI: Chainlink geeft 2V uit bij maximale RSSI en 0.6V bij failsafe. Kun je hier evt nog wat mee?

Maarten

Laatst bewerkt:
Maarten,

Ik denk dat de RSSI van de Chainlink geen buffer heeft. De RSSI ingang van de EzOSD heeft een hoge impedantie, maar kennelijk nog te laag voor Chainlink.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Ok, is dat iets waar ik nog wat aan kan doen? Of is de RSSI bruikbaar op deze manier?

Vriendelijk bedankt voor je tijd en je snelle respons weer.

Maarten

Met een dergelijke module op een PCB solderen ben je d'r overigens nog niet, da's vééls te simpel gedacht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Overdrijven is ook een kunst, Sander. Ik zie trouwens nergen de onderzijde van het PCB, heeft iemand daar een foto van ?. Lijkt net alsof ze 100mW modules als 600mW verkopen.

zijn er geen 5,8 rx module,s te koop die je in een video bril kan inbouwen
dus iets meer dat een losse airwave module

dus stroom er op
video en audio uitgang aansluiten,en klaar

rob

Ik heb nog niet naar de video bril gekeken maar zit daar geen draadloos 2.4 GHz systeem in ?, het heeft dus een gewone video en audio input ?. Indien het geval dan kun je een airwave module pakken en er 5V op aansluiten, video uit aansluiten en juiste kanaal kiezen en je kan kijken :cool:. (Video repeater er natuurlijk tussen).

Overdrijven is ook een kunst, Sander. Ik zie trouwens nergen de onderzijde van het PCB, heeft iemand daar een foto van ?. Lijkt net alsof ze 100mW modules als 600mW verkopen.

Nou nee hoor, maar je mag het proberen hoor, zorg je dan wel dat alles voldoet aan CE en FCC eisen? Dan praten we verder, goed?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Nou nee hoor, maar je mag het proberen hoor, zorg je dan wel dat alles voldoet aan CE en FCC eisen? Dan praten we verder, goed?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Dagelijkse kost op mijn werk, dus dat zal zo'n probleem niet zijn. Trouwens die modules hebben een CE en FCC keuring gehad, dus alleen even een copy vragen van airwave. Klaar is Willem Jan.:yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dagelijkse kost op mijn werk, dus dat zal zo'n probleem niet zijn. Trouwens die modules hebben een CE en FCC keuring gehad, dus alleen even een copy vragen van airwave. Klaar is Willem Jan.:yes:

Tikkeltje arrogant? Als je denkt dat je daarmee klaar bent kom je bedrogen uit. Dat de modules ontworpen zijn om aan de door RTT&E en FCC gestelde eisen te voldoen betekent niet dat de complete module die je daarmee opbouwt automatisch ook daaraan voldoet. Kennelijk ga je dan voorbij aan zaken als een antenne, routing van de RF trace naar de antenne, de geschakelde spanningsregelaar, etc. etc. Al deze zaken leveren een bijdrage aan de EM en RFI signatuur en dienen dus als geheel gekeurd te worden.

Maar goed, als iemand met een paar posts op z'n naam kritisch gaat doen in een topic met de titel 'ImmersionRC vragen' dan vraag ik mij altijd af wat de motivatie erachter is? Zo hadden wij vorige week iemand met nul reacties op zijn naam die met een verhaal kwam dat zijn ImmersionRC apparatuur in beslag was genomen. Beetje toevallig allemaal niet?

Ik vind het prima dat je je in een discussie mengt, of denkt een bijdrage te kunnen leveren, echter als je hoog van de toren gaat blazen dien je ervoor te zorgen goed beslagen ten ijs te komen, anders kan je beter dergelijk commentaar voor je houden. Ik heb nog nergens iets gezien wat blijk geeft van jouw kennis inzake deze, dus vooralsnog schaar ik je reacties even onder de noemer 'eigenwijs en tikkeltje arrogant', goed?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Oh ja, lees ik daar toch bijna overheen. Dergelijke speculatieve opmerkingen vallen bij mij onder het kopje 'laster'. Daarmee zou ik je eigenlijk een virtuele schop voor je kont moeten geven voor het zonder enige onderbouwing onderuit proberen te schoffelen van een product van ImmersionRC.

Ik hou het er echter even op dat je te lui bent om je in de materie te verdiepen, dan had je namelijk begrepen dat de 600mW voorzien is van een 16dB PA voor 5.8GHz die het RF signaal van de RF module netjes versterkt naar pakweg +28dBm. Dat je die PA niet ziet op de foto klopt, die zit namelijk aan de achterkant van de PCB.

Even voor de duidelijkheid, ImmersionRC producten doen wat ze beloven, het zou bij mij ernstige gewetensbezwaren geven om iets wat feitelijk maar 100mW levert als 600mW te gaan verkopen. Ik vind een dergelijke aantijging nogal beledigend en het neigt naar stemmingmakerij.

Maar goed, je reacties lezen als afkomstig van iemand waar ik al eerder de virtuele degens mee heb gekruisd. Ik zou het zo fijn vinden als al deze personen gewoon niet lafhartig onder een alias proberen nogmaals hun gelijk te halen, maar gewoon met open vizier en onder eigen naam hier reacties plaatsen, seperate the boys from the men zogezegd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Oh ja, lees ik daar toch bijna overheen. Dergelijke speculatieve opmerkingen vallen bij mij onder het kopje 'laster'. Daarmee zou ik je eigenlijk een virtuele schop voor je kont moeten geven voor het zonder enige onderbouwing onderuit proberen te schoffelen van een product van ImmersionRC.

Ho ho, Ik beledig hier niemand en als dat bij jou als belediging overkomt dan mijn verontschuldigingen. Verder kan ik je post niet helemaal volgen :confused:, ik ken je helemaal niet.

Maar goed, Ik probeerde juist een foto van de bovenzijde van de PCB te zoeken maar je ziet deze nergens vandaar mijn opmerking. We gaan nu aan tafel en daarna werken aan mijn nieuwe model, YES !.:yes:

Heren .
Laten we het hier wel een beetje ontopic houden .
Het draadje is voor vragen van immersion rc spul .
Voor andere dingen graag posten of een nieuwe draadje maken ergens anders .

Sander de impedantie van je rssi input is die hoger dan pakweg 400ohm??

Groeten Wiebe

Sander wil jij ff een schema maken hoe ik 2 audio uitgangen van 2 ontvangers naar 1 audio kanaal breng voor de tracker.
Moest iets met 2 weerstanden zijn volgens de geleerden.
Ik wil de audio niet meer via de oracle laten lopen maar ook niet beperken op 1 ontvanger.

Alvast bedankt 8-)

Gewoon even twee 100 ohm ... 1Kohm weerstanden ertussen knopen, dus van iedere individuele audio uitgang samen naar één audio ingang. Maar je mag e.e.a. ook gewoon koud aan elkaar knopen hoor, dat zal in de regel geen problemen geven.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Vraagje: ben nu bezig met de groundstation en de EzOSD en EzTracker.

EZOSD werkt prima.

De tracker laat zien dat er 'volume' is (witte stekker), en de EzOSD ziet meer als 6 satelieten, maar op de EzTracker komt geen GPS-positie in beeld.

De servotest heb ik nu klaar. Alles draait goed volgens mij.

Taco.

Back