Info rond E-flite blade SR...

Beste lezer,

Ik heb nu ong. een jaar met de E-flite blade msr gevlogen, en ben op zoek gegaan naar wat groters zodat ik ook buiten kan gaan vliegen..
Ik ben uitgekomen op een E-flite blade SR.
Nou vroeg ik me af hoeveel schade je oploopt al krijg je zoiets tegen je aan of al vlieg ergens tegenaan ( je weet nooit he),
en of je dan verzekert bent.
Ook vroeg ik me af welke simulator geschikt is om te trainen met een cp heli te vliegen, kan ik ook met een cp heli leren vliegen met een e-sky simulator van zo'n 30 euro?
Alvast bedankt!

mvg,
J.G

Hey

Over schade aan jezelf is pas een topic geopend, zie hier: blade-sr-het-verhaal-van-de-scheenbeen-s-chopper

Of je verzekerd bent zou ik even napluizen, maar bij veel verzekeringen ben je gedekt voor modellen tot zo'n 20kg.
Je zal in ieder geval nooit de schade aan je heli van de verzekering terugkrijgen als je dat bedoeld ;)
De meeste sims ziin wel geschikt om heli te vliegen, echter word er hier vaak phoenix of realflight geadviseerd omdat die gewoon net wat beter zijn! Ik bestuur zelf mijn real flight ook met een goedkope usb dummy, maar daar mag ik hier op het forum niet meer over vertellen!

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Over de schade aan het "vege lijf" kan er geen twijfel bestaan :

blade-sr-het-verhaal-van-de-scheenbeen-s-chopper

Verder zijn de meningen verdeeld wat de SR betreft. De staartrotor wordt aangedreven met een prutmotortje (180) daar waar velen liever een toegewijde aandrijving hadden gezien via de hoofdmotor.

Hij vliegt zenuwachtig maar dat kan ook aan mij liggen.

Spares zijn verder goed voorhanden.

Bij mij is in iets wat we in Belgie een familiale ververzekering noemen een clausule opgenomen dat ik aan modelvliegen doe. Dit dekt de schade aan derden buiten het clubgebeuren welliswaar. ( in clubverband wordt de clubverzekering aangesproken voor schade aan derden).

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit niet een beetje overdreven een bloeduitstorting ter grote van een appel met daarnaast een gapend gat waar je het bod kon raken...
Dan neem ik liever wat minder sterke rotorbladen dan deze schade!

Van dat gapend gat ben jij begonnen (en ik heb dat ook nooit neergeschreven), we moeten van een mug geen olifant maken maar wat ik in dat bewuste draadje geschreven heb is op een ludieke manier wel de waarheid en correct. De letsels aan mijn been zijn correct zonder meer tenzij ik een leugenaar zou zijn en dat ben ik beslist niet.

The bottom line is dat het gene er op het eerste gezicht als speelgoed uitziet best gevaarlijk kan zijn en al helemaal als je van jezelf vind dat je goed bezig bent (wat ik beslist niet was)

De rotorbladen waren standaard (hout dus). Als deze van carbon waren geweest was de schade nog erger geweest maar laat dit de pret niet drukken. Het is een toffe leuke hobby (als je het kopje erbij houd).

De Blade SR is naar mijn mening een leuke entrylevel CP en ik heb er alvast reeds veel plezier aan beleefd en heel veel opgestoken mede dankzij mensen op het forum die nooit te beroerd zijn om het tig keer opnieuw uit te leggen.

Je eerste link toont een USB zender die blijkbaar geleverd wordt met FMS. FMS is gratis dus betaal je eigenlijk de zender. Gratis betekend ook niet altijd dat het realisme hoog is wat zeker een nadeel van FMS is. Is je budget niet al te groot kijk dan eens in het te koop gedeelte. Er worden daar soms veel goeie sims aangeboden voor een schijntje.

Stevo

Laatst bewerkt:
Nou vraag ik me ook af of het nodig is om de staartmotor te vervangen, omdat het een borstelmotortje is...
Ook heb ik wel eens gehoord van regelaars die uit kunnen branden, is dat bij deze heli ook van toepassing?
En hoeveel ruimte heb ik ong. nodig om na een maandje simmen te beginnen?
Ik weet nog weinig of niets af van het cp vliegen vandaar deze vragen,
en ik wil bij de eerste vlucht niet gelijk tegen een teleurstelling aanlopen...

J.G

Hey

Ga dan eens bij een club kijken, daar kan je al je vragen kwijt en kan je gelijk rondkijken wat er allemaal mogelijk is!

Groeten

Back