[info] wedstrijden

• Topicstarter Topicstarter pieter007
  • Startdatum Startdatum
P

pieter007

Guest
hallo

morgen ga ik naar een wedstrijd kijken in rumst 17 km verder

maar nu had ik graag geweten als je wedstrijden gaar rijden met wat voor auto je mag meerijden en wat hij mag en niet mag hebben welke merken en welke klasses

dus gwn een heleboel informatie met wat en wat niet mag welke auto's mogen en welke niet

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik vond niet veel

grtz pieter007

Inwezen zijn er verschrillende klassen waarin je mee kan rijden.. ook zijn er verschillende 'kampioenschappen' met hun eigen regels... De meeste regels lijken wel op elkaar en als je een goede auto hebt zul je al snel aan alle regels voldoen... welk merk maakt niet uit.. als de maten (die in het regelement staan) maar kloppen..

Dus, watvoor auto heb je, 1:10, 1:8, 1:5 of 1:6 ?!

ik heb een off-road :lol:

maar ik ga morgen kijken naar on-road wedstrijd en als me dat intereseert misschien ook 1 kopen en ook wedstrijden rijden maar eerst oefenen :D

Op div. circuits zijn de klasses anders, zo zijn er alleen electro circuits zoals de HFCC in den haag.

Maar veel gereden klasses op onroad clubs zijn :
- Electro tourwagen 4wd, 12 turns motor
- Electro tourwagen 4wd, 19 turns motor
- Electro F1
- Electro Pro-10/CCT
- Brandstof 1:10 200mm, 2.1cc motor
- Brandstof 1:10 235mm, 2.5cc motor
- Brandstof 1:8, 3.5cc motor
- Brandstof 1:5, 22/23cc motor
- Brandstof 1:6 truck, 22/23cc motor

Electro Tourwagen 27Turns is er op ERCE..

De Pro/CCT is stervende ...
F1 is ook stervende..

Ik heb nog even een vraag over wedstijden, Hoe veel ervaring moet je hebben om mee te kunnen/mogen doen? Waaraan moet je echt voldoen? En wat moet er allemaal in je first-aidkit voor je auto? Ik ga binnenkort een 1:8 buggy kopen met de intensie om mee te delen aan wedstrijden e.d. het word mijn eerste brandstof auto na een aantal elec auto's te hebben gehad.

Er is geen grens aan je kunnen gestelt. Bij de 1:8 circuit is er een limiet aan de aantal rijders gestelt en als je erbij wilt horen moet je samen met de laatste 14 in het klassement aan een nieuw seizoen een kwalificatiewedstrijd rijden.
Rij je dan snel genog mag je mee doen.

Maar dat is zoals ik zei bij de 1:8 circuit, tot zover ik weet is er bij de overige klasses geen limiet en kan je vrij mee doen, mogelijk moet je wel een niveau aangeven bij inschrijving.....

Back