Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Misschien even handig om te weten met wat voor zender je vliegt, type?
Als je niet de volle uitslag van de servo gebruikt (en ik vermoed dat dat hier het geval is) probeer dan altijd de stuurlijn door het gaatje te leiden wat zo dicht mogelijk bij de as zit. Op die manier gebruik je de volle uitslag van de servo en is hij veel preciezer. Die D47's zijn best nauwkeurig maar op deze manier maak je daar geen gebruik van. En dat is zonde. [EDIT]Bij een D47 worden ook kleinere roerhoorntjes geleverd, misschien moet je die proberen[/EDIT]
Er is een mooiere manier om je stuurlijn vast te maken. Draad gaat van onderen naar boven door het gaatje in de servoarm, dan draad 1 of 2 keer rond de borgschroef van de servoarm draaien en borgschroef vastdraaien. Zo hou je het heel makkelijk verstelbaar. Zorg wel dat de draad rechtsom om de borgschroef wordt gedraaid, anders gaat hij losser bij het vastdraaien van de schroef.
Ik heb mijn stuurlijntjes van het buitenste gaatje naar het binnenste gerijgd en en dan een paar slagen om het schroefje heen gedaan. Ik heb er ongeveer 5cm aan laten zitten zodat ik er later nog wat aan kan stellen. Ik heb in het verleden de antenne door de onderkant van de cockpit naar buiten laten komen en dan om de staartboom gespiraald. Dit wordt niet aangeraden omdat de carbon buis het signaal kan storen, maar ik heb er geen problemen mee gehad. Tegenwoordig bouw ik de antenne altijd in de vleugel. Succes met de maiden!
Nou, dan heb je flinke uitslagen.Kortere roerhoorntjes geven ook minder roeruitslag, ik heb net de langere gebruikt om de roeruitslagen te halen die opgegeven werden. Of vergis ik me hier?
Nou, dan heb je flinke uitslagen.
In ieder geval moet je ervoor zorgen dat je de gehele servoweg gebruikt. Als dat te veel is dan niet in je zender de servo-uitslag beperken maar een gaatje dichter bij de as gebruiken. Als je dat gedaan hebt is er niets aan de hand.
Succes met de maiden!