Inschrijving DLG dag Vlaardingen 2009

Nou, ziet er toch wel uit als een iets groter buitje. Sjit man...
hopen dat het snel wegtrekt...

edit: ah, gelijk gepost :).
Is goed, we kijken wel. Ik kan in ieder geval wel vliegen... Maar dan pas vanaf een uur of 12 idd...

Zou ik eventueel misschien toch op kanaal 78 mogen? Heb een vleugeltje bij me waar geen synth ontvanger in zit.
Of anders moet ik daarmee even vliegen als Jaap pauze heeft :).

Ik heb alleen maar synth ontvangers, dus ik kan gemakkelijk naar een ander kanaal...

Op dit moment regent het in Wageningen.. Ik was van plan om rond 11:00 in Vlaardingen te zijn, maar ik mik nu op 12:00...

Jaap

Het is nu 10:45 en in rozenburg zo goed als droog het kan nog wat worden vanmiddag

Groet Peter

P.S. ik vlieg zoals altijd op 64

Is het nog wat geworden? Toen ik even na 3 uur op Rotterdam landde was het aardig weer. Ik begreep dat het officiele gedeelte gecancelled is?

het klaarde op toen ik aankwam (ja, dat gebeurt me vaker :p).. ook verrast dat het officiele gedeelte niet doorging. om uurtje of 2 begonnen met vliegen tot 5 uur. lekker weer, zonnetje en wolkjes.. prima! helaas geen competitie...

Soms loopt het anders dan verwacht

Ja, toch nog gevlogen al is het niet officieel geweest. De hele morgen heeft het geregend. Zo nu en dan geen echte regen maar spetters. Met grote regelmaat de mobiele telefoon (buienradar) geraadpleegt. Op die beelden was de hele morgen te zien dat het front zich aan de achterkant zich aanvulde met buien en dat de vlek steeds langer werd. Tot aan de franse kust. De wind wilde ook niet draaien en die verrekte regen bleef maar komen. Tja wat moet je dan. Zo luisterende naar geluiden in de groep (de auto in en het mooie weer achterna) besloten de dag af te blazen en te verschuiven naar de uitwijk datum van 28 juni.

Je kent het wel, lekker slap ouweh..ren, en dan gaat de tijd snel. Jeroen, Ids en mads arriveerden nog in de regen. Jorn en Leon die in Rotterdam zaten om wat weg te brengen hoorde daar dat Den Haag droog was en dat over één of anderhalf uur het echt droog moest zijn rond Rotterdam, zij gokte het erop en kwamen terug. Rond half twee werd het daadwerkelijk echt droog. En er kwamen nog meer mensen terug. Tja, dan moet er maar gevlogen worden ook. Zo rond twee uur stonden we dus op het veld. We hadden de dag afgelast om 12:00 en wij als organisatie vonden het niet gepast dat als er mensen weggegaan waren omdat de handel afgelast was dan toch te onafgelasten. Dus niets inschijven (scheelde toch mooi 3 Euro) gewoon lekker vliegen.

Om een kort verhaal lang te maken hebben we nog best goed kunnen vliegen al was het niet makkelijk. De thermiek was er wel alleen waren de bellen plukkerig en kort. Ook was het voor vele informatief en hebben we een paar mensen nog dieper in een verslaving kunnen trekken, sorry:mrgreen:

Iedereen bedankt voor de komst en wellicht tot ziens bij de herkansing op 28 juni. Dan onder meer een echte prijsvraag met als prijs de How High hoogtemeter beschikbaar gesteld door BTC-RC.

Frans

Was zeker nog lachen! Dat vallende water mocht de pret toch niet al teveel drukken vond ik.
Al met al een gezellige bende weer en toch heerlijk gevlogen. Thermieken was idd echt lastig. Steeg heel kort en daarna transformeerde je DLG ineens weer in een baksteen. En soms had je wel plekken waar je kon blijven hangen, maar echt lekker hard wegstijgen was er niet bij...
Tussen de boompjes af en toe ook weer die kaboutertjes die een shuttle run doen van vleugeltip naar vleugeltip...

Helaas waren Robert en ik alweer te ver richting Zwolle (ruim 50 km) om alsnog om te keren; we hebben letterlijk tot 5 kilometer voor Zwolle regen gehad waarna het ineens droog werd (en flink begon te waaien!)

