inkakke van me motor

hai ,een koude start gaat goed maar na een min of 2 kakt hij heel langzaam in wat vreemt is
want mijn gov-1 moet juist gas geven als het toerental daalt,met gevolg dat hij dan af zou moeten slaan maar dat doet hij niet wat zie ik nu over het hooft

ik gebruik nu 30% cp

Grntx:Mark
 
Een vraag moet uitnodigen om te beantwoorden. Daarom moet die aan een paar simpele voorwaarden voldoen. Makkelijk leesbaar geschreven en het probleem duidelijk geformuleerd.

Jij hebt immers een vraag en wij hebben misschien het antwoord dat je graag wilt hebben.

In je bovenstaande bericht van iets meer dan 50 woorden staan meer dan 10 taal, punt, komma en hoofdletterfouten. Dan is je bericht niet echt makkelijk leesbaar.

En het is zo eenvoudig.

Formuleer je vraag goed, gebruik een spellingscontrole en lees voor je op de verzendknop klikt je bericht nog een keer na. Je kans op een goed inhoudelijk antwoord neemt daarmee geweldig toe!
 
Ah.. duidelijk.
maar een beetje meer info mag.
Welke heli, welke motor, hoe staan je naalden, conditie en leeftijd van de motor?
 
hai ,een koude start gaat goed maar na een min of 2 kakt hij heel langzaam in wat vreemt is

Nee, dat is niet vreemd.... die Governor die geeft gedurende die eerste twee minuten langzaam gas om het toerental constant te houden, want er is iets gruwelijk mis met je afstelling....
NA die twee minuten heeft de GV het gas vol open staan, en dan kan hij niet meer gas bij geven. Vanaf dat moment begint het inkakken.
Ik vermoed, dat je nu al een tijdje zo rondvliegt, en iedere keer verneuk je je motor een beetje verder....

Governors kun je UITSLUITEND gebruiken met goed afgestelde motoren, en om een motor goed af te stellen MOET je ZONDER governor vliegen....

want mijn gov-1 moet juist gas geven als het toerental daalt,met gevolg dat hij dan af zou moeten slaan maar dat doet hij niet wat zie ik nu over het hooft

ik gebruik nu 30% cp

Grntx:Mark

Probeer maar eens wat minder nitro....

Groet, Bert
 
Afstelling van je motor is ruk.

Governor is een mooi hulpmiddel, maar je moet hem wel goed gebruiken.
Als de motor heet is als hij inkakt, afstelling veels te arm.
Ishij koud, komt er veel olie uit de uitlaat, te rijk.
 
raptor 50 v2 standaart thunder tiger motor 2 kannen cp erdoorgedraait
mijn naalt stond op 1.7 werd hij erg warm van nu draait hij op 3.5 en idd weer koud en veel olie. morgen ff proberen met 3 omwentelingen van mijn gas naalt

maar er moet nog veel aangebeuren want hij vliegt wel goed maar nog niet naar mijn zin

Grntx:Mark en een fijn weekend
 
Als je per sé met governor door wilt blijven vliegen, zit er maar één ding op:
Iedere vlucht één klikje armer (en ook niet meer dan één klikje) en onmiddellijk ophouden met armer draaien als hij naar je zin loopt.... Niet doorgaan met het maximum proberen er uit te persen, want dat kost je je motor....

Maar ik begrijp niet zo goed, waarom je van 1.7 omwenteling open, in één klap naar 3.5 omwenteling open gaat.... dat de je normaal gesproken beetje bij beetje....

Groet, Bert
 
brutes> nee ik zetten hem steeds rijker om dat ik dacht dat hij meer moest roken
als ik tenminsten naar ervaren vliegers keek
dat inkakken is nu minder merkbaar ik heb een tankje gevlogen zonder problemen
maar ik zit te zoeken naar naar het juiste vermogen dat past bij gasvoorkeuzes 1 en 2
liever nog 3 en 4 erbij als ik mijn tweede modelgeheugen er naast in richt voor veel vermogen gasvoorkeuze 1en 2 wil ik gebruiken rustig hooveren en relax kunst vliegen3 en 4 of beter 1 en 2 in een ander modelgeheugen voor het wat ruigeren werk zoiets

maar mij gv1 werkt nu anders niet meer via schuif kanaal 6 maar onder schakelaars of zo


goed hooveren gaat perfeckt ,gas voor keuze 1 werkt wel maar niet naar zin.
2 op de schakelaar ligt nog los in me zender omdat ik niet zeker weet waar hij in moet. gasvoorkeuze 1 werkt nog niet naar me zin, ik denk dat daar ook het probleem van dat inkakken in zat

wat ik jammer vindt is dat die jongens op het veld alles achter de schakelaar hebben gedaan
ik was gewend te starten in gasvoorkeuze uit boven 20% gas ging voorheen de gv1 het overnemen en ik kon dan met kan 6 de gov1 traploos regelen en is de gasvoorkeuse eienlijk ff niet nodig meer omdat hij die 5 punts gasvoorkeuze overruled
mij is verteld dat de gv1 dan kapotkan gaan zonder gekke dingen te hoeven verwachte
gaat hij automatische over op de 5 punts gascurf

Grntx:Mark
 
Zorg eerst eens dat die motor goed loopt ZONDER governer.
Zonder goede basis kan geen enkel systeem goed werken.
 
De jongens op het veld doen het goed. Gov hoort onder een knop.
Ga eens met ze praten. Laat een van hen je helpen.

Stel nu eerst de normal flightmode in.
Dus gas onderin is motor stationair

Dan, als de gascurve eenmaal goed werkt, ga je verder op idle 1
Weer alles goed zetten voor dat toerental.

