In de lucht blijven...

• Topicstarter Topicstarter Svenny
  • Startdatum Startdatum
Phoenix zei:
Er staat mij iets bij dat bijv de Robbe Cardinal (ook een Sp600 kistje) niet al te best vliegt met een 7 cellen pack, daarentegen met een celletje meer wel. Maar dat mag/kan niet de reden zijn dat je maar 1 minuutje kan vliegen.

Als je nu eens op de grond een testje uitvoert door het pack op vol vermogen leeg te trekken, stopt ie er dan ook mee na 1 minuut?

Ik heb een cardinal en die vlieg ik op 7 cellen in 3 minuten zo hoog dat hij uit het zicht raakt. De looptijd van de motor is ongeveer 8 minuten dus aan power geen gebrek, de airbee zal heus niet minder presteren maar dan moet wel de prop er goed opzitten :wink: Als je het model binnen vasthoud en je schakelt de motor in zal hij flink moeten trekken, doet hij dat niet is er iets mis.

ik had precies hetzelfde probleem als svenny, mijn prop zat ook verkeerd om, en nu vliegt mnpiper ineens wel, nu de prop omgedraaid zit!!!

groeten jesse

Ik heb dit weekend helaas niet kunnen proberen...
Net nu had ik geen tijd :(

En ik heb weer tijd gehad!

Ik heb ondertussen pas/al 3x goed gevlogen (2x zat. en 1x zondag) :D

Het grootste probleem met het vliegtuigje (standaard vanuit winkel) is dat stijgen heel erg moeilijk is. Je moet echt eerst snelheid maken door recht vooruit te vliegen (vrij stevig gooien...) dan iets stijgen, weer recht gaan vliegen en snelheid maken en hetzelfde verhaal opnieuw en opnieuw en zo kom je wel hoger dan 15 a 20 meter, veel hoger...

En toen was de accu (bijna) leeg :P
Dalen en landen lukte op +/- 3 meter nauwkeurig,
best lekker voor een starter toch?!

PS: Het propje zit standaard goed voor een normaal vliegtuig, aangezien dit motortje achterop zit moet de prop dus andersom (niet standaard)...
Ziet er beetje wazig uit omdat je in dit geval best kracht moet gaan zetten om het platicje door de prop te duwen, maar het werkt wel beter!

Thx voor de tips!

Back