inbouwen van de electronica t rex se

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
Om dezelfde reden dat de gyro aan de onderkant moet: Bij een boomstrike of andere crash kunnen de paddles, flybar of rotorbladen je gyro vernielen. Dit geldt ook voor je staartservo. Zet je hem aan de andere kant dan is hij beter beschermt.

Aha dat is duidelijk, ik ga de servo omdraaien.

Gr Matthijs

voorkomen is beter dan genezen, maar is het niet een heel kleine beetje erg overdreven om de servo andersom te monteren? normaal gesproken kunnen de paddles nooit in de buurt komen van de servo, en de bladen al helemaal niet. de gyro daarintegen is natuurlijk wel makkelijk te raken boven, maar de servo.....

Raptor Rulezzz,

Hoe heb je de gyro bevestigd aan de onderkant ? , ik ben nu bezig met het afstellen van de kop , daarna moet alle electronica worden vast gezet. De gyro onderdaan was me al verteld ik weet echter niet hoe je hem daar vast krijgt.

Hoi,

Ik denk hetzelfde zoals je hem normaal vastzet : dubbelzijdige foamtape ???

Ik had er altijd nog wel een lengte klitteband omheen ivm het mogelijke afvallen .

Henk

Zo simpel is het niet , dat had ik ook kunnen bedenken. de Gyro past niet tussen het carbon SE frame en het alu blokje is hol aan de onderkant dus daar kun je niks aan plakken.

Hoi,

Even een klein stukje van de frame platen afzagen .
En je zien dat het alu blokje waar de staartbuis inzit op zijn kop zit , dus de vlakke kant naar onderen .
En anders hebben ze van Microheli Model Products een heel mooi framepje voor de gyro : MH-TX4001LGM

Henk

aviador zei:
voorkomen is beter dan genezen, maar is het niet een heel kleine beetje erg overdreven om de servo andersom te monteren? normaal gesproken kunnen de paddles nooit in de buurt komen van de servo, en de bladen al helemaal niet. de gyro daarintegen is natuurlijk wel makkelijk te raken boven, maar de servo.....

Kijk maar eens op de foto hoe dicht de servo bij de gyro zit. Crashes by T-Rexes zorgen er nogal eens voor dat de flybar om de as heen krult. In dat proces wordt alles in de baan van de paddles meegenomen, je zal niet de eerste zijn.......Boomstrikes kunnen de servo ook beschadigen.

Overdreven zou het zijn als het meer moeite zou kosten: De servo zit gewoon beter beschermt aan de andere kant en het is net zo makkelijk te monteren. Voorkomen is beter dan genezen.

Hoi,

Ik heb het blokje waar de staartbuis inzit omgekeerd (vandaar dat ALIGN op zn kop staat) en het frame een klein beetje weggevijld. Je hebt dan hetzelfde plateau als dat je normaal hebt, je kan hier je gyro prima opplakken.

Ik gebruik hiervoor altijd 2 lagen TESA dubbelzijdig plakband voor buiten, laat nooit los!

De staartservo steekt zo ver uit dat hij hem toch wel raakt als ik crash...

Cheers,

Richard

Back