indoor helicopter aanschaf

goedemiddag :),

Ben vanmiddag naar de stad geweest om te kijken voor een indoor helicopter.
Ik had paar jaar terug een indoor helicopter maar die was best onstabiel. Ik zoek eingelijk een indoor helicopter. het moet een drie kanaals zijn. voor een beginnerling is dat denk ik beter.

Maar welke zouden jullie mij aanraden? Mijn belangrijkste eis is eigenlijk dat hij heel stabiel in de lucht moet kunnen blijven hangen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. heb rond de 35-40 te besteden. maar als jullie mij iets anders aanraden hoor ik het graag. lijkt me heel erg cool als hij op zijn plek kan blijven hangen :)

Toch ook even mijn mening:
Spaar maar iets door of leg er iets geld bij en schaf jezelf dan minimaal een 4 kanaals FP heli aan.
In jouw geval een Micro FP want die kunnen in vrijwel alle woonkamers vliegen.
Kijk eens op de website van MRHobby in Ridderkerk.
Het merk Parkzone heeft veel keuzes in Micro heli's en die heli's vliegen inmiddels bewezen goed.
Nadeel van 3 kanaals heli's is dat de spare parts vaak slecht voorhanden zijn en iemand van jouw leeftijd 9 van de 10 keer na een paar weken al is uitgekeken op een 3 kanaals heli.(dan zelfs zonde van die 4 tientjes)
Oja.........zou ook geen Coaxiale heli nemen, want die ben jij waarschijnlijk al zat na een paar dagen.Ha ha ha ha.
Sukses met je keuze.
Enne..........veel lezen op Forums.Dat helpt echt bij de keuze.
Vr Gr E

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben ondertussen ook weer langs wat winkels geweest :).
Ik denk dat ik toch maar ga voor een 4 kanaals :)

Heel verstandig.
Ben jij er al uit wat keuze betreft in welke heli?
Vind zelf de Walkera HM-UFLY een hele fijne leer heli.
Zeker geen heli die je effe 1.2.3 in de vingers krijgt, maar na doorzetten en veel oefenen eenmaal ermee kunnen hooveren en dan je vlieg-skills uit te breiden naar rond vliegen met de heli gaat met de HM-UFLY erg goed kan ik je zeggen.

Een andere optie is een E-flite MSR Micro heli.
Vliegt voor dat formaat ook erg goed kan ik zeggen.
Zowel de HM-UFLY alsmede de E-flite MSR zijn erg Crash vergevingsgezind.
Ze kunnen dus een boel hebben mits je ze Crasht boven gras.
Want van Crashen op stenen of harde ondergrond vind geen enkele heli fijn.

Er zitten wat nadelen aan een 4 kanaals helikopter.
Mede omdat ze FP (Fixed Picht) zijn kunnen ze over het algemeen minder goed tegen teveel wind.
Natuurlijk vele malen beter dan welke Coaxiale heli dan ook, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Voor de windstille dagen kun je buiten met bovengenoemde FP heli's heel goed leren heli vliegen.
Ik zet mijn HM-UFLY dan vaak in op de heerlijke windstille warme zomeravonden.

Wil je het hele FP gebeuren overslaan en je hebt een ruimer budget te besteden dan zou een E-flite Blade mcp-X ook een hele goede keuze zijn.
Oke, een iets complexere heli qua mechaniek en instellingen dan een FP heli, maar het voordeel is dat je dan ook met veel meer wind buiten kunt vliegen.
De Blade mcp-X schuwt de harde wind niet.
Met name als het zo hard waait dat een HM-UFLY of Blade MSR moet afhaken dan kan een Blade mcp-X nog vrolijk blijven vliegen.
Al de keuzes zijn best lastig omdat je nou eenmaal niet al die heli's ineens kunt kopen en kunt uitproberen, maar hoop dat je straks een goeie start maakt met de heli van jouw keuze.
Sukses.
Vr Gr Erwin

Back