Indoor freestyle toestel

Nieuwe kist voor het komende winterzeizoen krijgt stilaan vorm: een indoor freestyle toestel op basis van de MX-2 (eigen ontwerp)

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Setup wordt waarschijnlijk:
AXI 2203/46 met 9x3.8 carbon prop
CC 10 ESC
Turnigy nanotech 2S 450 mAh 65/130C
4 x DS318
Spektrum AR6115E

Ziet er ook goed . Betrouw je de lichte Orange ontvangers van HK niet :confused: Ik heb er 2 in gebruik en nog geen klachten tot nu toe
orange-thumb.jpg
:cool:
header01.jpg
header02.jpg
OrangeRx R410 Spektrum DSM2 Compatible 4Ch 2.4Ghz Receiver

header03.jpg

Ziet er ook goed . Betrouw je de lichte Orange ontvangers van HK niet :confused: Ik heb er 2 in gebruik en nog geen klachten tot nu toe.

Voor dit toestel wil ik een 6 kanaals ontvanger. Ik heb voor elk rolroer een afzonderlijke servo zodat ik ze onafhakelijk van elkaar kan trimmen.

Spektrum heeft trouwens een 6 kanaals kanaals ontvanger van 2 gr (AR6310). Die heb ik wel al toegepast, maar in dat geval had ik de servo kabels gesoldeerd op de ontvanger en dan wordt het toch allemaal heel erg klein. Een 6115 is dan iets groter (en iets zwaarder, maar dat is voor een freestyle model niet zo heel kritisch) Misschien ga ik in dit geval ook solderen (maar dat is nog niet zeker)

Met de HK ontvangers heb ik tot nu toe geen ervaring, maar daar komt binnenkort verandering in, heb de R410 ondertussen ook thuis liggen voor een ander projectje ;)

Guy,

Dit is een eigen ontwerp waar al heel wat uren tekenen, berekenen, aanpassen en testen zijn ingekropen. Het ontwerp evolueert steeds verder volgens mijn eigen ervaring en smaak. Ik geef het plan niet vrij.

Maar als je de smaak te pakken hebt dan kan ik je wel volgende link aanbevelen naar een vrij te downloaden plan van een indoor freestyle/aeromusical toestel in depron dat echt heel leuk vliegt. Foto's en korte bouwbeschrijving zijn eveneens daar terug te vinden.

Downloadplan Axxon - Modell AVIATOR - Aktuell - Downloads - Modelle

Back