Info Heli

Beste mensen,

Weet er iemand waar ik de nodige uitleg kan vinden over hoe RC Helicopters gebouwd zijn. Ik ben begonnen met een coaxiaal heli (micro-twister) en zou nu graag wat meer uitdaging hebben. FP heli's lijken meer onderhoud nodig te hebben en ik weet ook niet wat er allemaal vervangen kan worden... En dan heb ik het nog niet gehad over het afstellen van heli's :p

Iemand ook tips welke heli ik het best kan aankopen?

Ik zoek dus veel info om mijn nieuwe hobby goed te kunnen uitvoeren.

Alvast bedankt,
Wim.

Hey Frett,

Dank u wel voor het snelle antwoord.

Mag ik er dan ook van uitgaan dat de Hony Bee FP een prima heli is waar ik mee kan beginnen?

Weet jij soms ook waar ik het best de heli bestel online (ik woon in België)?

Thx,
Wim.

Rckix.be - Honeybee FP V2

Trouwens extreem goedkoop daar :eek:. Ik betaalde 30 euro meer :(!

Maar ik zou de Honeybee niet zomaar aan iedereen aanraden. Stock vliegt ie aardig maar heb al snel goedkope (en breekbare) plastic onderdelen vervangen en het goedkope staartmotortje vervangen. Ook zijn de vliegeigenschappen voor een beginner niet optimaal. Je moet tijdens het vliegen erg je staart trimmen door de naar mijn mening falende gyro. Nu heb ik sinds een maand een bereik van 10 meter en ben er niet achter wat het is.

Er is wel een leuke after-market voor met veel upgrades. Ook zijn er veel onderdelen te koop. De heli is ook leuk om mee te experimenteren. Door de wat onstabiele en onvoorspelbare vliegeigenschappen heb ik wel goed leren heli vliegen.

Zie PB (WimD, je hebt dus een PB :) )

leren vliegen is toch heb ik ervaren makkelijker met een 400 of 450 size CP heli.
lijkt eng... maar is het echt niet!

O.A zit je bij die FP kant en klaar dingen, vaak met een alles in 1 bordje (ontvanger, regelaars, gyro etc).
Als er 1 faalt, is het hele bordje nutteloos bijvoorbeeld

Een CP heli, heeft een grotere head speed, en is daardoor (meestal) stabieler als een vergelijkbaar formaat FP heli. Ook is het zo, hoe groter, hoe stabieler, maar hoe groter, hoe duurder (vaak).
Je ziet dat HEEL veel beginners met ongeveer een 450 maat heli beginnen, omdat die onderdelen goed te verkrijgen zijn, en de heli is niet TE klein....

Dat waren tips die ik ook kreeg, maar ik was eigenwijs, en heb 2 FP helitjes erdoor gejaagd, zonder er plezier van te hebben. Met de CP heli, hooverde ik binnen no time heel strak voor mijn neus ;)

Laatst bewerkt:
Back