inlaat kleppen pulsjet

Mijn oude OS pulsjet heeft na een aantal succesvolle runs een kapotte membraan inlaatklep :(

Deze zijn gemaakt van 0.2mm verenstaal o.i.d.

Wie weet waar ik aan dit materiaal kan komen, of wie kan mij daar aan helpen?
Ik heb inmiddels op een amerikaanse site al wel gevonden hoe ik nieuwe kan maken(etsen), maar eerst het materiaal.....

wie o wie.......
b v d, groeten, Nico

Het is al weer een tijdje geleden dat ik met pulsejets bezig ben geweest, maar als ik me goed herinner is het meest geschikte materiaal hiervoor geblauwd staal.

Een clubgenoot heeft die dingen wel eens gedraadvonked. Hij had het er laatst nog over :) PB me even dan kan ik je wel in contact brengen met hem.

Hallo Nico, het beste kun je verenstaal gebruiken aan band .ik maakte het op deze mannier.
Je begint met allemaal 50stuks of meer vierkante plaatjes te knippen en dan allemaal opeen stapel te leggen,dan van de zelfde maat twee flensen van 10mm dik st37aan de uiteinde zodat je een mooi pakket hebt.
Nu moet je het hele pakket vastklemmen en in het midden een gat van 8mm of 10mm boren.
dan een draadeind erdoor en het hele pakket in de draaibank zetten en rond draaien op de gewenste diameter.
Nu komt het moeilijkste gedeelte,nu het hele pakket in de freesbank met een verdeelkop en ik meen me te herinneren steeds 12graden verdraaien .
de kunst is om de zaagfrees 2mm dik heel te houden.
Ik maakte de kleppen van 0.15mm geeft betere start en stuwdruk resultaat.

Zo kun je 50 kleppen in twee handelingen op een best lastige manier maar wel op een snelle manier maken.
Groetjes Rene. :idea:

nou ik heb laats un pijp gekocht in duitsland die kan kleppen maake in verschilende maten en diktes anders moet je bert van didde bellen die heeft er heel veel

groete maurice kortooms

Back