info SG 38

Wanneer het toestel vliegklaar is weten we natuurlijk nog niet maar hij moet wel in het jaar XYZ zo midden augustus worden ingevlogen want dan zijn we meestal in Nederland. :):)

Met zo'n 'bak' ben je bijna verplicht om lid van BIGGS te worden, als je het tenminste nog niet bent.

Veel S6, laat de foto's maar komen,

Harry

Nu vraag ik me af hoe krijg je deze SG 38 naar het vliegveld?
Als dat gelukt is, hoe krijg je deze kist het luchtruim in?

Geweldig, verder zo.:thumbsup:

Johannes[/QUOTE

Het vliegtuigje kan in 2 delen vervoert worden ,de vleugels zijn idd 2,50m dat moet ik nog even bekijken(zorg voor later,denk kar ofzo)

Tja het zal een toestel gaan worden voor de sleep,ik ga in ieder geval een sleephaak in de neus bouwen,en verders zie ik het wel eigenlijk,voor alles is uiteindelijk een oplossing toch??

groetjes Chris

Wanneer het toestel vliegklaar is weten we natuurlijk nog niet maar hij moet wel in het jaar XYZ zo midden augustus worden ingevlogen want dan zijn we meestal in Nederland. :):)

Met zo'n 'bak' ben je bijna verplicht om lid van BIGGS te worden, als je het tenminste nog niet bent.

Veel S6, laat de foto's maar komen,

Harry

Ik denk niet dat hij/zij dan al klaar is en ik ben geen lid van biggs,zou ik wel willen worden om eens wat meer ervaring op te kunnen doen met grote toestellen en eens mensen te ontmoeten waarvan ik weer iets kan opsteken,ook dat gaat nog wel een keer gebeuren,eerst een beetje knutselen.

groetjes Chris

Als geen sleepkist jou SG 38 de lucht in krijgt, kan je het nog met de auto proberen. :)

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Als geen sleepkist jou SG 38 de lucht in krijgt, kan je het nog met de auto proberen. :)

Johannes

Ha kijk zie je wel er is altijd een oplossing,maar of de biggsleden er blij mee zullen zijn als ik met een vette terreinwagen over en vers en glad gemaaid veldje ga scheuren,dat is nog maar de vraag natuurlijk.
Maar 19 kg krijg je met een sleper vast wel naar boven:p

groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
@(Maar 19 kg krijg je met een sleper vast wel naar boven)

BIGGS was bij ons op bezoek in Spanje.

Richard Branderhorst sleepte met zijn Swiss Trainer een schaal 1:2 Pilatus B4 naar boven met een gewicht van 27 kilo, totaal geen probleem.

Harry

zo ff een updatetje,

Vandaag 29 dec bezig met het rompgedeelte,lastig om dat een beetje goed te krijgen,maar zo goed als af,nu verder met het framegedeelte waar de vleugels ect aankomen te hangen,alle balkjes om maar geschaafd,ook dat valt tegen,maar van de 3 is er een gelukt,nu de rest nog.......... foto's volgen later heb er nog geen gemaakt.

Ondertussen is de ka2b van Schneider ook binnen,vette doos en heeeeel goed verzorgt nu alleen de kap nog maar dat zal wel goed komen.

Zit ook te denken on alvast maar een bouwdoosje te bestellen van de habicht een acro toestel van net geen 4 meter,tja je kunt het maar in huis hebben zeg ik maar.

fijne jaarwisseling iedereen die dit nog leest.

zo even in de vakantie een beetje geklust,hier een plankje daar een kloddertje lijm en zie hier............de stand van zaken tot zover,gaat al enigsinds lijken toch?????

Als het frame klaar is ga ik aan het richtingsroer beginnen en de achtervleugel(stabilo toch??)

Ik vind de stoel ook erg kickeuu en ga het richtingsroer laten draaien over de pendalen die ervoor zijn,(heb ik ook weer ergens gevonden)

Maar een foto,

Uploaded with ImageShack.us

http://img146.imageshack.us/i/pict0033h.jpg/

Nu ik deze foto bekijk, begint me te dagen hoe groot deze kist wordt. :shock: 8)
En de vleugels….ruimtegebrek? ;)
Maar geweldig, verder zo! :D

Johannes

Hoi Johannes,

Ja nu ze een beetje in elkaar staat met klemmen enzo zie je hoe groot die bak wordt,zo'n slordige 3 meter lengte en +- 1.5m hoog.

De vleugels zijn 2.5m per stuk,hier ben ik nog niet aan begonnen,alleen het freesplan ligt klaar om de ribben te laten frezen(scheelt veel plak werk met latjes) maar da is de laatste stap eerst de boel afwerken wat ik nu nog aan tekeningen heb uitgeplot.
dit zou het uiteindelijke resultaat moeten worden,

Uploaded with ImageShack.us

groetjes C

Back