ineens half omgedraaide belt in de tail????

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
D

dcb103

Guest
Bij wat hooveren met mijn nieuwe heli 250 maakte hij ineens een soort slippend geluid. Bij nadere bestudering blijkt de belt bij de motor met de tanding naar buiten te staan en op de tail rotor zit hij nog goed. Heeft iemand dit probleem wel eens gehad? en zo ja kan weet iemand hoe dit komt of hoe het voorkomen kan worden. Gelukkig was het nog bij het hooveren en niet tijden vliegen.

gr,
Dave

Ik heb nog niet precies gekeken door de schemer maar als hij te loss zou zitten komt hij er dan niet helemaal af ipv dat hij aan 1 kant ineens 180 gedraait zit.

Nou ik wilde hem gisteren goed zetten maar hij was niet gedraaait maar gebroken. Wel snel heb misschien 5 ladingen gehoovert voor afstellen en checken.

Nou is het wachten tot de spares binnenkomen. Best wel dure bezigheid die belt.lol heb gelijk zijn broertje 450 v3 pro erbij besteld. Dus die belt kost me 100Euro:D

gr.
Dave

Wat voor 250 is het?
Een echte align trex of een ander merk/type?

Die belt kun je beter een stuk of wat op voorraad nemen, die gaan best hard
Zeker als de spanning niet goed staat, of 1 van de assen niet 100%recht staat

Dan gaat de belt aan 1 kant invreten op het tandwiel
Zeker in de staart kan dat voorkomen, puntje om op te letten bij het in elkaar zetten..

Nee student het is een Copterx. Ben net begonnen dus wilde eerst is kijken of het wat was. Dus dacht ik begin met kleine en na wat opstart probleempjes vloog hij eigenlijk best prima (buiten). Alleen die belt is dus erg snel kapot en moet ik wachten tot spare binnenkomt (gelijk 4 besteld).
En ik heb zijn grote broer de Copterx 450Pro uper combo er gelijk bij besteld dus ben benieuwd.

Straks als ik iets beter kan vliegen gaan we eens aan upgraden denken met wat digitale ds410 servootjes en een betere gyro etc. Nu eerst effe wat aankl....

Mag alleen voorlopig niks meer kopen van mijn vrouw...hahahahah;)

Goed opletten dat er maar een halve slag in de belt zit (in de staartbuis).
Rotor draait met de klok mee, staartrotor tegen de klok in met de leading edge (voorzijde staartblad) van onder naar boven de hoofdrotor in.
Kijk ook of de belt nergens aan of oploopt, de spanning goed is.
Dan zou hij enorm lang mee moeten gaan.

Kijk ook of de belt nergens aan of oploopt, de spanning goed is.
Dan zou hij enorm lang mee moeten gaan.

Klopt.... Van onze KDS 450 SV's de riemen kortgeleden na 25 vlieguren vervangen, puur en alleen omdat het onderhoudsprogramma dat aangaf (en die dingen toch bijna niets kosten) maar eigenlijk was dat zonde want er was niet eens aan te zien dat ze gebruikt waren....
We hebben het interval maar verlengd naar 50 vlieguren (voor ons is dat 180 acculadingen).
Gewoon, ter indicatie dat er met een riem kapot na 5 accu's vliegen, toch echt wat aan de hand is....

Groet, Bert

Op een 450 ben ik dat meteen met je eens

Maar bij een 250 is het een relatief veelgehoorde klacht dat de snaar wel eens voortijdig eruit komt

Ik heb originele align snaren gehad die 100 vluchten doen, en ik heb er gehad die letterlijk 5 vluchten mee gingen
Dit probleem wordt verergerd als de assen niet precies goed staan, omdat de belt dan tegen een kant van het tandwiel aan gaat lopen

we zullen het gaan zien. Ik denk ook wel dat de ieniemienie belt van de 250 iets gevoeliger/kwetsbaarder is als die van de 450. Aangezien ik ze straks beide heb kan ik het vergelijken. Hij ziet er niet versleten uit maar gewoon geknapt (denk dus door de spanning verkeerd)

Hoe weet ik of de spanning exact goed is? Ik lees hier verschillende verhalen over.

En student als ik het zelf moet halen wordt het wel een duur grapje elke keer een ticket naar hong kong..........:D Denk dat dat wel op gaat vallen

Meestal heeftde rc winkel ze ook liggen, dat zijn de analoge webshops:mrgreen:

Vaak gaan bij mij de zijkanten rafelen, meestal na 5 keer bijknippen vervang ik hem
Ik heb er ook eens 1 gehad waarbij alleen de draad kapot was
Dus aan de buitenkant zag je niets, maar bij een beetje trekken zat er een stukje in de belt waar hij gewoon als kauwgom meerekte....
Die belt had er wel al wat vluchten op zitten, maar dan nog

Back