indoor watervlieglocatie's.

Ben ook begonnen met watervliegen en het bevalt me prima.Alleen vlieg ik met lichtgewicht kistjes en ben dus erg afhankelijk van de windstrekte die op een mooie dag heerst(moet weinig tot geen wind staan).Wordt er ook op sommige locatie's in een hal met watervliegtuigen gevlogen waar een grote bak met water staat? Ik hoop niet dat jullie dit een gekke vraag vinden.

mmmh, lijkt me met indoor kisten wel grappig om in het golfslagbad in oss te vliegen :lol:

denk alleen niet dat het gewardeerd zal worden door de eigenaar van de hal...

Je kan het op zijn minst eens voorleggen bij een zwembad recreatiebad. Misschien lachen ze je wel uit, maar laat gewoon eens zien wat je wil, dus neem dan altijd een model mee waarmee je het kan laten zien en waaraan ze kunnen zien dat je niks vervuild of kapot maakt.

Bij modelvliegen denken 90% van de mensen nog steeds aan brandstofmodellen.

bij modelvliegen denken tegenwoordig 90% van de mensen aan een stel kinderachtige mafkezen die met kleine speelgoedvliegtuigjes vliegen...

Indoor-watervliegen, de nieuwste rage? :lol:

snorkelen2.gif

Grt.

levert alleszins grappige foto's op, dan zie je de mensen in hun zwembroek vliegen :-)

heb er een artikel over staan in een looping (frans magazine) geloof ik. Het wordt alleszins nog gedaan... vind er echter niets over op het net

en als rc boten in het zwembad mogen (duikboten bvb) dan zullen (elektro)vliegtuigen ook wel mogen zeker?

Hmm, in een olympisch bad kun je misschien de mini-red-bull airrace doen? De springplank dient als runway (die van 3m hoog) :-)

of een modelbouwforum indoor watervliegmeeting? Voorstel: http://www.eyes-e-tools.com/update/pages/mam_info2.asp?seq=43237&custid=208
op de grens tss belgië en nederland :-)

Gezien de reacties tot nu toe is er denk ik best wel potentie voor als er met indoorwatervliegtuigen van af het water opgestegen en geland kan worden.Ik denk dat een zwembad wat teveel kanttekeningen heeft.Ik wacht nog even af op nog meerdere opties en van mensen die hier interesse in hebben.Je weet maar nooit wat er gerealiseerd kan worden!Hoe groot zou zo'n waterbak moeten zijn(15 meter lang en 5 meter breedt?).Zou dat kwa afmetingen genoeg zijn?

je moet ook rekening houden met het ontwerp van het zwembad, golfbad oss bijvoorbeeld, die heeft wel een groot hoofdbad, maar daar loopt op 3 meter hoogte een grote brug overheen...

Zwembaden komen denk ik niet in aanmerking vanwege de hygiëne.Dat staat als het goed is bij de zwembaden hoog aangeschreven.Lijkt me trouwens wel kikken om onder die loopbrug door te vliegen.Daar krijg ik het soort Red Bull gevoel van wat ze in rotterdam deden.

electro vervuilt toch niet? maar ik kan wel verstaan dat ze er niet zo blij me zullen zijn dat je met je model die juist op een vuil meer heeft gevlogen in een zwembad komt vliegen.

mss in een dolfinarium of zoiets. :wink:

ze zullen ook niet blij zijn als je op eenzelfde manier gaat vliegen als ik op veel andere indoorvliegfilmpjes heb gezien, AKA tegen alles aanvliegen wat los en vast zit :lol:

De opmerkingen en gedachtegangen zijn erg leuk maar laten we het bij de locaties houden waar dit mogenlijk is(zwembaden niet meegerekend) of al wordt gedaan.

Back