Hebben nog een poosje in Zwolle op de Hessenpoort staan vliegen (mijn thuisveld, 500x1500 meter vrij mul zand met asfaltwegen eromheen en weinig anders) maar helaas begaf te door mij te vliegen Blaster het na de eerste handstart (hoogteroer niet goed bevestigd) en ging de Twister(vleugel) van Robert na een uurtje kapot door een windvlaag onder de vleugel vlak voor het werpen.. 10 cm van de werpstift geknakt. Nog even aan de IJsseldijk gekeken maar veel te weinig wind om daar op de helling te kunnen vliegen..

Ach, al met al wel weer een gezellige dag ;)

Ben wel benieuwd welke vliegtijden er gemaakt zijn.. mijn max vanmiddag was 1:45...

Ik heb met de Blastini van Robert bijna vier minuten gevlogen ondanks een ruime 3Bft wind. Steeds korte belletjes, twee of drie slagen draaien en dan weer zoeken. Of gewoon eroverheen vliegen, draaien tegen de wind in en overdoen..

Het was zo thermisch daar, zelfs met mijn loodzware Graupner Discus 2CT kon ik korte belletjes pakken..

Ben wel benieuwd welke vliegtijden er gemaakt zijn.. mijn max vanmiddag was 1:45...

Mijn langste vlucht vandaag was 3:50...

14062009-vlaardingen.JPG

Ik ben vandaag niet hoger gekomen dan 50 meter. Terwijl er boven het bos toch Ooievaars aan het thermieken waren... Maar die waren na tien rondjes ook al uit het zicht verdwenen. De belletjes leefden maar even, en waren snel een eind weg...

Jaap

Laatst bewerkt:
Foto's?

Ik heb me weer prima vermaakt. Helaas kan ik er over 2 weken niet bij zijn dus dit was Vlaardingen voor dit jaar voor mij.

De Tantalus vloog prima! Ook zonder werpstift kun je aardig hoog komen.
Alleen... waar was nou de thermiek die ik gewend was?

Ik zag aardig wat mensen met camera's rondlopen.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's :rolleyes:

Leon

Ja was erg jammer dat het programma een beetje in het water viel. Ik had de moed al opgegeven en was tegen twaalven naar huis gegaan.

Nog geen uur later word ik gelukkig gebeld dat het is opgeklaard en dat een groot deel van de mensen aan het vliegen is. Reden genoeg om de rit weer te maken. Uiteindelijk toch weer heel leuk staan vliegen en hier en daar de helpende hand kunnen toe steken. Frits heeft zeer succesvol de overstap gemaakt naar de full size en vliegt echt heel leuk met de LongShot II. Met dank aan de geduldige assistentie van Frans.

Blijft een raar veld met rare luchtbewegingen. Maar je leert er wel vliegen :p

De grote verrassing voor mij was de BPG. Dat ding vliegt echt heel erg leuk, hoewel niet altijd even stabiel.

Over twee weken een nieuwe poging. Laat maar weten of je van de partij bent.

Ruud

BPG

De grote verrassing voor mij was de BPG. Dat ding vliegt echt heel erg leuk, hoewel niet altijd even stabiel.

Ja, Sietse en ik zijn ook blij verrast. Vooral het gooien gaat kaarsrecht omhoog!

Een vliegende vleugel blijft heel gevoelig. Voor de stabiliteit is het daarom belangrijk dat alles klopt: zender goed is geprogrammeerd (voldoende expo) en perfect uitgebalanceerd. Bovendien moeten er nauwkeurige servo's in zitten. Ook de aansturing moet absoluut spelinsvrij zijn. Ik ben er nu een aan het bouwen met D47's er in. Die van Sietse heeft nog goedkope servo's, en dat merk je.

Ik lijk de 28e te kunnen. Schrijf mij er maar bij. Ik vlieg voorlopig even alleen mini (fireworks zaterdag gesloopt).

over twee weken gaat voor mij helaas ook niet lukken :(
zondag was helaas ook geen succes. na 2.5 uur in de regen te hebben gestaan maar weer richting het noorden gegaan, aan de andere kant van de ijsel was het wel prima weer. daar nog gevlogen en het was nog thermisch ook.

Voor mij is het wel erg ver om nog een keer die kant op te gaan. Maar ik vond het erg leuk afgelopen zondag. Veel geleerd maar helaas weinig gevlogen. Had halverwege de middag mij SB tegen een andere SB geketst. Mijn Spinnin Birdy was 'zachter'.

SB = Sponge Bob ?

O nee, natuurlijk de Spinning Birdy bedoel je.
Ik zag het gebeuren, erg jammer.
Ach je heb toch nog lekker in bomen kunnen klimmen.;)

Frans

Back