Info Aggregaat

Super john

verslagschrijvers
Ik wil een aggregaat gaan aanschaffen om mijn lipo's op het veld te kunnen laden, zijn er lezers die mij kunnen informeren wat/welke het meest geschikt is?

Ik wil 2 x 6S lipo's van 5000Mah met minimaal 1S kunnen laden

Hoi John

Ik gebruik daarvoor een Honda 10I
Lekker compact en niet zwaar, en vooral niet onbelanrijk.. zeer betrouwbaar.
Let wel op fake's die zijn zwaarder dan de originele.

Hiermee kan ik 2x 6S 5000mAh op 2C laden

Honda 10I €1000 :schrik::schrik:, pfff dat is mij iets teveel.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Ik weet niet of ze er zijn in de prijsklasse die ik zoek, maar ik zoek iets tussen de €300 en €450

Hoi

Ik heb die van mij 2ehands gekocht voor 600euro..
Vergeet ook niet dat dit een 4 takt is.. gewoon euro95 erin en gaan.
Geen gedoe met mengsmeringen etc.. en is ook erg stil.

tussen de 300 en 450.. misschien een EX7. hier kan je het pakket mee op 1C laden.

Mijn advies is, investeer in een goede generator daar ga je lang plezier van hebben..
Kijk niet naar de klonen zoals Kipor e.d... zeker niet voor zware continue belastende gebruikers zoals je lader.. levensduur is dan niet erg lang.

Mijn generator laat ik tevens jaarlijks servicen bij een Honda service punt.

Discussies met de nodige suggesties

Ik gebruik al 2 jr lang een honda clone(loadup), 2kw, en das echt zat om die pakkette met 4c vol te prikken. Zoon clone ding is n prima koop voor de hobby... Zijn tegenwoordig haast allemaal inverter(das wel belangrijk!) en 4takt.

Ik gebruik zelf de Kipor IG2600 maar dat is omdat ik hem voor zwaardere dingen gebruik. Op de club hebben mensen bij ons ook de Kipor IG1000. Meer dan voldoende om je LiPo's op te laden. Stil en gewoon 4 takt.

Tipje, Hornbach verkoopt deze en ze hebben een laagste prijsgarantie. Als je hem elders goedkoper vindt dan krijg je hem ook voor die prijs minus nog 10%. Kun je hem voor ongeveer 320,- kopen. Je kunt de link of folder meenemen naar Hornbach en dan krijg je hem meteen mee voor de betere prijs. En twee jaar garantie bij een lokale winkel die niet moeilijk doet. (en nee, ik heb verder geen aandelen Hornbach ofzo ;))

Zelf even het zoekwerk doen ;)

Kipor's zie je erg veel, die zou ik ook kopen als ik niet al een 2ehands Suzuki had.

Kijk zondag eens rond John, dr komen genoeg mensen met generator ervaring.

Back