info verlichting

Discussie in 'Model truckers' gestart door wimgo, 24 mei 2019.

  1. wimgo

    wimgo

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    48
    Locatie:
    ewijk
    Ben nieuw in de wereld van RC trucks!, eerste Tamiya truck en trailer gekocht.
    Mijn vraag is, dit zal zeker ergens in het forum staan!, maar welk verlichtingssetje kun je het beste kopen voor Tamiya modellen, die passen op de truck/trailer.
    2e vraag is de MF-03 set van Tamiya een goede optie?
    Alvast bedankt voor de reacties.
     
  2. andre van der weide

    andre van der weide Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Helmond Netherlands
    Ik heb zelf bij mijn eerste truck ook de mfc3 gehad maar ben daar van af gestapt gebruik nu bij al mijn trucks die ik gemaakt heb en die ik nu maak de beier soundmodule en maak zelf de leds bedrading. De module is veel kleiner als de mfc3 zodat ook het interieur nog in de cabine past.
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Blijft altijd een moeilijke vraag. Je moet je eerst goed afvragen wat je wilt. Je vraagt hierboven naar een goed lichtsetje en noemt de MFC van Tamiya. Dat is licht en geluid....... Niet wat je zoekt toch?

    Licht alleen? Carson of GT power setje.

    Toch geluid en toeters en bellen..... kun je ook al uit China halen of MFC of Beier of Servonaut......Net als met geloof en bier....ieder heeft zijn eigen favoriet.

    Wat heb je al, budget, wat kun je, hulp, verenigingen waar je in zit.......

    Echt goed advies kun je pas krijgen als je meer laat weten, meer met ons deelt.
     
    Helicor, vwforum en andre van der weide vinden dit leuk.
  4. wimgo

    wimgo

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    48
    Locatie:
    ewijk
    Hoi Andre, waar koop je de losse leds?, Ali uit China!, is beier de beste keuze met sound?
    Prijstechnisch/kwaliteit wat is dan de beste keus om je truck te voorzien van allerlei opties?
    Alvast bedankt,
    wim
     
  5. andre van der weide

    andre van der weide Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Helmond Netherlands
    Leds kan je gewoon in Nederland halen je kan ze ook kant en klaar met weerstand en bedrading krijgen.
    Wat mogelijjheden betreft de beier soundmodule kan je via software helemaal instellen geluiden welke schakel uitgangen zijn er 12 je kan
    ook uitgangen aan elkaar koppelen zodat je met 1 kanaal meerdere dingen schakelt.
    De beier soundmodule kost een stuk minder als een mfc3 en heeft meer mogelijkheden. Grt André
     
    Marcel M vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina