Inhoud brandblusser?

Wat is de inhoud van je brandblusser?

• Total voters
    12
  • Poll closed .

laurens

Forum veteraan
Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor een brandblusser, nu zie ik dat ze in 2kg, 5kg en meer te koop zijn. Nu lees ik op het forum vooral die eerste 2 gewichtsklasses, dat is nog vrij bruikbaar.

En voor degenen met wat meer pech, heb je aan 2kg echt genoeg? Of is een 5kg blusser aan te raden?

Als laatste heb ik er nog een poll bij om te kijken wat de verhoudingen zijn.

Even de bhv cursus ophalen...

Een 5 kilo blusser spuit je in 20 sec leeg, als ik de getallen nog een beetje in mn hoofd heb zitten
2 kilo is dus nog sneller leeg

Deze blussers zijn eigenlijk goed voor beginnende brandjes, zodra je een beetje grotere uitslaande brand hebt,kun je beter gaan rennen

Daarnaast, welke blusser ga je voor?
Co2, poeder of schuim?
Poeder zowieso niet doen, ook niet in de auto (zeer corrosief spul, vreet electronica op)

2kg is meer dan genoeg en voor turbines natuurlijk CO2 anders kan je het net zo goed uit laten fikken ;-)

Met turbines heb je al snel door als het mis gaat en het is een zeer geconcentreerd brandje meestal.
Met 2kg heb je meer dan genoeg :yes: je spuit namelijk ook niet in 1 keer de fles leeg maar meestal in korte stoten.

Dat lijkt me dan vrij duidelijk. Ik had mn zinnen inderdaad al op CO2 gezet, anders kan het doorbranden van 1 servo al uitlopen op 100en euro's schade door het poeder of schuim.

Back