info ombouwen kyosho inferno mp 777 naar brushless.

hallo.

ik wil een off road buggy op 6s gaan bouwen.
een beetje rond gekeken voor een vorza maar die vind ik gewoon te duur en dat terwijl ik zat inferno onderdelen heb liggen.
dus de keuze voor een inferno is dan snel gemaakt. ik heb nu ook een ve en dat bevalt me best goed alleen de snelheid wil ik hoger hebben.
de ve staat op 4s maar ik wil naar 6s maar dan wel op een andere auto.

de moter combo set en lipo's zullen van de hobbyking gaan komen maar de brushless ombouw set weet ik nog niet.

WIE HEEFT GOEDE TIPS ??

alvast bedankt

RC-Monster verkoopt goede ombouwsets, Tekno ook voor sommige auto's, en Absima ook voor diverse auto's, maar daar weet ik de ervaringen niet mee.
U zou ook uit een stuk L profiel een motormount kunnen maken, en de accubak eventueel bestellen, of ook zelf maken als u daar de mogelijkheden en het materiaal voor heeft.

veel te duur roelof.
er zijn veel goedkopere sets te krijgen.

ik zal eens zoeken op die andere namen

leuk verslag alleen jammer dat je niet meer verteld over die moter steun.

iemand een tip voor een redelijk geprijsde moter combo tot 6 s ?
had bij de hobby king een x beast combo gevonden voor iets van 127 euro maar helaas wel international warehouse en dan wordt versturen gewoon te duur.

wat valt te vertellen over de motor steun? Dik alu L profiel, boren en zagen tot het past.
De combo tot 6s op mijn enigma was ok van kost, bij hobbyking. Even kijken op de foto's of herkenbaar is.
Moet wel zeggen, Op 4s vind ik het al wat overkill. Rij soms op 3s, vaak 2s in de tuin. 6s nog nooit geprobeerd zelfs...

ik zit te denken aan de vorza moter mount. die gaat zo te zien helemaal over de moter heen en dat lijkt mij niet slecht voor de koeling

leuk verslag alleen jammer dat je niet meer verteld over die moter steun.

iemand een tip voor een redelijk geprijsde moter combo tot 6 s ?
had bij de hobby king een x beast combo gevonden voor iets van 127 euro maar helaas wel international warehouse en dan wordt versturen gewoon te duur.

heb daar zo'n setje weg , 150Amp
maar gewoon uit het EU warehouse

heb je daar een link van ?
kan het spul alleen op internationaal warehouse vinden

http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._Series_ESC_1_8_Scale_150A_EU_Warehouse_.html

sorry foutje , heb de 4 pole motor die er onder staat apart gekocht
kon er eerst niets mee
ecs viel steeds in low battery cutoff
2 weken later kreeg ik pas de pc software om dat goed te krijgen
alleen de lcd program kaart helaas wel uit de usa moeten bestellen
ding kost amper een tientje maar nu €31 , maar die heb je wel nodig
nu hij werkt moet ik zeggen dat ie erg goed is voor weinig geld

aha. ik ga waarschijnlijk toch voor dat x-beast setje.
als ik de lipo die ik er bij wou laat gaan blijft de prijs redelijk.
ik kan alleen niet zien hoe de bevestiging is van de moter dus dat is een gok.

er is voor de inferno ook een steun leverbaar en daar past de standaardmoter gewoon op. maar die kan maar tot 4s.
dat rijd best leuk maar als je de ruimte hebt mag het van mij best heftiger.

Is de standaard motor kleiner dan de motor die u wil gebruiken?
Sommige motoren kunnen meer aan, maar zijn wel dezelfde maat ongeveer, dan kan u de standaard motormount gebruiken?
Het Vorza systeem is mooi als hij goed strak aan sluit, maar wel lastig te maken, en voor zover ik kan zien voldoet een stuk hoekprofiel ook?

rond de motor sluiten zoals bij de vorza vind ik niets. Natuurlijk niet te maken ook zo maar, maar dat bedoel ik niet. Ik vind het niet netjes, is lijkbaar in zamac gemaakt, dat bros is bij impact en een motor van zo'n kaliber klemmen ipv te schroeven, klinkt me wat raar als ingenieur. Natuurlijk al bewezen op de vorza's besef ik ook wel.
Maar een alu profiel steun is redelijk makkelijk te maken, kun je universeel maken voor meerdere motormaten (sleufgaten) en als je wat netjes afwerkt: ziet er clean uit. Feit dat er wat werk aan is, is een deel van de hobby voor mij. Voor de vermelde auto's die ik ombouwde, bestaan geen conversiesets, vind ik net leuk. Gewoon doen man!

de inferno steun is wel het mooist en als de moter die onderweg is er zonder al te veel moeite op past gaat het die toch worden.ook in verband met het afstellen van de moter en pinion. ik wacht even tot die set binnen is en probeer het dan op mijn ve. kan even duren want het komt uit het international warehouse. en die inferno onderdelen die ik dan nog nodig heb om mijn mp 777 om te bouwen zijn via e-bay te bestellen.
zelf een motersteun maken KAN natuurlijk ook maar dan is het altijd afwachten wat er uit komt en als het makkelijker kan voor een paar tientjes kies ik toch liever de makkelijke manier.

is vaak wat afwegen. Voldoening uit zelf gemaakt, cleane afwerking speelt mee hoor voor mij. Als het niet beter of even goed is als wat er gekocht kan worden, dan doe ik het ook niet natuurlijk. Moet beetje doenbaar zijn ook. Maar zelf doen leert je ook nog wat. Enfin, zie maar. Toon het resultaat dan maar.

Back