inbouwen van de electronica t rex se

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
M

matthijsraptor50

Guest
Hallo

Ik wil deze week weer eens verder gaan met de bouw van m'n nieuwe t rex se
Hoe hebben jullie je apperatuur in gebouwd?
De lipo wil ik bovenop hebben.
Wat moet ver van elkaar af staan ivm storingen? waar hebben jullie je regelaar ontvanger en gyro geplaatst?

Gr matthijs

Regelaar aan de zijkant voor bij de motor en de lipo. Ontvanger aan de achterkant onderin. Lipo natuurlijk bovenop voorin.
Zoveel mogelijk "hoge" spanning (motor, ESC en akku) scheiden van "lage" spanning ( servo's, gyro, ontvanger).
Dit geldt OOK voor de bedrading.

Ik heb ook mijn regelaar aan de zijkant naast de motor,mijn BEC aan de andere zijkant,ontvanger
ook aan de achterkant onderin en lipo vooraan bovenop.

Bram

hallo lazerbeak
Waar heb jij die kabelbrese vandaan en help dat nog tegen stroring
of heb je het uitvoorzorg gedaan??
IK heb hier nog steeds last van "knak"storing op de schotel
groeten jan

Die kabelbrese is naar mijn menig niet nodig.
Wel mooi.
Het word alleen gebruikt voor benzine heli's en het is nodig om slijtage aan de servokabels te voorkomen ivm trillingen.
In een electroheli zijn geen trillingen mits alles goed is geballanseert.
Het helpt niet tegen storing want ze zijn gemaakt van een soort kanvas/katoen achtig materiaal.

Gr Matthijs

dank je matthijs
Ik dacht even dat ze van "carbon sok" waren dan zou het evt wel kunnen schelen met oppik van storing.
OK we zoeken hier verder.
groeten jan

Ik heb die cable sleeve eigenlijk alleen maar voor de sier. Het oog wil ook wat!
Hoor nu voor het eerst dat het een "storing-remmende" functie zal moeten hebben.

Heb die sleeve van David Wielemaker gekregen. In een mooi dealtje met een trainingskruis.

Groet,
Tjerk

:ontopic: :ontopic: :ontopic:
Ik wil natuurlijk wel wat wijzer worden!!!
Zijn er nog meer mensen met een t rex se die misschien een foto willen plaatsen van hun heli zonder canopy natuurlijk.
Een foto die duidelijk laat zien hoe alles ingebouwd is, liefst meerdere foto's.

Gr Matthijs

Hey Richard, je zou nog wat foto's posten van je t-rex :yes:

Gr Matthijs

OEPS! vergeten... njah k heb meer aan mn hoofd.

Als ik er vanavond aan denk zal ik ze even posten, overigens heb ik een vrij std. setup.

Lipo bovenop, onder voor de motor de regelaar, ontvanger achter/onderin de heli.... en het belangrijkste, het staartblok omgekeerd en de GYRO op zijn kop onder de staart.

Cheers,

Richard

Aha :idea: dat wou ik horen!!!!!
Ik had dus van ellende die 401 maar bovenop gezet omdat er verder geen geschikte plaats was, maar daar is hij erg kwetsbaar.
Dat armzalige stukje klitteband is toch niet serieus voor het vast zetten van de lipo?

Gr Matthijs

Ehm, jawel.. maar ik heb het anders opgelost. Een strookje plakklitteband op het carbon plaatje en op je accu's... en ipv dat armzalige klittebandje een setje klittebandkabelbindertjes, waar 1 kant van vastgeplakt zit op de accu.

Ik zal proberen straks ff n foto hiervan te posten... even geduld want k moet nog ffkes werken.

Cheers,

Richard

Om dat foto's meer zeggen dan woorden:

Dit zijn wat foto's van de heli van mijn pa, die stond dichterbij :wink:

1%7E0.JPG

2%7E0.JPG

3%7E0.JPG

4%7E0.JPG

5%7E0.JPG

6%7E0.JPG

7%7E0.JPG

8.jpg

9%7E0.JPG

10.JPG

Als je dan als nog vragen hebt.... stel ze!!

Let ook op de stukjes brandstofslang om het frame aan de voorkant... dit om te voorkomen dat je accu kapot gaat als je crasht, vraag me niet hoe ik op dit briljante idee gekomen ben. Ervaring maakt wijs :oops:

Overigens is alleen het omkeren van het staartblokje niet genoeg, je moet het frame ook een klein beetje weg vijlen, niet erg veel.. maar net de hoek een beetje verleggen.

Cheers,

Richard

Ik vind wel dat je je pa er op moet wijzen dat hij zijn staartservo beter aan de andere kant van de staartbuis kan monteren........... :wink:

Ok zeer duidelijk, dankje

???? wat bedoel je barnowl? waarom de servo aan de andere kant?

Gr Matthijs

Back