Indoor-helivliegen in Rotterdam!

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door Cees Kraaijeveld, 18 feb 2004.

  1. Cees Kraaijeveld

    Cees Kraaijeveld

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    333
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Hallo,

    op dinsdagavond 24 februari willen we in de Gymzaal (ca. 15 bij 25 meter) van mijn school in Rotterdam met een aantal mensen indoor-heli-vliegen; de toegang is gratis, wél van te voren bij mij aanmelden, het aantal plaatsen is beperkt....
     
  2. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    wil zeker komen kijken, maar heb de eolo uit elkaar liggen en de pico zal ik moeten repareren, maar wil zeker komen kijken. Waar en hoelaat??
     
  3. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Naar Nederlands maatstaven is dat natuurlijk ook niet echt een geschikte indoorheli, zeker in zo'n kleine hal... :(

    Goed initiatief Cees!! :) 8) :p
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
  5. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Helemaal super!

    Ik ben ook van de partij!

    groetjes,

    Marijn
     
  6. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    Dan laat ik de eolo thuis en gooi de pico in de achterbak.
    oh en Arjan, de eolo is goed te vliegen binnen, dat lieten ze vorig jaar in Dortmund wel zien!
    Groetjes Jeroen


    ps ik zit net dat andere draadje door te lezen, maar ben nog niet veel wijzer wat tijd en plaats betreft..
     
  7. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Jeroen,

    De vraag is niet of het te doen is, De vraag is of het veilig is. Een 30-cellen heli of een brandstofheli kan door een geoefende vlieger ook binnen worden gevlogen maar of je het zou willen is iets anders.
    Is de veiligheid voor de omstanders niet het probleem door bijvoorbeeld netten dan is er ook nog altijd de kwestie van omgaan met de eigenaar van de zaal. Het kan altijd fout gaan en waar er bij een piccolo hooguit schade aan de heli ontstaat, ontstaat bij een EOLO van 1200 gram met 270 watt vermogen, een rotortoerental van tegen de 2000 toeren per minuut en een tipsnelheid van 300 km/uur (diameter 80 cm => straal = 0,4 meter, omtrek rotor = 2,51 meter, 2000 keer per minuut x 60 minuten = 301.200 meter per uur/1000 = 301,2 km/uur) gegarandeerd schade aan de zaal. Voeg daar nog aan toe dat vliegen in een zaal eigenaardig genoeg veel storingsgevoeliger is dan buiten gaan vliegendan moge duidelijk zijn dat een EOLO binnen nu niet echt iets wat je graag zou willen tijdens een indoor-evenement van welke aard dan ook. Klaarblijkelijk heeft men in Dordtmund dat risico willen lopen maar daar zagen ze ook geen probleem in het binnen vliegen met een 16 kilo zware turbine heli.....
     
  8. Cees Kraaijeveld

    Cees Kraaijeveld

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    333
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Hallo mensen,


    de bedoeling is dat we uitsluitend met micro-helis vliegen, aangezien de zaal niet zo gek groot is en er geen veiligheidsvoorzieningen zijn; dus 500 gram lijkt me echt de grens....

    De school bevindt zich aan de Haastrechtstraat 25 in Rotterdam-Lombardijen, tussen het politiebureau en NS-station Lombardijen; kijk eventueel ook op www.wartburg.nl

    Verwar de school niet met het Albeda-college aan het begin van deze straat; er is voldoende parkeeruimte op het plein, ik zal er voor zorgen dat de zijdeur (in een nis rechts van de hoofdingang) open is vanaf ca. 18.45 uur op dinsdag 24 feb. a.s.

    Voor verdere informatie kun je me natuurlijk een privé-bericht sturen :roll:

    Cees
     
  9. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    Ha!, Arjan dat heb je dus ook gezien daar. Ik ben het ook helemaal met je eens, en in Dortmund was inderdaad de zaal geprepareerd. Vond het wel gaaf dat toen die turbine heli ging rondvliegen, dat eolo'tje gewoon lekker in de hoek bleef hoooveren voor 43min. dacht ik.
    grt Jeroen
     
  10. No1Uno

    No1Uno Guest

    Hey.. Das gaaf ;) Als het allemaal kan, zouden Rocco en ik graaag komen kijken ;)

    Alvast een leuk opwarmertje voor wat we 2 mei allemaal te zien gaan krijgen ;)

    Marco.
     
  11. Rocco

    Rocco Guest

    :yes:
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Niet veel van voorstellen jongens, gewoon een paar grote kinderen die met hun speelgoed veel moeite doen om de muren niet te raken...
     
  13. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Mee eens!

    Marijn
     
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als de publieke tribune nog niet helemaal vol zit, dan hier nog twee toeschouwers.
    Wij willen ook wel eens zien hoe er met deze wat groot uitgevallen bromvliegen gehopt kan worden.

    Jan en Peter v M.
     
  15. Cees Kraaijeveld

    Cees Kraaijeveld

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    333
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Natuurlijk zijn jullie welkom, er is echter geen tribune..... gewoon een gymzaal :lol:
     
  16. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    pfew, weer 1 ding minder om tegaan te vliegen.... ;-)
     
  17. Cees Kraaijeveld

    Cees Kraaijeveld

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    333
    Locatie:
    's-Gravendeel
    He Marijn, wat bedoel je precies?
     
  18. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    tegenaan te vliegen bedoel ik. Hoe minder obstakels, hoe beter....
     
  19. Cees Kraaijeveld

    Cees Kraaijeveld

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    333
    Locatie:
    's-Gravendeel
    Tuurlijk, maar de muren zijn niet zo héél ver van elkaar vandaan, en redelijk hard....
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dat hadden we uiteraard al gelezen, tribune was alleen als grapje bedoeld! :lol:
     

Deel Deze Pagina