In het echt daarna ?

• Topicstarter Topicstarter Lama
  • Startdatum Startdatum
L

Lama

Guest
Ik heb al een tijdje Reflex, en heb er al wat uren op zitten.
Is het nou zo dat in het echt vliegen met een heli overeen komt ?

Op de club waar ik pas lid ben, zeggen ze dat het maar een beetje scheelt en dat het echte vliegen altijd nog echt geleerd moet worden.
Maar ik vind Reflex zo realistisch dat ik haast niet denk dat er verschil zit in de simulator en het echte vliegen.

Dus mijn vraag is : Als ik in Reflex echt behoorlijk kan vliegen zonder te crachen kan ik het dan in het echt ook ?

groetjes,

Bastiaan

hoi lama leuk ik zie nog een keer in gorichem
veel oefenen op reflex daar leer je veel mee.
eerst alleen maar hoeveren en gaat niet te hard met rond vliegen want je komt je op het veld een keer tegen, maar dan is het een crash.

je kan zeker heel veel leren op de sim.
je zal het meteen zien als je voor de eerste keer echt aan de slag gaat.

hetr grootste verschil is de droge mond, snel kloppend hart en trillende vingertjes. :D

maar het zal je zeker helpen.

Hallo,
Als ik even voor mijzelf mag spreken , het is eerder omgekeerd, ik vloog al jaren ad natura en kocht mijn eerste sim"Easy Fly".
Met deze sim kon ik mooi opnieuw beginnen, je moet gewoon overwennen.....
Of het nu andersom ook zo is ,weet ik niet, maar het blijven echt wel twee verschillende dingen.
Je zult op het veld flink met je model mee moeten draaien, anders vliegt hij sowieso uit het beeld......
Let maar op, je zult nog aan me denken....
Wel vind ik dat je met een realistische sim je "Fingerspistchegefuhll"aardig op pijl kunt houden, maar van sim naar eggie, Ooww ,kijk uit !!

BTW, Waar blijft mijn medaille * gg*

Hoi,

Persoonlijk vind ik het in het echt eigenlijk makkelijker, omdat je veel meer overzicht hebt over de omgeving.
Nadeel van in het echt is wel natuurlijk, als het fout gaat is er geen F4 om opnieuw te beginnen :D

Groetjes Michel

Ik ben weer eens begonnen met de heli na een stop van 4 jaar. "vroeger" had je geen goede sim's en moest je het allemaal Live proberen met de nodig schade.

Voordat ik weer begon het ik flink geoefend op de sim en was daardoor in staat om binnen een paar weken weer op nivo te zijn. Sterker nog, na een paar maanden vliegen ben ik nu al veel verder dan toen ik gestopt was. Dit was niet gelukt zonder de sim, dat weet ik zeker. Den k maar eens na voor nose in en inverted vliegen. Dat die je niet zomaar op een sim, maar op een gegeven ogenblik weet je hoe het werkt en kun je het live proberen. en zonder schade (klop Klop). Bovendien krijg je betere herstel reacties als iets misgaat. zodat je zowie zo alweer minder snel crashed. Maw een dure REFLEX sim is z'n geld waard.

@Spoeky

Ik heb Reflex nu al op z'n minst 3 jaar, en de ontwikkelaars schijnen al 10 jaar bezig te zijn met modelvlieg-simulators.

De CSM simulator schijnt nog steeds een van de beste simulatie-modellen te hebben en die is al lang op de markt. Het vlieg-gedrag wordt dus zeer realistisch nagebootst. Het nadeel is dat het er grafisch nog steeds uitziet als de originele versie van Donkey Kong, het geluid is trouwens nog slechter. Hierdoor is de motivatie om te simmen snel over.

Rick

Ik heb sins kort de nieuwste Reflex xtr, maar volgens mij is deze op het moment het meest realistisch.
Grafisch een top prestatie. En wat een instellingen en parameters van het model. Zelfs de buigzaamheid van het onderstel en en buigzaamheid van de rotorbladen is allemaal meegeprogrameerd per model.
En nog veel en veel meer dingen waar ik geen verstand van heb.

Back