Dan idle 2.

Dan heb je volgens mij al zat.
Geen idee wat je met 15 vliegmodussen en gasinstellingen wilt, maar daar wordt je doorgaans niet vrolijk van..
 
ik heb nu ff tijdelijk de fc18v32 plus heb daar voorheen altijd mee gevlogen ging spectaculair zelfs ,ik heb zelf die heli gebouwd tekeningen van de raptor zijn perfeckt ik heb alles netjes recht gezet, en toen heeft iemand me geholpen van dit forum

zoals het was omschrijf ik dit ff

de fc 18 heeft 2 schuif kanalen ,tusen de knuppels in lings kanaal 5 en rechts kanaal 6
lings de giro in hedinghold schuif naar beneden als je dan terug naar boven gaat stel je
de gevoeligheid over 80 % van de schuif
ga je nu verdr naar boven gaat hij in normal mode en dan weer naar beneden tot 80% om de gevoeligheid daar weer van in te stellen

de governor gv1 op kanaal 6 de rechter schuif tussen de knuppels.
de schuif naar beneden gv1 uit. en de hele linker knuppel kan dan aleen gasgeven over je 5 punts gaskurf en pich (bladhoek) tegelijk mixen bij 20% gasgeven zou de gv1 aangaan als je schuif iets omhoog haalt kan je voorbij de 20 % je gas er gecontroleerd
overheenlaten gaan naar het gewenste toerental

Miki
 
vliegen kan ik gewoon al staan al m'n trims verkeert daar snap ik niets van alles stond
voorheen recht ik wil zo min mogenlijk me trims op me zender gebruiken althans zo is mij
dat vertelt
ok what next mijn staart is nog niet strak genoeg en verder heb ik nog geen vertouwen het stuurt wel snel maar zenuachtig niet echt lekker nog en een stalturn durf ik nu
ook nog niet mee

wat zou ik nu het beste kunnen doen om gewoon een goede checklist te maken waar ik
me nooit meer mee kan vergissen gewoon te gevaarlijk als 1 schakelaartje ff verkeert staat kan je al een flink probleem hebben puur omdat het in het begin te veel is om te onthouden wat voor een ander gewoon routine is maar er zijn te VEEL mogenlijkheden
om je zender in te regelen je giro's en ook de govenor maar ook als je met vermogen
gaat spelen

ik moet weten waar wat moet komen te staan
 
Normaal, kun je in een zender alle instellingen per vliegmodus kwijt.

Dus ik haal 1 knop om, dan gaat hij van normal naar idle up. Alle dingen die mee moeten veranderen, staan op dezelfde knop, en veranderen dus tegelijk mee.

Kortweg, 1 knop, en alles staat goed.
Je bent ff aan het rommelen voor het goed staat. Maar eenmaal goed, hoef je er niet meer aan te komen.

Qua motor, hou dit als richtlijn aan..
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...oQFjAA&usg=AFQjCNGe9rz0MrSLVe7hdeyPSr2kjhB1BA

gain voor de staart is even prutsen.
die moet omhoog, tot hij snel heen en weer begint te slaan.
dan een punt of 5 terug.
ophogen doe je met 2 punten tegelijk op zijn hoogst. Niet meer... minder mag wel..
 
Hoi, ik heb ooit een tt50 motor gehad in mijn raptor, de afstelling is veel anders als bij een OS motor, een TT carburateur stationair naald regelt het gebied van stationair tot ver in het midden gebied, de hoofdnaald alleen het bovenste stuk.
Vaak eindig je dan ook met een iets te vette stationair afstelling( pakt iets minder goed op met veel rook) om het midden gebied goed te krijgen. Vaak is het goed te zien aan de rook uit de uitlaat, naar mate je meer in het midden gebied komt, wordt de rook steeds minder en loopt de motor heet, dan moet dus de stationair naald wat rijker, niet de hoofdnaald.
Als dat goed gaat kun je door even vol pitch te geven( volgas) het laatste stukje met de hoofdnaald afstellen voor Max performance. Begin wel met de voorgestelde waardes door TT.
Het vraagt wat tijd en kennis, maar is met wat geduld te doen.
tip: voel aan de achterkant van de motor met je vinger de temperatuur na een korte hover, kun je je vinger er niet tegen aan houden voor 15 sec staat hij te arm.
Gr rinie
 
okay maar als ik voorheen me schuif tusen de knuppels kanaal 6 dicht houd staat de gov1 uit zo vlieg ik er ook mee rond dan kakt hij niet in en kan ik gerust een tankje vliegen
maar ik heb vermogen genoeg dus ik merk weinig verschil, ik kan aan de rook niet zien of hij mooi afgesteld is
wel heb ik geprobeerd mijn vinger tegen het carter te houden voor circa 10 15 sec wel flink warm maar is vol te houden nu mmar ook dat is voor mij niet op 10 graden vast te stellen
 
Vriend, pak even het linkje wat ik een paar posts terug stuurde

Je vragen komen neer op een persoonlijk praatje, waarbij een wat gevorderd piloot even naar je spullen kijkt, en jehelpt met de afstelling
Forum is een prachtig iets, maar afstellen is op een gegeven moment een gevoel, wat slecht uit is te leggen.

zeker een motor is bijna niet in tekst te vatten.
een keer vliegen, luisteren, zien.. zegt meer dan 100 pagina's tekst..

Zoek ff iemand op..
Evt wil ik je ook helpen, weet niet of ik bij jou in de buurt zit..
 
Back
Top