Inbouwen BEASTX in Trex 450 sport

Ik ga mijn ALIGN Trex 450 Sport ombouwen naar FBL met een BEASTX en een DFC head van Align. Onderdelen zijn binnen nu nog de ombouw.

De ruimte voor het plaatsen van de elektronica is zeer beperkt daarom ben ik op zoek naar voorbeelden van uitgevoerde ombouw projecten van de Trex Sport 450 naar FBL met een BEASTX.

Gr. Henny

Op de foto's mijn sport (v1) met kortere dan standaard kabeltjes tussen beastx en ontvanger. Ik had eens verkeerde besteld maar die kwamen hier goed van pas. Verder wat krap allemaal maar wel goed te doen. Een nadeel is dat er voor die dfc kop ook een andere hoofdas nodig is en die past met die kraag net niet in de v1. Je kan dan een smaller lager gebruiken of die kraag er af slijpen en dat laatste is wat ik heb gedaan.
DSC_0429.JPG

DSC_0430.JPG

Ik ben inderdaad tegen het probleem aangelopen dat de in de DFC set mee geleverde as tussen de ring en het gat voor montage van het tandwiel is ca. 1 mm te kort is.
Diverse mogelijkheden om dit op te lossen;
• Ring op de as wegslijpen en polijsten.
• Plaatsen van een lager dat 1 mm korter is (5x11x4 ipv 5x11x5)
• Plaatsen van een andere as voor de Trex 450 SE of Sport V1 die leverbaar is voor een DFC set onder nr. H45H001xxw. (set met 2 assen is sinds kort leverbaar).

Plaatsing van de BEASTX icm de ontvanger, een Orange van Hobbyking) moet ik nog bekijken.

Gr. Henny

Pak ipv de orange ontvanger,2 spektrum satelietjes
Dan kun je je servos gelijk in de beast geplugd worden.
Mits je dus met een spektrum zender vliegt.

Zou inderdaad een oplossing zijn voor de kleinere heli's maar ik ben in het bezit van een Futaba. Ik heb de BEASTX nu geplaatst op de linker buitenzijde De Orange is geplaatst op de bodemplaat en is gekoppeld aan de BEASTX met de korte 8 cm kabeltjes.

Gr. Henny

Back