indoorvliegen Markelo

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Han Veldhuis, 17 okt 2003.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dat lijkt mij dus helemaal niet wand je zach wel dat de line up helemaal vol stond dus er zijn gewoon veel mensen die allen willen vliegen
     
  2. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Wat lijkt je dan helemaal niet ?

    Ik denk dat de meeste mensen liever gewoon de mogelijkheid willen lekker te kunnen vliegen zonder al te veel poespas.

    Dan kunnen we eventueel een paar blokken toevoegen voor mensen die graag hun nieuwe kist in willen vliegen of graag een demo willen doen enz.

    Juist omdat het zo druk was, en iedereen de mogelijkheid had alleen te kunnen vliegen werden de wachttijden erg lang.
    Niet iedereen hoeft persé alleen te vliegen, deze mensen kwamen gisteren denk ik alleen aan hun trekken in de "vrij vliegen" blokken die meestal niet langer waren dan een kwartier oid. Ze konden dus niet echt lang vliegen zo (als je ook nog rekening houdt met het aantal kisten in de lucht).
     
  3. Guest

    Guest Guest

    Naarmate het drukker wordt is het toch lastiger vliegen, line up of niet. Van mij hoeft de lline up niet, maar kan me wel voorstellen dat je zoekt naar ´oplossingen´. Ik zou zeggen maak je niet te druk. De grote belangstelling geeft al aan dat we allemaal erg blij zijn dat dit georganiseerd wordt. Dank daarvoor.

    :D
     
  4. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik vond het erg gezellig in Markelo, alleen die stomme rij was zwaar K

    vage foto...
    [​IMG]

    moest soms zeker 45 min wachten, en was je dan net aan de beurt, dan was er een 'vrij vliegen' blok... (waarbij de meeste hun model uit de rij paktten en tegelijk ging vliegen...) :?

    wat is er mis met de Alphen manier? :roll:
     
  5. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi,...
    Er is niks mis met de Alphense manier of,... zo als het de vorige keren ook bij ons ging.

    Alleen als meer dan de helft van de vliegers met het verzoek komt om alleen te kunnen/mogen vliegen, dan ga je proberen of je iets kan doen...

    blijft moeilijk,... maar we hebben er wat van geleerd.
     
  6. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Misschien is het een idee om per persoon (die persé georganiseerd alleen wil vliegen) een max aantal keren af te spreken, bijvoorbeeld 2x 5min. Stel dat er van de 25 inschrijvingen 12 mensen zijn die graag georganiseerd alleen willen vliegen, hetzij vanwege invliegen of vanwege het afwerken van een acrobatisch programma, dan komt dit neer op 2 uur gepland alleen vliegen van de 6 uur, de rest zou dan ongeorganiseerd kunnen. Wat de vorige keer toch best aardig ging ... al waren het toen misschien maar 15 deelnemers.

    Het is maar een idee hoor? Zoals het gisteren ging was het inderdaad niet zo perfect, zeker aangezien er tijdens de te korte vrije sessies veel te veel vliegtuigen de lucht in gingen, met alle gevolgen van dien, midair midair midair.

    Maar al doende leert men, ik ben er de volgende keer gewoon weer bij en pas me net zoals gisteren weer aan aan de nieuwe regels. :lol:


    Grtz,
    Emile 8)
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Mwo.. dat vrije vliegen ging prima hoor! :lol:

    Aap maakte het met zijn grotere stevigheid het andere kisten iewat lastig..
    Toch appart om een vleugelhelft van een vliegende slomo als langdingsbaan te gebruiken :twisted:
    Vleugel raakt er van los.. Sorry Rob!

    Wim is gelukkig dit keer uit de buurt gebleven.. :)
     
  8. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    De onthoofding van Arjen zijn heli was ook zo'n actie die je niet al te vaak ziet. :twisted:

    Ook ik heb met jou aap de vrije sessie zonder aanvaring doorstaan, al was het wel effe wennen om bochten te vliegen met zo'n ding, de muren komen dan snel te dichtbij. Nu alleen die stickmode effe omzetten naar mijn zender. :)

    Zoals ik al zei, ik pas me gewoon aan aan de regels, misschien toch maar zo'n ifo aanschaffen, of een schockflyer (plug & play). :wink:


    Grtz,
    Emile 8)
     
  9. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    mmm,.....
    voor en tegen gaat nog gelijk op 8)

    # het was 14.00 tot 21.00
    # voor een paar eurie
    # en heel veel piloteurs
    # 3e kerstdag
    # etc etc.
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik heb blijkbaar iets gemist, vertel, vertel!!


