infinity 2 lader (engelse tekst) en TX-RX

• Topicstarter Topicstarter Otje
  • Startdatum Startdatum
O

Otje

Guest
Ik heb een robbe power peak infinity2 lader ( engelse tekst)
en nu wil ik graag de zender accu's laden met die tx-rx uitgang.
lekker makkelijk, een lader , anders ligt de tafel weer vol met snoertjes.

ik heb een sanwa mx3 2.4ghz zender met laadsnoertje, nu vraag ik me af of die uitgang standaard laad ofdat in het programma een soort submenuutje zit voor die tx-rx uitgang.

heb de uitgang gecheckt met een mulitimeter, had op die uitgang 11.99 V

heb er een standaard accu ingedaan maar het menu gaf geen optie's om te starten.

is dat normaal of is hij stuk? iemand een idee?

Zodra je een accu aansluit op de Tx/Rx-uitgang begint deze te laden met 250 mA. Bij de nieuwe softwareversie (mét LiPo laadprogramma) heeft deze uitgang een delta peak afslag, bij de oude versie blijft de lader met 250 mA laden totdat de accu wordt losgenomen.

Het instelprogramma en het display van de Infinity 2 zijn bedoeld voor de snellaaduitgang. Als je dan ook op start drukt terwijl je de Tx/Rx-uitgang gebruikt, zal er een melding komen dat er geen accu is aangesloten. De start-toets is dus ook alleen voor de snellaaduitgang.
De enige informatie, die je over de Tx/Rx-uitgang op het display kunt toveren, is de accuspanning.

ik kan dus zonder enige zorg mijn zender eraanhangen?
Ik heb aan die zender nog niets veranderd, of hoeft dat ook niet?

Ik ken de Sanwa MX3 niet, dus ik weet ook niet wat de handleiding ervan zegt over het laden. Als de accu 2000 mAh of meer is, zal dit vermoedelijk wel goed gaan.

Back