net mijn heli geheel aan poeder gevlogen..... En nu de beste smoes (die geen smoes is).....Ik was lekker aan het buiten vliegen. Komt er iemand om de weg te vragen, netjes geland en de zender af gelegd om te voorkomen dat ik een hendel zou bedienden bij het wegwijzen.
Ik ben halverwege de uitleg als ik mijn heli vol gas hoor loskomen, blijkt mijn 2 jarig (14 januari wordt hij 3) zoontje de gashendel in volgas te hebben gezet. Ik kon de heli nog net vangen, maar het was al gebeurd, voordat ik de handel in 0 gezet had, was ik een staart-boom, swashplate, overbrengstaafjes, rotor kop en kern, diverse lagers, paddle-plate en paddle-boom armer.
Zoals een goede raadgever mij had verteld had ik veel onderdelen op voorraad, echter net niet genoeg, ik kom 1 overbreng plaatje van paddle-plate naar rotorkop te kort, helaas, dat wordt wachte tot na de kerst...wahhaaaaaaaaaaaa
En ik hed net zon rustige kerst gepland, geen familie bezoek enz. kon ik lekker oefeen in het rustige wind stille weer...whaaaaaaaa.
groeten een frustie heli beginner,
Arno
PS mijn zoon leeft nog, hij kon er ook niks aan doen. Hij was lekker met zijn RC-autotje aan het rijden en zag papa's zender liggen, wilde het ook eens proberen.