Indoor vliegen Dordrecht

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door jitze, 20 dec 2010.

  1. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Dag mede-forummers,

    In Dordrecht zal dit seizoen ook indoor gevlogen worden. Dit zal hoofdzakelijk plaatsvinden op zaterdagmorgen en zaterdagavond, afhankelijk van de beschikbaarheid van de zaal.

    De zaal waar we vliegen is Sportcomplex de Dijk aan de Schenkeldijk 1a te Dordrecht.
    De zaal is zo'n 60x30x7m, ruimte genoeg dus :banana:
    [​IMG]

    De kosten zijn 10 euro per persoon per keer. De tijd dat we vliegen hangt af van het aantal mensen wat er is. We vliegen een kwartier per persoon, met een minumum van 1 en een maximum van 2 uur. Dus bij 4 mensen vliegen we een uur, bij 6 mensen 1,5 uur en bij 8 of meer mensen vliegen we 2 uur.

    Vliegdatums zal ik hier zoveel mogelijk posten.
    Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag!
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
  2. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    De eerste keer vliegen is komende vrijdag 24 december vanaf 14:00.

    Als er nog geinteresseerden zijn: graag! Even aan mij doorgeven aub.
     
  3. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Dus als ik het goed begrijp kost het 10 euro voor een uurtje vliegen als er maar 4 mensen komen en als er 6 komen ook een tientje maar dan 1,5 uur vliegen.
     
  4. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    klopt inderdaad! Het voordeel als er maar 4 mensen zijn is dat je bijna de hele tijd kunt vliegen terwijl het met meer mensen drukker is in de lucht...
     
  5. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Dat is misschien wel zo ,maar vind je het dan niet een beetje duur 1 uurtje vliegen voor een tientje.Ik snap het wel het zaaltje kost waarschijnlijk 40 euro per uur ,maar ik heb geen zin om me spullen in te laden en dan misschien maar 1 uurtje te kunnen vliegen en ik denk andere mensen ook niet.kijk als je nou zeker bent dat je 3 uurtjes kan vliegen voor een tientje dan zal je ook meer mensen aan trekken.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  6. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Dat klopt ook inderdaad. Sterker nog, de zaal kost 42 euro per uur dus ik lever er per uur 2 euro extra op in.

    Als we altijd minimaal 2 uur willen vliegen zullen er minimaal 8 aanmeldingen per keer moeten zijn. Nu in de opstartfase is dat best lastig omdat veel mensen (uit Dordrecht) nog toestellen aan moeten schaffen. Komende vrijdag is bovendien gewoon een werkdag, dus veel mensen kunnen dan niet.

    Zodra we op zaterdagen terecht kunnen zullen er genoeg mensen mee kunnen doen om in ieder geval 2 uur te vliegen. Afhankelijk van hoeveel aanmeldingen er dan per keer zijn kunnen we misschien zelfs langer dan dat gaan vliegen. Het is nu even een kwestie van afwachten hoe het gaat lopen.
     
  7. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    even ter informatie: we hopen morgen in ieder geval 1,5 uur te vliegen met het huidige aantal aanmeldingen...
     
  8. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Eerste keer vliegen

    Vanmiddag is het er dan eindelijk van gekomen: de eerste keer indoorvliegen! De eerste gegadigden (Ger Kovacs met dochter) stonden een half uur voor tijd al aan de deur te rammelen.
    We hebben gauw alles klaar gemaakt en de hal goed bekeken. Het bleek al gauw: aan ruimte hebben we geen gebrek!

    [​IMG]

    Rond kwart voor 2 koos het eerste toestel al het luchtruim. De eer hiervoor ging naar de Piper van Ger.

    Langzaam druppelde het verder vol en werd duidelijk dat dit een Parkzone feestje werd. De (7) Bind-And-Fly toestellen vlogen je om de oren!