    Ifo.... Aanschaffen?!? 8O
    Tekening mini-ifo staat hier ergens op het forum..
    Alleen het zwp niet op 9, maar op ruim 11 cm zetten.

    Wat marcelb was vergeten (ok ik m vergeten te vertellen? :oops: ),
    is dat motor iets domping heeft.
     
  11. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Nou ik Arjen was met zijn heli aan het hoveren aan het einde van de piloten rij, ik schat 1,5 meter voor zich en toen kwam er een "vliegend object" voorbij die precies onder zijn hoofdrotor vloog. De hoofdrotor vloog weg en de heli kwakte vertikaal tegen de grond (no upthrust).

    Ik moet toch iets hebben om als aircombatkist tegen jou kamikaze aap in te zetten. :lol:

    Grtz,
    Emile 8)
     
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik vind dat een nare ontwikkeling dat "alleen vliegen"
    vlieg gewoon lekker samen in die grote hal, dan krijg je ook geen scheve gezichten van mensen die maar 2 keer kunnen vliegen en de rest in de rij staan.
     
  13. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Wanneer zien we jouw eens indoor gerard?
     
  14. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
     
  15. Guest

    Guest Guest

    Al eens geprobeerd Gerard?? Binnen vliegen??? Niets is zo makkelijk als commentaar geven vanaf een afstand... probeer het gerust ook eens zelf en oordeel dan.... :twisted:
     
  16. Didier

    Didier Guest

    Ik vind het een nare ontwikkeling dat er mensen zijn die overal commentaar op hebben maar in de praktijk nooit komen vliegen/kijken.

    Op een meeting vlieg ik gemiddeld 3 a 4 keer, ik vind het erg prettig om alleen te vliegen omdat ik me dan op m'n eigen kist kan concentreren en niet op andere kisten hoef te letten/ontwijken.
    Ik heb dan ook bijvoorbeeld liever 3x 5 minuten voor mezelf dan 8x vliegen met z'n allen.
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Quote:
    Quote: en nog eens Q

    moeten er dan speciale indoor meetingen komen ?
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    @niek, ik had me vorig jaar voorgenomen veel indoormeetings mee te maken dit jaar maar door hoge drukte en afname in monteurs op mijn werk komt er dit niet zo van helaas.
    zelfs de door mij gekochtte ifo ligt nog steeds in theo coenen zijn garage (ik weet het theo....... :wink: )

    @billy de kleuter, commentaar geven kan ik gemakkelijk, als ik van meerdere mensen al hoor dat ze het zonde vinden dat ze 15 minuten in een rij moeten staan om een keer te vliegen, zou ik ook geen lol aanvinden.
    de keren dat ik (oa in alphen) geweest ben, was het alle keren gezellig samen vliegen wat ik veel beter zie zitten.
    als er mensen zijn die serieus programmas willen vliegen is dat leuk, maar op het moment dat dat gaat storen aan de rest van de vliegers ?? wat dan ??
    vliegt er een een keer alleen en hij vliegt dan ook nog eens een mooi showtje, vind ik ook een genot om naar te kijken, net als iedereen, maar als er 10 piloten alleen een programma willen vliegen, dan gaat dat mensen irriteren, de mensen die ook graag wat willen vliegen.

    ik hoop dat jullie (ook jij didier) snappen wat ik hiermee bedoel, niet als negatief voor die piloten die een knap staaltje vliegkunst geven maar in het geheel gezien.

    vlieg ze.

    gerard
     
  19. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    @gerard

    Zit jij in je meno pauze???
     
  20. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    @Iedereen

    Ik ben het met Gerard wel eens want zoals het tijdens de laatste keer verliep in Markelo was niet echt een succes.
    Ik zelf heb niet ik de rij gestaan en heb gewoon met andere vliegerniers samen gevlogen en dat ging ook goed, want als je het een beetje slim aanpakt en het juiste moment uit kiest kan je toch een paar minutjes alleen vliegen. :wink:
    Dus als iedereen een beetje zo te werk zou gaan dan wordt het weer tenminste een INDOORMEETING en geen INDOORWEDSTRIJD snappie :D
    daar zit het verschil in :wink: en wat betreft alles met regeltjes regelen, ik denk dat we in Nederland al regeltjes genoeg hebben gewoon met elkaar vliegen en met een beetje gezond verstand dan komt alles weer goed en wordt en blijft het weer gezellig :D
    Dat is wat mij betreft wel prioriteit nr 1 8)

    Groetjes,
    Heino
     

Deel Deze Pagina