Indoor vliegen in Vespo hal. (Nieuw Vennep)

Voor de mensen die maar niet genoeg kunnen krijgen van het indoor vliegen is er nog gelegenheid om te vliegen in de grote Vespohal in Nieuw-Vennep.
Vrijdag 11 April van 17:00 tot 19:00 is het mogelijk om met vliegtuigen en heli's tot 500 gram de hal te proberen als try-out voor het volgende seizoen.
Adres: Vespohal Oosterdreef 30, 2153 CA Nieuw-Vennep.
Gymschoenen verplicht.
Kosten: 5 Euro.

Ik wil wel kijken, het is zeker een half uurtje van amsterdam naar Nieuw-Vennep ??

>Erwin<

foto's indoorvliegen Vespohal.

Hier wat foto's en een video van het indoorvliegen in de grote Vespohal te Nieuw-Vennep.

afb963.jpg

Overzicht Vespo hal met IFO van Derk.

afb964.jpg

Kokam IFO in "high alpha", snelheid 4 km/uur!!

afb965.jpg

De Kokam IFO vliegt over Dick heen voor een mooi plaatje.

afb966.jpg

Een paar IFO's in de hoek de heli's vliegen!

Link naar de video van het "Brievenbus" figuur van Bert's IFO.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.vandervecht/brievenbus.WMV

Heeft te maken met de codering.
Je kiest een bepaalde bits/s en dan nog beeld grote en frames per seconde en dan probeerd WMV (een mpeg4 variant) er "het beste van te maken".

Dick, heb je toevallig een NTSC formaat gebruikt i.p.v. PAL?
(Windows Moviemaker geeft standaard alleen NTSC. Een formaat dat alleen in Amerika, japan en binnenkort Irac :lol: wordt gebruikt.)
Omzetten van 30 naar 25 frames/sec en een ander formaat kan ook een minder resultaat geven.

WMM is echter wel lekker makkelijk. Filmpje lezen en wegschrijven.

Vet ik had niet verwacht dat je ze zo langzaam kon laten gaan, maar stuurt dit niet een beetje verrot?

Nee hoor, dit stuurt prima. Wel moet je hier natuurlijk je materiaalkeuze op aanpassen: IFO (of Ennu), licht gewicht <300 gram; liefst veel minder); grote roeruitslagen en krachtige (60 watt minimaal) aandrijving met aangepaste overbrenging (prop met veel diameter en weinig spoed, liefst vertraagd)

hoi,

Zijn er nou nooit eens electro vliegtuigen waarbij je gewoon GEEN vertraging nodig hebt en ook geen borstelloze moter?,om te kunnen hooveren...!!

mvgrt remy

niek,

Och sorry wat dom van me er moest nog bij staan,Hooveren
o domdomdom :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik heb het bericht al gewijzigd

Wat een vraag was ut dan!!!

Hoveren.. Gaat aleen maar met een GROTE prop, met weinig spoed dus weinig propsnelheid...Dus heb je al gauw een vertraging nodig.
En een kist wat langzaam kan vliegen.

Of idioot veel power op een normale prop.. waarbij die prop bij stilstand alleen maar lucht staat te kloppen. Lekker efficient.. niet dus.

Met normale motor zonder vertraging en andere kunstjes? Tuurlijk joh... Alleen wel de helft aan het vermogen opstoken in warmte met een lel van een accupack... wat weer niet wil hoveren.

Misschien een vliegtuig aan een (electro)draadje.. Kom je gelijk ook niet veel verder dan alleen maar hoveren, want draad zit in de weg.

Back