Inbouw ontvanger en lipo in Strike 3 DLG

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Bartdr1, 23 jun 2022.

  1. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Beste allen

    Kocht net een tweedehands Strike DLG.

    Vanavond enthousiast aan gezet om even ontvanger en lipo in te bouwen.

    Ik vlieg zelf met Graupner en heb een ultrakleine GR12 ontvanger met een korte antenne en speciale stekkers alsook een gewone GR12 ontvanger met een lange antenne en gewone stekkers.

    De lipo die de vorige eigenaar erin had zou een 2S 350 zijn. Diegene die ik hier heb pasten niet, wel een 2S 260 die weliswaar al relatief veel van de beschikbare plaats in neemt.

    IMG_20220623_185236104.jpg
    Concrete vragen:
    - Is zo'n 2S 260 voldoende? de ontvanger heeft en D47 servo's hebben eigenlijk maar 1S nodig... Gaata een 2S +- dubbel zo lang mee dan 1S of wordt gewoon de overbodige voltage in warmte omgezet en gaat bijv. 1S 260 even lang het toestel kunnen voeden?
    - De kleine ontvanger, heeft die voldoende reikwijdte?
    - Hoe kan ik de antenne van de kleine ontvanger naar buiten brengen? Die is maar 3 à 4 cm. De neuscone is volledig gesloten
    - Beter de grote ontvanger uit de behuizing en krimpkous al vrees ik dat dat nog niet lukt?
    - Iemand een idee welke stekkers zo'n hypermini Graupner-ontvanger nodig heeft?
    - En neen, ga geen ander merk zender en mogelijk een compactere ontvanger overwegen. Deze dienst alleen maar om low budget een keertje mee op vakantie te nemen.... :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    - 2S 260 is voldoende om minstens 1 uur te vliegen. 2S bevat 2x zoveel vermogen als een 1S. Controleer of je ontvanger 8,4V aan kan. De D47 servo kan dit aan.
    - gebruik de grote ontvanger, de kleine heeft onvoldoende reikwijdte. De romp lijkt van carbon en dus moet de antenne buiten de romp.
     
  3. Bartdr1

    Bartdr1

    Lid geworden:
    27 dec 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Westmalle (tussen Antwerpen en Turnhout)
    Dankjewel voor de reactie!

    Accu is nu een 1S 600.

    Ontvanger is uit de casing. Ik kan er wel een krimpkous over doen, maar hoe zorg ik er dan voor dat het kleine knopje om te binden bereikbaar blijft en tegelijkertijd niet toevallig door de kous of door de omgeving ingedrukt raakt? Is daar een suggestie voor?

    lipo op de ontvanger lijkt net te passen binnen de cone..

    Ben ook benieuwd hoe ik de antenne naar buiten breng. Ik geraak net achter de neuscone, maar als ik de neuscone zo dicht schuif , gaan de cone en/of de antenne niet lang overleven. Gaatje boren net achter de neuscone en daar de laatste 4 cm van de antenne (meer lukt niet) naar onder laten uitsteken?

    De accu heeft zo'n rode JST stekker. Die zou recht in de ontvanger kunnen, maar als ik hem verkeerd in steek, gaat de ontvanger dood.Toch maar een klein verloopstekkertke maken van een servostekker naar een JST waar de accu in past?

    IMG_20220623_222115004.jpg IMG_20220623_221749870.jpg IMG_20220623_222107231.jpg
     
  4. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik denk zelf dat de romp van glasvezel met zwart epoxy is gemaakt. Voor de zekerheid even nazoeken oo het web is wel een goed idee, eventueel een multimeter gebruiken in weerstands modus en de pinnen stevig in het weefsel drukken met een mm er tussen. Carbon zal een lage weerstand geven.

    Dat exrta stekkertje zou ik zeker doen, ik durf het zelf ook nooit aan een jst direct op de pinnen te duwen. Dat gaat zeker een keertje mis.
    Zelf ben ik erg tevreden over mijn schakelaartje van Polulu. Geen gehannes met stekkertjes en ik laad de lipo in de romp via de balans stekker
     
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    De ontvangers die ik kaal maak tape ik daarna in met isolatietape. Kun je om het bindknopje eerst bijvoorbeeld nog een stukje rubberslang doen zodat het knopje niet ingedrukt wordt. Zo doe ik het.
     
  6. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    REO
    MusMus: heb je een linkje van die Polulu schakelaar?

    Erik
     
  7. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)

Deel Deze Pagina