Informatie over de Piper j3 cub gevraagd

• Topicstarter Topicstarter Ed
  • Startdatum Startdatum
E

Ed

Guest
Beste mensen,

Ik heb besloten voor de Piper j3 cub te gaan, maar dan de electro versie. Ik zou alleen graag wat info willen van de spanwijdtes en lengtes, want ik zoek een niet al te grote versie, het liefst rond de 1m. Kan iemand mij een goede site geven waar daarover veel te vinden valt? Ook over prijsvariaties zou ik graag wat meer willen weten. en is dat een complete set?

Tenslotte zou ik graag willen weten of het mogelijk is dat je jezelf het vliegen kunt leren, i.v.m. de €30,- die er voor elke les betaalt moet worden (geloof ik ongeveer).

groeten

Ed zei:
Tenslotte zou ik graag willen weten of het mogelijk is dat je jezelf het vliegen kunt leren, i.v.m. de €30,- die er voor elke les betaalt moet worden (geloof ik ongeveer). ...

Ja dat kan, kost ongeveer (gemiddeld) 3 vliegtuigen per uur....ongeveer dus...

Electrische Piper's van 30cm tot 3m span...de "ElectriCub" van Greatplanes http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma0156.html ca 1,5 M spanwijdte..vliegt "goedmoedig" ....net een mooi trainer maatje is wel....."zweten".....een echt bouwpaket van balsa...

Er zijn toch ook Pipers van piep, zogenaamde Piepers... Veel minder zweten voor iemand die begint.

sorry dat ik het zeg maar iemand laten beginnen met een piper vind ik zelf ook al niet egt slim.. Er zijn niet voor niets trainers. :lol:

Ja de Piepschuimpjes van Graupner (geen J3, maar meer iets ,Supercubigs) en die van GWS..(iets meer indeursgeoorienteerd..) en zels de Robbe "AirDancer" heeft wat Piperigs....

Dus PIEPertjes naar keuze...(maar de Electricub vliegt toch beter... :) :) :) _ en al jaren)

VMAR Cub J3 voor een SP400 met vertraging 1080mm spanwijdte (schaal ~1:10) is een ARF...

Graupner J3 ARF voor 4cc of Electruketie 1380mm span...(weet niet of Graupner deze nog levert...bestelnr 6312)..

Of het ultime lestoestel de EPP-Cub van PeMoTec http://www.pemotec.com/EppCub.htm...kan je zo een paar keer de grond in prakken...(zorg wel dat je voldoende propjes bij je hebt :-).. )...

Alleen om met je eigen kist te lessen....bij rond de 1,5m spanwijdte begint het "echte" vliegtuig/vliegen... d.w.z. (trainerachtige) kistjes van deze afmeting hebben minder last van wind en turbulenties en kunnen dus vaker gevlogen worden en vliegen ook wat rustiger=controleerbaarder.

Kleine kistjes is wat meer strijd tegen de elementen, of je moet alleen met windstil weer gaan vliegen (is in Nederland vrij zeldzaam..)...of indoor..

@Peter: niemand laat Ed beginnen met de Piper, hij vraagt ernaar en krijgt gewoon antwoord... :wink:

Ed, ik neem aan dat je dit forum al hebt doorgestruind? Alles wat je wilt weten staat er min of meer al. Over het volgen van lessen bij een club (gratis) of bij een school, geschikte beginnerstrainers, kosten van apparatuur etc. Voor een soort overzicht van Piper Cub maten, prijzen etc. zul je toch ook zelf wat zoekwerk op bv internet moeten verrichten, je kunt dan hier reacties vragen op datgene wat je gevonden hebt, dat werkt het snelst. Maar als je de relevante draadjes doorploegt wordt je beslist al erg veel wijzer! Bepaal ook goed wat je wilt; ARF, balsa, piep etc. Kijk ook eens bij de sites van de genoemde fabrikanten.

Begrijp me niet verkeerd hoor, je kunt hier altijd alles vragen wat je wilt. Maar zo'n specifiek uitgebreid compleet overzicht blijft moeilijk........

Succes.

Bij ons op de club is iemand die met een dergelijk elektrovliegtuigje wilde beginnen. Op zich geen probleem maar het viel hem toch vies tegen. Al heel snel was er teveel wind om er mee te kunnen vliegen. Ook de vliegtijd was magertjes, als hij net lekker bezig was moest hij hem al weer aan de insctructeur terug geven omdat de accu vrijwel leeg was. Hij wil toch elektro blijven vliegen en is nu bezig met een toestelletje dat wat meer pit heeft zodat hij ook bij wat meer wind dan windkracht 2 nog kan vliegen. Alles bijelkaar wordt het dan toch nog een prijzige aangelegenheid want nu heeft hij dat pipertje en is een ander toestel aan het bouwen waar ook weer een motor,regelaar en accupakket(ten) voor nodig zijn.

Ed zei:
Tenslotte zou ik graag willen weten of het mogelijk is dat je jezelf het vliegen kunt leren, i.v.m. de €30,- die er voor elke les betaalt moet worden (geloof ik ongeveer).
De meeste beginners worden lid van een club en leren daar in 1 a 2 seizoenen (afhankelijk van de hoeveelheid keren dat je kan/komt vliegen) vliegen, gratis.

PeterL zei:
sorry dat ik het zeg maar iemand laten beginnen met een piper vind ik zelf ook al niet egt slim.. Er zijn niet voor niets trainers. :lol:

Ik weet wel, hoe hij aan het idee komt.... :wink:

PeterL zei:
Als ik jou was zou ik dan eerder voor deze gaan die heeft een 40mhz zender dat is veel beter dan die 27 en heeft wel een richtings roer:

Piper J3 Cub (3 kanalen)
Dit model zal u zeker tot de verbeelding spreken. Dit model is een replica op schaal van het vermaarde toestel. Het model is ook leverbaar als versie met 2 kanalen. De motor, servo's en ontvanger zijn reeds voor u ingebouwd. Terwijl u de accu laadt met de bijgeleverde lader leest u rustig de bouwbeschrijving door en maakt u de Piper J3 cub klaar voor zijn eerste vlucht.

Eigenschappen:
- Lichtgewicht, 230-350 gram
- Gemakkelijk af te bouwen
- Met de zender bestuurt u de motor via een aan-/uit schakelaar, het hoogteroer en het richtingroer.
- Gemakkelijk te vliegen. Door zijn lage zwaartepunt corrigeert de Piper J3 Cub zichzelf zodra u de stuurknuppels los laat

Prijs van de Piper J3 Cub (3 kanalen): Euro 159,00

piperj3cub.jpg

Jongens, hier helpen we Ed niet mee lijkt mij.
@Ed,
Wat wil je?
A-Voor zo weinig mogelijk geld ontdekken of deze hobby iets voor jou is. Zo ja, dit toestel niet kopen en gewoon gaan neuzen bij een club. De sfeer proeven en, waarschijnlijk, wat mogen vliegen met een toestel van een instructeur.
B-Je weet nu al zeker dat je wilt gaan modelvliegen. Alleen je weet nog niet met welk model te beginnen en daarom heb je voorlopig even voor de goedkoopste oplossing gekozen.
Indien dit het geval is zou ik investeren in een langer bruikbare oplossing. Maw een standaard brandstoftrainer.

Hans Meij zei:
Indien dit het geval is zou ik investeren in een langer bruikbare oplossing. Maw een standaard brandstoftrainer.

Hans, wat is er mis met electro....:?:....zelfs met "conventionele" technieken nu een goed vliegende (=voldoende vermogen) kist te bouwen/kopen die ook nog redelijk lang boven blijft (10-15 minuten is zeer goed haalbaar.....en da's lang zat)...

:lol: goed gezien bruno 8) maarja toen wist ik nog niet helemaal wat deze jongen wou en dat weet ik nu nog niet. Ik weet niet of hij egt al 100% voor deze hobby wil gaan of het wil uitproberen :roll:

Dirk zei:
Hans, wat is er mis met electro....:?
Dat is nog een oude discussie van destijds op het andere forum. Hoewel ik alleen stond wordt ik toch steeds weer gesterkt in mijn afwijkende mening.
Mijn antwoord op jouw vraag is dus: Nog steeds te veel.
Kijk maar, geen van jullie weet precies hoe die dingetjes waar we het nu over hebben vliegen. Het is niet een zich in de praktijk langdurig bewezen concept.
Ik heb nu voor het eerst met electro gevlogen, die swift, en kon pas van behoorlijk vliegen spreken nadat ik de door de kenners en de leveranciers aangerade NiMh pack vervangen had door NiCads.
Met andere woorden ik ga beginners geen electro aanraden. Te veel van het electro-spul dat te koop is vliegt gewoon niet.

off-topic

kunnen we wel een beetje bij het topic blijven... Als jullie deze discussie willen voeren start dan een draadje ervoor...

Robert

Re: off-topic

Robert zei:
kunnen we wel een beetje bij het topic blijven.
Sorry, maar toch behoorlijk on-topic. Deze jongen wil weten of hij met dit specifieke electromodel kan beginnen. Er wordt heel even uitgeweken naar electro algemeen, maar waarschijnlijk ook voor de vrager toepasselijk.

op zich wel..

Op zich wel.. maar ik zie deze discussie al weer helemaal verzanden in een electro -> <- brandstof discussie..

Robert

Ha Robert,
Dat was ook niet de bedoeling en moeten we hier niet verder doen.
Ed, reserveer wat tijd en rijd wat clubs langs. Kijk hoe het verschillende spul vliegt. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die je kunnen wijzen naar een club waar misschien iemand een model van dat type voor kan vliegen. Ik raad beginners in deze hobby het verwijt dat buitenlanders tov Nederlanders hebben: kijken, kijken, (niet)kopen echt aan. Laat je goed (live) informeren.

Beste mensen, bedankt voor de info, ik weet al wel wat meer, alleen zou het verstandig zijn om in de winkel zelf om info te vragen, want ik weet echt geen club in de buurt. Of zouden ze je dan maar gewoon wat aansmeren?

Ook zou ik graag willen weten of die set waar PeterL mij op wees echt een complete set is, en zo ja, waar men deze dan verkoopt. En wat de spanwijdte (ongeveer) is, van die afgebeeldde set!

Hans, op jou vraag van de vorige pagina antwoordt ik: B.

Bedankt

Back