ingescande tekening weer uitprinten (lukt niet)

Ik heb een tekening van de micro-moth ingescand op mijn computer.
Als ik rechtstreeks van de scan print, heb ik geen schaalverlies (tekening blijft dezelfde grootte), maar als ik de tekening eerst op de computer zet, en dan weer wil uitprinten, komt de tekening er een stuk kleiner weer uit de printer.....:mad:

Hoe kan ik dit simpel oplossen. Ik weet wel waardoor het komt (microsoft hulp programma voor het printen van foto's), maar hoe kom ik daar vanaf??

Het gaat om een vergrote tekening van de micro-moth op a4 formaat.

printen via een photo bewerking programma zoals Adobe photoshop, die zou heel exacte print opdrachten moeten geven.

ik heb het net geprobeerd, maar ik heb op deze computer alleen picasa op zitten (werk): zelfde probleem..........

Het gaat me niet om deze tekening, maar om een gespiegelde versie (voordat er vragen komen)

In de printerdriver zijn altijd randen van het papier aangegeven die niet bedrukbaar zijn .
Staan deze randen op null?

Mvg Johan

kan die instelling nergens veranderen, helaas.

Maar ik heb het al anders opgelost: de tekening aan de achterkant overtrekken en daarna kopieren !!:D

waarom moet ik het ook altijd zoo moeilijk doen...

Beste Pinty,

Let op!! Een copieermachine vergroot een (klein) beetje.
Het is niet veel maar het kan net slecht uitkomen en na een paar keer copieeren wordt het verschil wel groter.

Bij mij komt iets wat ik gescand heb ook altijd iets kleiner uit de printer, ook al zet ik alle printermarges op 0mm.
Ik print het dan op ong.103%(hangt van de soort scan af) om het weer op de juiste maat te krijgen.

M.vr.gr. Eric

en daar kwam ik dus net ook achter....na veel knip en plakwerk.
Gelukkig gaat het om een micro-moth met een span van maar 38 cm, dus de afwijking is zo minimaal, dat het net kan.

Morgen toch maar even met de orginele tekening naar een copy-shop.

Hoi,

Ik weet niet hoe groot je tekening is maar als het om een a4-formaat gaat kun je de gescande tekening copieren en in Word inserten waardoor geen schaalverlies optreedt.

Succes ermee

Toch wel. Zodra ik vanaf word ga printen, krijg ik weer dat (on)handige microsoft hulp-programma voor uitprinten van foto's.
plus alles wat je uitprint (zie posts hierboven) wordt verkleind weer uitgeprint. En daar kwam ik helaas te laat achter.
Ik had alles al uitgesneden en een gedeelte al gelijmd....het past dus niet (vleugels zijn nu te groot en de romp heeft 2 maten)

Ik begin gewoon weer vrolijk opnieuw. Heb het pdf-bestand uitgeprint op 115% .Mis dus een stukje van de tekening nu, en dat ga ik later weer bijtekenen.
Het deel van de romp wat gespiegeld moet zijn, trek ik gewoon over aan de achterkant van het papier.

Toch wel. Zodra ik vanaf word ga printen, krijg ik weer dat (on)handige microsoft hulp-programma voor uitprinten van foto's.

Probeer eens te printen via Start->Run->"mspaint". Dan zou je dat vervelende 'hulp' programma niet meer mogen krijgen. "Microsoft Paint" staat normaal gesproken op elke Windows Installatie, ook op bedrijfs PC's. Voorwaarde is wel dat je tekening in een bestandsformaat is dat dit programmatje ondersteund.

Mvg,
Dirk

ook al geprobeerd...paint maakt er meteen een mega-grote tekening van, die niet meer op 1 A4tje past.

leuk he, die computer :)

Desnoods via microsoft office publisher, daar kun je makkelijk het papierformaat instellen en zelfs op foto-papier instellen, als je het formaat hebt ingesteld, dan gaat je werkruimte op het blad ook automatisch verkleinen, als je de foto dan invoegd, dan moet je de foto verkleinen totdat hij er net oppast, dan afdrukvoorbeeld---> afdrukken;) veel succes!

tja, en dat programma heb ik niet (meer)
Ik baal er gewoon een beetje van, dat zoiets simpels (toch??) niet kan vanwege alle "hulp" programma's.
Het is wel leuk als je snel iets wilt printen, maar voor schaal en precisie is het knap waardeloos.

Dan maar gewoon oldschool en weer gaan tekenen met potlood en papier .

Back