Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

wij hebben dit afgelopen jaar op texel ook gedaan vet lache
we hebben hem boven op een opgevoerde easy glider gezet als de easy glider vol links met z'n richtingsroer gaf ontkoppelde de "fox"
foto's :

thumb.php

thumb.php

thumb.php

thumb.php

thumb.php

thumb.php

groetjes, Dennis

Laatst bewerkt:
Waarom zou dat niet kunnen? Je moet alleen iets maken dat hij de fox kan ontkoppelen.

De fox moet denk ik wel sneller vliegen dan een easystar om te blijven vliegen... Huckepaken (op de vleugel) gaat makkelijk met een easystar.

Ik heb gister de fox van een vriend achter mijn FOAMe-IIx van 3d batix gesleept, verticaal omhoog en dan loslaten door te duiken :P Na 5 keer dat het supergoed ging ging hij maar niet los (klitteband :P) dus ik vloog steeds verder weg om hem los te krijgen, fox ergens in het riet of water geland, dus eerst 1 uur lopen zoekken, hing ie 10 cm boven het water aan een rietstengel. :P De volgende keer doen we het op de vliegclub!

P.s. hoveren met een fox er onder is echt een grappig zicht :P

Zo, na ruim een maand het projectje even weer opgepakt. De Fox moet toch mee op vakantie hè. ;) :p Alles zit erop, eraan en erin. 8) Morgen als het een beetje weer is even de maiden doen. In ieder geval heeft-ie zin om van de tafel te vertrekken bij 3/4 gas dus dat zit wel goed denk ik. Het zwaartepunt zit iets teveel naar voor maar dat is niet zo raar met z'n dikke accu. :(

Alles bij elkaar, een leuk setje met een Spektrum DX6 zender.
fox-diyrc_10_prop_mounted.JPG

Als propje een APC 6x3 op een 130-size motortje (wat redelijk warm wordt maar dat komt eerder door overspanning :?)
fox-diyrc_11_prop_mounted_closeup.JPG

Alle elektronica bij elkaar: 2x nano-servo die bij de DX6 zaten, Multiplex X-08 ESC van de EasyStar, Graupner 2S1P 480mAh LiPo en de AR6000 ontvanger.
fox-diyrc_12_radio_gear.JPG

De AR6000 ontvanger ontdaan van de behuizing en alle lange pennen eruit gesoldeerd. Draadjes zitten nu rechtstreeks op de ontvanger en vastgezet met 2k-epoxylijm.
fox-diyrc_13_radio_stripped_ar6000.JPG

Zo, na ruim een maand het projectje even weer opgepakt. De Fox moet toch mee op vakantie hè. ;) :p Alles zit erop, eraan en erin. 8) Morgen als het een beetje weer is even de maiden doen. In ieder geval heeft-ie zin om van de tafel te vertrekken bij 3/4 gas dus dat zit wel goed denk ik. Het zwaartepunt zit iets teveel naar voor maar dat is niet zo raar met z'n dikke accu. :(

Alles bij elkaar, een leuk setje met een Spektrum DX6 zender.
fox-diyrc_10_prop_mounted.JPG

Als propje een APC 6x3 op een 130-size motortje (wat redelijk warm wordt maar dat komt eerder door overspanning :?)
fox-diyrc_11_prop_mounted_closeup.JPG

Alle elektronica bij elkaar: 2x nano-servo die bij de DX6 zaten, Multiplex X-08 ESC van de EasyStar, Graupner 2S1P 480mAh LiPo en de AR6000 ontvanger.
fox-diyrc_12_radio_gear.JPG

De AR6000 ontvanger ontdaan van de behuizing en alle lange pennen eruit gesoldeerd. Draadjes zitten nu rechtstreeks op de ontvanger en vastgezet met 2k-epoxylijm.
fox-diyrc_13_radio_stripped_ar6000.JPG

TIP VOOR MOTOR:

Pikko 15g
7.2v
voor modellen tot 220 GRAM
MOTOR WEEGT 15 GRAM ;)

ongeveer 25 euro

15G.jpg

TIP VOOR MOTOR:

Pikko 15g
7.2v
voor modellen tot 220 GRAM
MOTOR WEEGT 15 GRAM ;)

ongeveer 25 euro

http://www.albatros.ws/assets/images/15G.jpg
Ik zat een beetje te kijken naar deze. ;)

Ik zit nu op 114 gram maar de motor is al 23 gram. 8O Dus met een 8 grams motortje blijf ik mooi onder de 100 gram. :D Maar tot nu toe is alles in elkaar gezet met spullen die ik nog had liggen (of van de kinderen heb geroofd, zoals de motor :cry:). Dus tot nu toe was het een enorm low-budget project en dat wil ik graag zo houden. Het andere vliegtuig en de auto's kosten al genoeg. :lol:

Ik zat een beetje te kijken naar deze. ;)

Ik zit nu op 114 gram maar de motor is al 23 gram. 8O Dus met een 8 grams motortje blijf ik mooi onder de 100 gram. :D Maar tot nu toe is alles in elkaar gezet met spullen die ik nog had liggen (of van de kinderen heb geroofd, zoals de motor :cry:). Dus tot nu toe was het een enorm low-budget project en dat wil ik graag zo houden. Het andere vliegtuig en de auto's kosten al genoeg. :lol:

Ja ik koop meestal een goed merk .
Sommige hebben veel klachten over hobbycity : niet aangekomen = moeten betalen , na een paar vluchten storingen enzo. door de motor
Kijk maar eens op Home ZEER GOEDE WINKEL en HEEL GOEDKOOP sommige hebben een website doorgestuurt over de fox
15 euro ,20 euro daar kosten ze 9.50 ;)

mvg kristof

wij hebben dit afgelopen jaar op texel ook gedaan vet lache
we hebben hem boven op een opgevoerde easy glider gezet als de easy glider vol links met z'n richtingsroer gaf ontkoppelde de "fox"
foto's :

thumb.php

thumb.php

thumb.php

thumb.php

thumb.php

thumb.php

groetjes, Dennis

Hoe heb ja diee fox losgekoppeld in de lucht en hoe heb je hem vastgemaakt???

mvg kristof:cool:

ik denk door de easyglider met vol gas en dan ineens te stoppen, dan is de fox de voortgaande massa en schiet achter het haakje vandaan en gaat zijn eigen vlucht verder ;)

Back