    BNF anybody?:
    [​IMG]

    Daarnaast waren er ook enkele actievere bouwers die zelf depron en EPP hadden geplakt.
    [​IMG]

    Iets later kwamen er zelfs nog 2 hexacopters om hun rondjes door de zaal te zoeven.
    [​IMG]

    Uiteindelijk hebben we 2 uur gevlogen en heel veel fun gehad. Mede dankzij het grote aantal bezoekers was het druk en gezellig. Ik denk dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad!
    [​IMG]


    Na veel tijd hierin gestoken te hebben is het er vanmiddag dus eindelijk van gekomen. En het was al gauw duidelijk: dit is niet de laatste keer!
    Ik wil de vliegers en bezoekers allemaal bedanken voor hun komst en bijdrage. Mijn complimenten voor het feit dat eigenlijk niemand het dak of de muren heeft geraakt!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Jitze,

    Dit was mijn maiden indoorvliegdag.
    Erg goed bevallen en een mooie ruime zaal.
    Heb gevlogen met een pipertje van Parkzone en de hexakopter van Mikrokopter.
    Op naar de volgende keer. :banana:
    Ben.
     
  10. el__rapido

    el__rapido Guest

    Hoi Jitze.

    De dag is mij ontzettend goed bevallen
    Had hier en daar nog wel wat kamikaze neigingen en een mid-air crash :snipersmile: (sorry Ger)
    maar het was voor mij dan ook de eerste keer binnen met meerdere mede vliegers.
    moet toch zeggen dat ik het er verder wel netjes van af gebracht heb voor een beginnend piloot en soms co-piloot :wink:

    Wanneer gaan we weer? want dit is zeker voor herhaling vatbaar.
     
  11. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. el__rapido

    el__rapido Guest

    Hoi Jitze,

    Ik kan helaas 's avonds niet vliegen op 15 januari, ben dan namelijk weg naar een etentje (vader is jarig).
    Ik moet dan maar aftellen voor de volgende meeting.

    Ik heb trouwens ook nog wat foto's en filmpjes op mijn mobiel staan, die zal ik van de week wel even van dat ding aftoveren.

    Gr. Dominique
     
  13. mart75

    mart75

    Lid geworden:
    7 mrt 2007
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Dordrecht
    Heli vliegen

    Goed plan, ik kom ook eens vliegen op zaterdag 15 Jan, ben wel beginner.
    Mvg Mart
     
  14. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    leuk man

    @Jitze.

    Inderdaad goed bevallen.
    Het pipertje van parkzone deed het leuk totdat ik Dominique met z'n trojan tegenkwam, aandrijfassie gebrokken, zit alweer een nieuwe in.
    De parkzone mustang deed het ook heel leuk, alleen de loops en rollen maar eens een beetje gaan oefenen, inmiddels het ruddertje weer geplakt.

    Ik heb nog een Plotterwelt deprommetje liggen, deze maar eens plakken voor de volgende keer, misschien een leuk kissie voor m'n dochter.
    PS m'n meissie heeft nog een filmpje gemaakt, had ze al op d'r hyves gezet, eens kijken hoe ik dat hier op krijg.

    Groet Ger.
     
  15. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Ook gelijk nog even een mededeling: de 15e is de zaal helaas bezet!

    De volgende keer in deze zaal zal 29 januari worden vanaf 19:00.

    Voor de 15e ben ik nog aan het zoeken voor een andere hal.
     
  16. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Misschien moeten we eens praten met Ger want hij kwam mij ook al tegen. :banana:
    Ben
     
  17. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    was inderdaad leuk Jitze, moet nog gaan bekijken of ik een mini heli erbij gaat nemen. :wink:
     
  18. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Ben.................1 blik op je schoeisel...............k'was zeker 5 minuten van slag..................en toen kwam ik jou even tegen :wink:

    Ik riep nog naar je "bukken" toen Jitze op je af kwam vliegen, maar je bukte niet en Jitze stond naar je schoeisel te staren...............dus............voortaan maar ander schoeisel :yes:

    Ger.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2010
  19. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
  20. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina