info x8 pro exceed heli graag

• Topicstarter Topicstarter zar0s ss
  • Startdatum Startdatum
hehe misschien dat ik over een tijdje iets anders ga zoeken
alleen die firespy blijft maar iets naar rechts draaien en dat trim dingetje staat al helemaal naar rechts heeft iemand daar wat voor? hij draait 1 rondje in een minuut dan ofzo:P tis niet veel maar tog

Laatst bewerkt door een moderator:
hehe misschien dat ik over een tijdje iets anders ga zoeken
alleen die firespy blijft maar iets naar rechts draaien en dat trim dingetje staat al helemaal naar rechts heeft iemand daar wat voor? hij draait 1 rondje in een minuut dan ofzo:P tis niet veel maar tog

Als hij met de klok meedraait moet je de trim naar links draaien, niet naar rechts. Wat soms helpt is voor het aanzetten de trim op de zender in het midden zetten. Het lijkt alsof je dan meer "trimruimte" krijgt.

goede avond

ben sinds gister ook in het bezit van een exceed x8 pro.

en lees hier dingen over de trim. zijn dat die schuifjes naast de sticks??

hier rood omcirkeld??

mini-17082010099.jpg

en een vraag van mijn kant.... het rood omcircelde bedien je daar ook een potmeter mee, of is het een loze bediening??
kan in de zender verder geen soldeerpunten vinden van dat er 1tje ingezeten heeft??
heli gaat namelijk achterover hellen met opstijgen:(

(en heb hem wel van iemand overgenomen btw)

alvast thnx. gr wouter

Bij een 3 kanaals coax heb je maar 1 trim, die regelt de balans tussen de 2 motoren die de hoofdrotoren aandrijven, zodat de heli stil hangt bij stick neutraal. De andere trims zijn gewoon voor de sier, en doen de zender ingewikkelder lijken dan hij is. Of zitten er op omdat de behuizing van deze zender ook voor andere modellen wordt gebruikt, waarbij de andere trims wel een functie hebben, zoals een 4 kanaals heli.

Dat hij naar achteren helt zal met het zwaartepunt te maken hebben. Misschien is de accu na een crash wat naar achteren geschoven. Je kan bij een 3 kanaals dat niet wegtrimmen in ieder geval.

Bij een 3 kanaals coax heb je maar 1 trim, die regelt de balans tussen de 2 motoren die de hoofdrotoren aandrijven, zodat de heli stil hangt bij stick neutraal. De andere trims zijn gewoon voor de sier, en doen de zender ingewikkelder lijken dan hij is. Of zitten er op omdat de behuizing van deze zender ook voor andere modellen wordt gebruikt, waarbij de andere trims wel een functie hebben, zoals een 4 kanaals heli.

Dat hij naar achteren helt zal met het zwaartepunt te maken hebben. Misschien is de accu na een crash wat naar achteren geschoven. Je kan bij een 3 kanaals dat niet wegtrimmen in ieder geval.

hartelijk dank voor de reactie:D
zal morgen de accu eens iets naar voren plaatsen en dan weer proberen.
en als dat goed werkt dan gelijk de accu met dubbelzijdig tape vastplakken.

gr wouter

Als hij met de klok meedraait moet je de trim naar links draaien, niet naar rechts. Wat soms helpt is voor het aanzetten de trim op de zender in het midden zetten. Het lijkt alsof je dan meer "trimruimte" krijgt.

ik heb wat met die trim zitten prutsen en nu gaat hij helemaal goed:) alleen als je op iets van 1m hoogte zit en geeft dan vol gas draait hij nog een beetje maar dat kan ik snappen:P

ik heb wat met die trim zitten prutsen en nu gaat hij helemaal goed:) alleen als je op iets van 1m hoogte zit en geeft dan vol gas draait hij nog een beetje maar dat kan ik snappen:P

Dat is normaal. Beide motoren zullen wat verschillen en dus anders reageren op vol gas. De gyro zal dat proberen te compenseren, maar heeft natuurlijk altijd een beetje reactietijd nodig.

hartelijk dank voor de reactie:D
zal morgen de accu eens iets naar voren plaatsen en dan weer proberen.
en als dat goed werkt dan gelijk de accu met dubbelzijdig tape vastplakken.

gr wouter
vanavond bezig geweest met het balans. accu steeds een klein stukjr naar voren geplaatst, en hij is daarmee nu stabiel:D accu zat trouwens met dubbelzijdig tape vastgeplakt ook.

en morgen maar eens verder met de trim goed zetten. hoveren gaat tot dusverre aardig goed nu.

greetz

Back