Inlopen HPI K4.6

Ik heb een nieuwe motor op mijn Savage gezet een K4.6. Ik laat hem volgens de WOT methode inlopen met 16%. Hij wordt hierbij maximaal tussen de 50 en 60 graden. Is dit voldoende of moet hij de normale bedijfs temp bereiken.

Alvast bedankt voor de reacties.

Die temp is normaal. Omdat hij in het begin erg rijk staat en er relatief gezien maar weinig toeren gemaakt worden zal de motor niet op temperatuur kunnen komen.
Hoe verder je in het WOT proces komt hoe meer de temperatuur op zal lopen.

lees eens de draadjes door er is GENOEG over geschreven hoe je een motor moet in laten lopen.

pfffffffff

En u moet ook beter lezen, voordat je een nutteloze post in een topic plaatst.
Posten om te klagen is nog erger als vragen stellen die al 20 keer beantwoord zijn.

Pfff lijkt me echt vermoeiend om alle topics te moeten lezen, ook al zijn ze al 20 keer geplaatst.... Vervelend voor je Hans.

Hè ik heb idee! Als het zo vervelend vind, lees het dan niet.

Pfff lijkt me echt vermoeiend om alle topics te moeten lezen, ook al zijn ze al 20 keer geplaatst.... Vervelend voor je Hans.

Hè ik heb idee! Als het zo vervelend vind, lees het dan niet.

Ook al vind je het vervelend, dit is al meerdere malen besproken en zal een beetje zoeken de juiste antwoorden geven. Je kunt ook op posts zoeken waardoor je vrij snel een antwoord kunt vinden zonder 60 pagina's door te hoeven lezen.

Ja, duidelijk. Ik zoek ook eerst, maar vond zijn reactie beetje flauw.

ik vind jou vraag beetje flauw, weg van de minste weerstand en zelf niet de moeite nemen.

suc 6 ermee

ps zorg wel dat je motor bij indraaien boven de 85 graden zit, eventueel de kop inpakken met alu folie
en voor je hem start warm founen.

Bij inrijden komt er niet verschrikkelijk veel rook uit. Toch wordt hij maar 55 graden en rijdt niet harder dan 15 km/h.

Gaat dit ok?

Dan zet je hem iets armer.... Als je de WOT uitleg goed hebt opgenomen ga je in stapjes steeds armer.....

Uiteindelijk is het de bedoeling dat je hem gedurende de inloop steeds armer zet.

een vraagje: waar meet jij de temperatuur?

In sticky over afstellen staat dat de lsn maximaal 1/2 slag van fabrieksinstelling mag staan. Geldt dit voor de front of rear lsn?

Verder heb in een kunststof draaiknop met schroef spleet voor de hsn. Horen deze met elkaar mee te draaien?

Je hebt als het goed is maar 1 lsn. die zit in het bewegende deel van de carburateur.
als er aan de andere kant van de carb ook 1 zit is dit volgens mij de msn? in elk geval beïnvloed deze het middenbereik van de motor.
Over het algemeen wordt aangeraden deze te laten staan zoals hij uit de fabriek komt.
(deze naald overigens niet verwarren met de idle schroef).

Daarnaast zou ik me bij inlopen volgens WOT niet te druk maken over temperaturen.
Kijk wat youtube filmpjes, dan zie je hoe hij zou moeten lopen.
Als je de motor een beetje gaat knijpen na het inlopen kun je de temp in de gaten houden.
Het is niet fout om het nu te doen hoor, maar maak je er niet te druk om.

Back