Info gezocht: Welke kwalitatief goede 1:10 2WD buggy/ofroad elektro auto in bouwkit?

Bedankt voor de reacties!

@RCW: Heb je een referentie van die Tamiya tape? (ik vind hem niet direct bij mijn leverancier MCM Racing)

Ondertussen nog eens gaan roepen/tieren op mijn postkantoor.
Blijkt nu dat mijn pakket met straatbanden een week geleden naar het poskantoor van een naburige gemeente teruggestuurd werdt (postbedienden wisten 'natuurlijk' van niets...)
Geeft een indicatie van de service die wij, Belgen, van de Belgische Posterijen kunnen verwachten... :2gunfire:

Ondertussen snel het setje op mijn 8ight gemonteerd.
Klaar voor het asfalt!:

pict0103.jpg

pict0104.jpg

Happy Turbokeu!

Volgens mij heeft iedere modelbouwshop de tape op voorraad. bv:

PK Model Racing

2 a 3 mm. ruimer afplakken en het zo goed moeten gaan.

Ik ben trouwens niet zo'n buggy type..Maar vind deze wel erg mooi..Zelfs in het grijs;)

Edit: even doorklikken naar "Verf en toebehoren"

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies i.v.m. het afplakken van de ramen, ik zal er één dezer dagen aan beginnen.

Ik verwacht mijn Flightmax 4S1P/5000mAh/30C LiPo's (na +/- 1.5 maand zonder voorraad bij UH) eindelijk volgende week binnen te hebben (liggen actueel bij de douane).

Wat betreft mijn setje straatbanden/velgen:
Is het normaal dat het rubber (in verhouding tot de offroad banden) zo hard is?
Op het asfalt kan ik niet echt optrekken zonder ongeveer alle kanten op te slippen (de 8ight is nochtans 4WD) wat het besturen extra moeilijk maakt.
Moet het setje misschien ingereden worden?
Ik vind ook niet direct mogelijke verschillende compounds (harder/zachter) in 1/8 straatbanden zoals je in de offroad setjes van Losi terugvindt.

Oookéééé!

Heb een setje 1/8 Losi straatbanden/velgen (LOSA17759) aangekocht bij My Atomic in de US (vermits niet te vinden in de EU).
Dit setje heeft dezelfde gele (niet wit) Losi velgen als de originele offroad velgen/banden, en ook dezelfde buitendiameter (geen topsnelheidsverlies wegens kleinere bandendiameter zoals mijn vorig naamloos setje van Ebay).
Het bandenrubber is zeer zacht, en voelt zelfs enigszins 'plakkerig' aan.

Vandaag zijn ze aangekomen, en natuurlijk dadelijk uitgetest op de 8ight op asfalt.
Man, wat een grip en baanligging!
Nog een ietsepietse kleine neiging tot slippen bij vol optrekken, maar ik ben zéér tevreden over dit setje (na 5-10 minuten rijden was het rubber goed warm, kleine steentjes/kiezel hebben inderdaad de neiging om aan het rubber te plakken).

Echte aanrader voor 1/8 offroadbezitters die ook eens op asfalt willen rijden, mèt behoud van grip en baanvastheid.

De prijs ($32.92 + $18.00 verzending voor complete set van 4 = €38.40) is zeer redelijk.

Back