indoor-vliegen barneveld

• Topicstarter Topicstarter jos postema
  • Startdatum Startdatum
J

jos postema

Guest
Wij, de modelvliegclub uit Veenendaal organiseren op zaterdag avond 19 feb van 19.00 uur tot 23.00 uur voor alle Indoor vliegers een gezellige avond!
Heb je zin en tijd om te komen vliegen en te kijken kom gerust.
Stuur me een emailte naar Hpostema.1@hccnet.nl en ik stuur je de gegevens op! Nu voor alle duidelijkheid alleen electro!!
Geef je naam en kanaal door als je komt en ook of je schoarma broodje of schotel wil!aub voor 9 feb
de hal is ongeveer 100 bij 40 meter en 8 meter hoog!
als je meer wilt weten dan vraag het maar.

groeten jos postema
afb14615.jpg

http://foto.modelbouwforum.nl/uploads/afb14614.jpg foto markthal barneveld

hpostema.1@hccnet.nl
na 18.00 uur 06-22411414

Ps hoe zet ik hier een foto neer?[/img]

Okee :) alleen electro is al beter ;) Maar nog even voor de duidelijkheid : Hebben er mensen bezwaren als ik mijn 1kg lipoly mee neem? Ik neem geen risico's en zal alleen simpel rondvliegen. Als iemand er iets op tegen heeft zal ik het bij micro houden ;)

De enige indoormeeting waar met grotere elektro heli's gevlogen mag worden is Leiden, maar daar gebruiken ze dan ook een veiligheids net.

Als deze organisatie ook voor zo'n net kan zorgen kan niemand bezwaren maken. Zonder net is het onverantwoord.

Een net lijkt me zoiezo erg veilig. Nu trekt een net altijd vliegtuigen aan :) maar goed, zou wel zo veilig zijn. In delfzijl moeten we ook wel eens wegduiken. Nu is dat ook een sport opzich....

is die heli dan zo groot?
is die heel speciaal?
kan hij 75 meter verder staan en daar proberen?

Het speciale aan die heli is dus dat hij te groot is om zonder veiligheidsnet indoor te kunnen vliegen. (Naar de maatstaven van alle indoor meetings in Nederland.)

Ik geloof dat het niet de bedoeling was om de heli in een hoekje op grond te laten staan, maar om er mee door de hal te vliegen, in welk geval er dus een veiligheids net nodig is.

Wellicht is het zinvol om voordat je een indoor meeting organiseerd eens een kijkje te nemen op een van de vele op de agenda vermelde meetings om tot een beter begrip te komen van hoe zo iets gaat. Je kunt dan gelijk de organisatie eens vragen waarom er uit noodzaak regeltjes ontstaan zijn.

Ik kan garanderen dat ik veilig vlieg. Ik kan alleen niet garanderen dat die heli altijd luisterd ;) Ook al zit er PCM in, als hij niet meer reageert en hij komt toevallig op het publiek af dan duurt het even voor de pcm hem de grond in duwt. Dit kan al te laat zijn.....

Nu is die lipoly wel gevaarlijker dan een zoom oid maar het verschil wordt door PCM gecompenseerd. Alles staat zo ingesteld dat bij storing hij meteen de grond in gaat. Natuurlijk kan ik ook een eindje verder weg vliegen dan de anderen. Ik hoef hier niet mee op 3m langs de toeschouwers te vliegen. Dat doe ik met mijn show bell22 wel :)

Het leek met alleen wel leuk om die heli eens te laten zien. Het is tenslotte ook een indoor heli officieel ;)

Maar een net zou toch veiliger zijn want ook een micro komt hard aan ;)

ik ben 30 januari in nieuw-leusen geweest en daar was toch ook geen net?
maar voor de veiligheid is er een aperte pits van 15 bij 5 dus daar zit je veilig!

Inderdaad, in Nieuw Leusen was geen net. Daarom was daar de gebruikelijke grens van modellen tot 500 gram van toepassing.

Maar wel heli apen :)

Stukje uit meppeler courant:

De Schakel leek op een klein Schiphol. De tribunes stonden vol met eigen gemaakte creaties van vliegmodellen: gewone alledaagse vliegtuigen, maar ook geniale helikopers, soms met bestuurder er bij, zoals de heli met aap, waarbij de vleugels gemaakt waren van folie. Een kunstig vliegwerk.

high flyer zei:
zo als het nu is komen we
dus hopen dat er niets tussen komt

wie is we en met hoeveel man?
willen jullie ook eten?
inschrijven eigenlijks tot 1 feb

is uitgesteld tot 13feb

bakker zei dat inschrijven niet hoefde maar ik zal hem wel even vragen ook een emailtje te sturen. Of heb je van hem ook al ontvangen?

Back